• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Backup methodes & programma's

Freddy

Administrator
Forumleiding
Hier kunnen we mooi onze backup methodes & programma's delen.

Ik gebruik Acronis True Image Home Server:
Complete hard disk recovery solution, backup, drive copy, clone and image computer software

Maakt elke avond een incrementele backup.

Alle eerste backup heb ik gemaakt na een verse installatie en alle nodige programma's als office, winrar etc.) is een full backup.

Mocht ik een crash hebben door wat voor reden ook, doe ik gewoon opnieuw opstarten, op F11 rammen en kom ik bootmenu van Acronis.
Daar kan ik backups selecteren tot 10 dagen terug (kan ook meer) die ik terug wil halen.

De backups staan op een hidden partitie (aangemaakt door Acronis) op een andere schijf.

Werkt bij mij perfect.

ik ben nu win7 x64 build 7077 aan het teste alles staat op mij 1T schijf van prog als ik op vista draaide maakte ik altijd eerst een gost met alle zekere progy's die ik wou en dan duur formateren nu ook weer niet zo lang

Zelf gebruik ik ook al jaren Acronis True Image Home.
Ik maak een full backup van een schone installatie van windows en zet die apart.
Daarna maak ik regelmatig een full backup.
Als ik software installeer of een driver update doe maak ik wel eens een incrementele backup, als ik het niet vergeet :eusa_shifty:, bevalt het me niet dan hup de backup terug.

Had tijdje terug perongeluk partitie verwijderd wat niet helemaal de bedoeling was :D

Met onderstaand programma alles terug gekregen, in feite is er natuurlijk niets weg, mja wel kuttig...
- Active@ Partition Recovery Enterprise

Over O&O software ben ik ook wel te spreken:
- O&O DiskRecovery
- O&O FormatRecovery
- O&O MediaRecovery
- O&O Unerase

Heb MediaRecovery al paar keer gebruikt op DVD's die ik eigenlijk al opgegeven had :033:

Ik maak nooit backups van mijn OS, tegen de tijd dat Vista vern**kt is formateer ik mijn OS partitie en installeer ik het opnieuw ^^
Applicaties die ik altijd gebruik heb ik zo weer geïnstalleerd en ik maak wel backups van mijn "My Documents" map en in Firefox gebruik ik FEBE om bookmarks, settings, addons enzo te backuppen naar mijn extern hddtje.
Mijn systeempartitie is altijd alleen voor Windows en applicaties die je toch opnieuw moet installeren met een schoon OS, de rest staat allemaal op aparte partities.

Ik heb bij het restoren van een OS altijd het gevoel dat ik iets mis of dat het alweer te ver vervuild is, vandaar dat ik altijd schoon installeer als het weer eens nodig blijkt te zijn :D

Ik heb niet alles redundant aanwezig, al zou dat wel zeker beter zijn.... ik denk altijd maar "dat komt nog wel..."

Laatst bewerkt:
Ik gebruik Power Quest Drive Image 7 en Norton Ghost 9 nog altijd voor Win XP, Vista herinstalleer ik telkens opnieuw.

Dit zijn ook handige programma's:

* Urgent Backup.v2.71
"Our software allows you to copy, upload, download data automatically
on schedule from your PC to various storages - network disks, CD/DVD,
USB Flash Drive, remote FTP servers, etc. The program can either
mirror your data "as is" or create archived files or directories for
copying. ".

* Active@ UNDELETE v7.0
Active@ UNDELETE is data recovery software that helps you
to recover lost, deleted and formatted data from
Hard Drives, Floppy Disks, Basic and Dynamic Volumes, Hardware
or Software RAID's.

Op de server werk ik met een SATA QuickPort. doe er ff een HD in en backup vervolgens de mail etc. En als ik klaar ben haal ik de HD er weer uit. Eigenlijk hetzelfde als een tapedrive.

Hier kunnen we mooi onze backup methodes & programma's delen.

Ik gebruik Acronis True Image Home Server:
Complete hard disk recovery solution, backup, drive copy, clone and image computer software

Maakt elke avond een incrementele backup.

Alle eerste backup heb ik gemaakt na een verse installatie en alle nodige programma's als office, winrar etc.) is een full backup.

Mocht ik een crash hebben door wat voor reden ook, doe ik gewoon opnieuw opstarten, op F11 rammen en kom ik bootmenu van Acronis.
Daar kan ik backups selecteren tot 10 dagen terug (kan ook meer) die ik terug wil halen.

De backups staan op een hidden partitie (aangemaakt door Acronis) op een andere schijf.

Werkt bij mij perfect.

acronis gebruik ik ook, maar dan met secure zone en boot cd :) storage server gebruik ik niet omdat storage pc gecrashed is :(

Op de server werk ik met een SATA QuickPort. doe er ff een HD in en backup vervolgens de mail etc. En als ik klaar ben haal ik de HD er weer uit. Eigenlijk hetzelfde als een tapedrive.

Inderdaad handig zo'n quickport, heb er zelf ook 1. :003:
Ik zet op een 'oude' SATA HDD programma's die ik bewaren wil of programma's die ik installeren wil op een andere PC.

We hebben het hiervoor wel met een programma gedaan, maar dit is een x zo goed mis gegaan toen waren we de helft van de data kwijt. Dus nu lekker simpel hd erin en eruit :)

Ik wilde eigenlijk Norton Ghost 14.1 gebruiken voor Vista
Maar dit programma geeft bij opstarten geen installatie optie ???
Wel iets van "drivers valideren" en die zegt dan dat niet alle drivers aanwezig zijn en dat kun je opslaan in een file .. en dan gebeurt er nog nix , terug in het hoofmenu waar ik niet kan installeren.
Ik zal Acronis True Image Home Server eens gaan downen en uitproberen !!

Wij hebben recentelijk een computer aangeschaft met als hoofddoel elke avond tussen 6 & 7 een backup van elke computer te maken, en s'nachts maak de server weer een backup van zichzelf op een 500GB Ext HDD

Specs:

Amd x2 4800+ E
2GB
Windows Home Server PP1

Tevens heeft de server ook een mailserver functionaliteit, voor webmail & dergelijke :)

Hey Guys,

Erg slecht, maar pas net eens wat back-ups gaan maken. Gebruik dus na het lezen van wat reviews ook Acronis True Image.

Wat ik graag zou willen is een backup van een Windows installatie clean, met drivers, updated en full installed.

Nu net Windows geinstalleerd, gekozen voor een custom "theme" voor Full backup. Nu sla ik de backup op een harde schijf, maar zag dat de eerste back-up maar 4,3GB is. Heeft hij het dan simpelweg ingepakt of heb ik een instelling verkeerd staan?

Tja idd :)

Lol wat is dit nou weer:

Acronis.jpg

Bij 2 backups geeft hij aan "not backed up yet" terwijl ik ze wel heb gemaakt en ze bestaan.

ik gebruik synology data replicator ding van me nas (DS 410).

bevalt erg goed, kan altijd connecten met de nas (ook in xp waar je niet standaard je wachtwoord/id kan opgeven en het kan opslaan) hij logt gewoon zelf in op de nas, ipv een netwerkmap als doel te kiezen.

Ja oké maar daarmee kan je geen image terugzetten op een lege schijf.

Met Acrnonis maak je een bootable cd waarmee je images kan terugzetten op je systeemschijf.

Verzonden vanaf mijn iPhone 4 met TapaTalk.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan