Thx! 
Even een kleine update.
De 7950GT heb ik vervangen door een Sparkle 8800GTX. De ruimte tussen fan en heatsink vond ik niet erg mooi staan en wilde toch wel erg graag een nog wat "dikkere" kaart in de kast hebben.
De fan op de Orochi kan in de Cosmos alleen op deze manier gemonteerd worden en is in mijn ogen ook de beste manier. Plaats je hem aan de zijde dat hij naar het moederbord blaast, dan kan de case niet dicht (de fan is dan een millimeter of 4 te dik). Aan de bovenkant plaatsen is wat zinloos, boven in de case zitten 2 dikke 14cm fans die genoeg lucht wegtrekken. Zonder fan op de koeler draaien zal in de Cosmos dan ook zeker goed kunnen. Waarom dan niet zonder fan? ... je hoort hem toch niet, dus waarom niet dat kleine beetje extra lucht mbv de fan door de koeler pompen.
De 8800 heb ik van 2e hand kunnen aanschaffen. Een aangename verrassing was dat de fan op de kaart enorm stil blijkt te zijn. Ik had hier een stofzuiger verwacht en blijkt dat ik hem vrijwel niet hoor. Hetgeen wat ik hoor zijn voornamelijk de 3 12cm Yate Loons. De temperatuur van deze GTX is wel een heel beetje hoger dan de passief gekoelde 7950, wat ik overigens wel van te voren wist.
Idle:
Temp GPU (diode): 63C
GPU omgeving: 52C
GPU geheugen: 55C
CPU: 39C
Load:
GPU (diode): circa 89C
Zoals te zien, de CPU in idle is praktisch niet in temp gestegen. Wel vind ik dat met de 8800 de warmte bij de kaart zelf niet echt lekker wegkomt. Hij heeft een aantal sleuven aan de achterkant van de kaart waar de warme lucht vanaf de fan door de sleuven naar beneden de case in geblazen wordt. Deze warme lucht gaat daar vandaan langs de kaart omhoog naar de achterste fan. Op zich prima hoor, maar zeker geen opimale koeler voor deze kaart .... ik denk dat ik hier een volgend "projectje luchtkoeling" van zal gaan maken :109:
Even voor de beeldvorming weer enkele foto's:

En hier ben ik maar even in de kast gaan zitten .... tja, ruimte zat :icon_mrgreen::icon_mrgreen::icon_mrgreen:

Greetzzz,
Armand