CDA441
Geen modder eter
Ik heb dus in oktober een brommert gekocht van een aardige kerel.
Hij zij dat er problemen waren met de elektriciteit, dus dat heb ik laten fixen.
Probleem: Geen licht, geen claxon, niets van elektriciteit.
Oplossing: Nieuw contactslot, nieuwe connectors, en langere massakabel (omdat de originele te kort was)
Daarna heb ik weer een maand kunnen rijden totdat m'n koppelingskabel knapte (was redelijk versleten)
Hierbij heb ik een nieuwe laten steken, en de koppeling laten afstellen.
Aangezien dat hij zoveel toeren maakte heb ik er ook een 16 tands voortandwiel ingezet, en een nieuwe ketting. Na een paar weken rijden startte de motor niet meer, dus weer laten herstellen.
Probleem: De benzineslang was gekneld tussen het frame en de carb, kleppen waren ook niet goed gesteld
Oplossing: benzineslang uit de weg halen en kleppen stellen.
Daarbij heb ik ook een waterproof luchtfilter, nieuwe bougie en waterproof bougiedop erop gezet.
Daarna nooit meer een probleem gehad voor de afgelopen 2 maanden.
Het werd dus eens tijd dit zaakje te fixen en beter eruit te laten zien
Na een ritje van 34,4 km heb ik m'n brommer eindelijk thuis gekregen.
Eventjes een dag laten stilstaan, en dan er pas aan begonnen.
Ook ff naar de winkel gegaan om een flesje ontvetter te kopen
Subframe eruit:
Kijk wat een bak roestige schroeven/bouten
Uitlaat is weer glinsterend, alleen de eindkappen zijn vol roest...
Zo ziet de achterkant er nu uit
Ff wat close ups van de roestvorming
Boven:
Onder:
Subframe gaat tijdens de examens naar de poedercoater, heeft echt een nieuwe laag nodig
EDIT:
Nog een leuk verhaaltje:
Ik reed gisteren nog met de brommer, ging tanken, en plotseling voelde ik m'n voorrem druk verliezen.
Daarna hoorde ik een soort van gekraak
Eventjes gekeken wat er gebeurt is.
Wat zag ik: remklauwboutjes zijn losgekomen (gelukkig zaten ze er nog in )
Ff dichtgeschroefd (wat had ik een geluk dat ik m'n schroevendraaierset mee had.)
Remklauw - en schijf waren nog in orde.
Hij zij dat er problemen waren met de elektriciteit, dus dat heb ik laten fixen.
Probleem: Geen licht, geen claxon, niets van elektriciteit.
Oplossing: Nieuw contactslot, nieuwe connectors, en langere massakabel (omdat de originele te kort was)
Daarna heb ik weer een maand kunnen rijden totdat m'n koppelingskabel knapte (was redelijk versleten)
Hierbij heb ik een nieuwe laten steken, en de koppeling laten afstellen.
Aangezien dat hij zoveel toeren maakte heb ik er ook een 16 tands voortandwiel ingezet, en een nieuwe ketting. Na een paar weken rijden startte de motor niet meer, dus weer laten herstellen.
Probleem: De benzineslang was gekneld tussen het frame en de carb, kleppen waren ook niet goed gesteld
Oplossing: benzineslang uit de weg halen en kleppen stellen.
Daarbij heb ik ook een waterproof luchtfilter, nieuwe bougie en waterproof bougiedop erop gezet.
Daarna nooit meer een probleem gehad voor de afgelopen 2 maanden.
Het werd dus eens tijd dit zaakje te fixen en beter eruit te laten zien
Na een ritje van 34,4 km heb ik m'n brommer eindelijk thuis gekregen.
Eventjes een dag laten stilstaan, en dan er pas aan begonnen.
Ook ff naar de winkel gegaan om een flesje ontvetter te kopen
Subframe eruit:
Kijk wat een bak roestige schroeven/bouten
Uitlaat is weer glinsterend, alleen de eindkappen zijn vol roest...
Zo ziet de achterkant er nu uit
Ff wat close ups van de roestvorming
Boven:
Onder:
Subframe gaat tijdens de examens naar de poedercoater, heeft echt een nieuwe laag nodig
EDIT:
Nog een leuk verhaaltje:
Ik reed gisteren nog met de brommer, ging tanken, en plotseling voelde ik m'n voorrem druk verliezen.
Daarna hoorde ik een soort van gekraak
Eventjes gekeken wat er gebeurt is.
Wat zag ik: remklauwboutjes zijn losgekomen (gelukkig zaten ze er nog in )
Ff dichtgeschroefd (wat had ik een geluk dat ik m'n schroevendraaierset mee had.)
Remklauw - en schijf waren nog in orde.
Laatst bewerkt: