Long-Distance1968
New member
Beste mede-HighFlow'ers,
Ik loop al een tijdje rond met een idee dat volgens de traditionele pc-bouw 'fysiek onmogelijk' is, maar de blauwdrukken en berekeningen zijn inmiddels 100% sluitend. Ik sta aan de vooravond van het bouwen van de allereerste Long-Distance-Rig (LD-Rig).
Het doel? De absolute top van moderne hardware (denk aan de zwaarste AM5-chips en een videokaart van het kaliber RTX 5090) verpakken in een mobiele, open-frame 'van materiaal naar keuze denk aan poly tot elk metaal gewenst' van slechts 5,5 cm dik met een totaal volume van 7,9 liter. Volledig portable, voorzien van geïntegreerde handvaten en ontworpen om plat in een 17-inch laptoptas over lange afstanden te reizen.
Hoe we de 'onmogelijke' wetten van de pc-bouw gaan breken:
Het masterplan en de millimeter-coördinaten staan. Omdat ik dit project vanaf nul opstart zonder extern budget, ben ik momenteel in overleg met lokale partijen in Den Haag voor het CNC-freeswerk van het frame.
De exacte mechanische tekeningen, de gepatenteerde vormen van de inserts en de stroomverdeling hou ik nog heel even achter de schermen, maar ik wilde de specs alvast in de groep gooien.
Zijn er hier ervaren rotten die ook met GaN-technologie of extreme flat-lay loops hebben geëxperimenterd? Wat zijn jullie eerste gedachten over deze vormfactor?
Binnenkort meer in deze build log!
Ik loop al een tijdje rond met een idee dat volgens de traditionele pc-bouw 'fysiek onmogelijk' is, maar de blauwdrukken en berekeningen zijn inmiddels 100% sluitend. Ik sta aan de vooravond van het bouwen van de allereerste Long-Distance-Rig (LD-Rig).
Het doel? De absolute top van moderne hardware (denk aan de zwaarste AM5-chips en een videokaart van het kaliber RTX 5090) verpakken in een mobiele, open-frame 'van materiaal naar keuze denk aan poly tot elk metaal gewenst' van slechts 5,5 cm dik met een totaal volume van 7,9 liter. Volledig portable, voorzien van geïntegreerde handvaten en ontworpen om plat in een 17-inch laptoptas over lange afstanden te reizen.
Hoe we de 'onmogelijke' wetten van de pc-bouw gaan breken:
- De Thermische Uitdaging: Geen verstikkende console-kast. We gebruiken een ultra-platte custom liquid loop op basis van een 20mm Alphacool koperen radiator en 15mm slim fans. De hardware ligt in een 100% open flat-lay / side-by-side opstelling in de vrije buitenlucht.
- De Stroomvoorziening (Geen SFX/ATX): Een traditionele SFX-voeding is met 63,5 mm simpelweg te dik. Ik ga dit oplossen via een op maat gemaakte, asymmetrische en elektronisch gesynchroniseerde Dual-GaN architectuur. Een flinterdunne stroompool (24 mm dik) die de zware GPU een volledig onafhankelijke stroombaan geeft om transient spikes te elimineren.
- Het Frame (100% Universeel): Het frame wordt een hybride constructie. Geen metalen of plastic doos, maar een universeel platform met traploze schroefsleuven en een mechanische primeur: wisselbare, tapse inserts waardoor het frame levenslang meegroeit met toekomstige GPU- en kabelgeneraties.
- Kabelmanagement: Geen losse plastic clipjes of weggestopte bossen draad. De kabelkammen worden op de millimeter nauwkeurig als een organisch tanden-profiel rechtstreeks in de randen van het dragende frame geintegreerd universeel verwerkt .
Het masterplan en de millimeter-coördinaten staan. Omdat ik dit project vanaf nul opstart zonder extern budget, ben ik momenteel in overleg met lokale partijen in Den Haag voor het CNC-freeswerk van het frame.
De exacte mechanische tekeningen, de gepatenteerde vormen van de inserts en de stroomverdeling hou ik nog heel even achter de schermen, maar ik wilde de specs alvast in de groep gooien.
Zijn er hier ervaren rotten die ook met GaN-technologie of extreme flat-lay loops hebben geëxperimenterd? Wat zijn jullie eerste gedachten over deze vormfactor?
Binnenkort meer in deze build log!
Laatst bewerkt: