• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CDA441's Xmotos XB-33 50W

CDA441

Geen modder eter
Ik heb dus in oktober een brommert gekocht van een aardige kerel.
Hij zij dat er problemen waren met de elektriciteit, dus dat heb ik laten fixen.
Probleem: Geen licht, geen claxon, niets van elektriciteit.
Oplossing: Nieuw contactslot, nieuwe connectors, en langere massakabel (omdat de originele te kort was)

Daarna heb ik weer een maand kunnen rijden totdat m'n koppelingskabel knapte (was redelijk versleten)
Hierbij heb ik een nieuwe laten steken, en de koppeling laten afstellen.

Aangezien dat hij zoveel toeren maakte heb ik er ook een 16 tands voortandwiel ingezet, en een nieuwe ketting. Na een paar weken rijden startte de motor niet meer, dus weer laten herstellen.
Probleem: De benzineslang was gekneld tussen het frame en de carb, kleppen waren ook niet goed gesteld
Oplossing: benzineslang uit de weg halen en kleppen stellen.
Daarbij heb ik ook een waterproof luchtfilter, nieuwe bougie en waterproof bougiedop erop gezet.

Daarna nooit meer een probleem gehad voor de afgelopen 2 maanden.

Het werd dus eens tijd dit zaakje te fixen en beter eruit te laten zien :D
Na een ritje van 34,4 km heb ik m'n brommer eindelijk thuis gekregen.
Eventjes een dag laten stilstaan, en dan er pas aan begonnen.
Ook ff naar de winkel gegaan om een flesje ontvetter te kopen :sarc:

Subframe eruit:
IMG_0176_zps6df44239.jpg


Kijk wat een bak roestige schroeven/bouten :sarc:
IMG_0178_zpsa4a75000.jpg


Uitlaat is weer glinsterend, alleen de eindkappen zijn vol roest...
IMG_0179_zps83d42632.jpg


Zo ziet de achterkant er nu uit :sarc:
IMG_0177_zpsbbcca341.jpg


Ff wat close ups van de roestvorming
Boven:
IMG_0181_zps0f5192ac.jpg


Onder:
IMG_0185_zps7f0a7196.jpg



Subframe gaat tijdens de examens naar de poedercoater, heeft echt een nieuwe laag nodig :D

EDIT:
Nog een leuk verhaaltje:
Ik reed gisteren nog met de brommer, ging tanken, en plotseling voelde ik m'n voorrem druk verliezen.
Daarna hoorde ik een soort van gekraak :sarc:
Eventjes gekeken wat er gebeurt is.
Wat zag ik: remklauwboutjes zijn losgekomen (gelukkig zaten ze er nog in :D)
Ff dichtgeschroefd (wat had ik een geluk dat ik m'n schroevendraaierset mee had.)
Remklauw - en schijf waren nog in orde.
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag het achterspatbord gemaakt uit een oude pc kast :p
Ziet er volgens mij nog goed uit :D

IMG_0186_zpsa54ea757.jpg


IMG_0187_zps37a05ec3.jpg


Subframe is naar de zandstraler, gaan me bellen als het klaar is :sarc:
Jammer genoeg kan ik er zelf niet bij zijn...
Hopelijk gaat het sneller bij de poedercoater :p
 
Kleine update:
Op het eind van deze week kan ik m'n subframe weer afhalen :D
MAAR!
M'n binnenband heeft een lek, dus de band ging eraf:
IMG_0191_zpsa83c353a.jpg


Gapend gat :sarc:
IMG_0190_zps3b2b8eee.jpg


Na letterlijk 1 uur zitten pielen heb ik één kant van de band eraf gekregen en de lekke binnenband eruit gehaald:
IMG_0189_zps54ffe23a.jpg


Eventjes een klein touwtje gebruikt om de nu 80 kilo wegende brommer niet te laten omvallen op de auto's :p
IMG_0192_zps820fe3fd.jpg


Weldus, ik denk dat deze build nog tot volgende week gaat duren.
 
Hmmm, zo te zien was ik te enthousiast en heb de build eerder afgewerkt en geen foto's genomen :sarc:
Hier dus een paar pictures van het eindresultaat:
IMG_0197_zps4ac1b713.jpg

IMG_0199_zpsc83a9c8d.jpg

IMG_0196_zpse89477b8.jpg


Beetje blurry, maar dat lag aan de camera :p
Binnenband herstellen kostte me 5 euro, poederlakken/stralen: 50 euro in totaal
Schroefjes etc: 5 euries, dus totaal:
€60 :D
 
Eigenlijk kan de brommer geen krassen krijgen aan de zijkant, want het stuur heeft stalen bouten bij het uiteinde, als ik mijn brommer op z'n zij leg, dan komen de kappen niet eens tegen de grond :p
 
Dat is ook afhankelijk van de ondergrond. Op vlakke ondergrond heb je gelijk. Bij hobbelige wegen bestaat de kans wel degelijk dat er krassen op komen. Dit heb ik helaas wel eens meegemaakt met de fiets. Op plekken waar ik het niet verwachte zaten de krassen.
 
ja dat is wel kut als je dat meemaakt, maar ik vermijd zoveel mogelijk de hobbelige wegen :D
(kasseien enzo haat ik, want als die nat zijn in de winter dan nog, dan glij ik daar gewoon door uit met m'n slicks)
Heb ook geen dergelijke winterbanden of knobbeltjes, want die zijn nog eventjes buiten mijn budget :sarc:
 
Dit heb ik gefilmd met een Lenco Sportcam 100, voor 70 euro is het wel nog een dure cam.
Maar je kan deze ook gebruiken als dashcam en gewone camera omdat er een touchscreen lcd scherm op zit.
Eigenlijk is deze te vergelijken met een Rollei Youngstar 720p (want ze zijn identiek hetzelfde)
 
Ik hoop dan dat je telefoon niet op de grond valt, want dan is hij echt kapot :sarc:
Ik heb ook een filmpje met m'n canon powershot gemaakt, maar die was veel te schokkerig, dus dat zou ik ook al niet aanraden, behalve als je zo'n compact camera hebt met een goeie beeldstabilisator :p
 
Afijn, we zijn nu een paar maandjes later en heb sinds vanochtend 8:50 m'n tankje binnen gekregen.
Uit elkaar gehaald, enzovoorts, plastic tankje uitgeboord met gatzaag, en nieuwe erin gestoken.
Dit is het resultaat:
Dicht:
IMG_0314_zpsdccc4318.jpg


Open:
IMG_0315_zpsbfa94b87.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan