• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

"Back to basics"

Gurt11

Member
Hallo allemaal! ^^

Even een kleine build als tussendoortje! Simpel maar mooi en alles wat m'n ouders nodig hebben om die oude pentium 4 te vervangen :p may it rest in peace.

Spec list:

Case: Lian Li PC-A05FN black
Mobo: ASRock H61M/U3S3
Cpu: Intel i3-2120
Ram: 4gb ddr3-1333 kingston value
SSD: Crucial m4 128gb
Psu: Be Quiet Pure Power 300W

dsc04334y.jpg

Op de verpakking van de kast valt niets aan te merken ^^

dsc04344bv.jpg

Ain't she a beauty (a)

dsc04345b.jpg

dsc04346q.jpg

dsc04347u.jpg

dsc04348m.jpg

Goodies! :icon_eyes:

dsc04340w.jpg

dsc04350a.jpg
 
Kast ontmanteld:

dsc04351iz.jpg

M'n eerste ervaring met een Lian Li kast. Ik moet zeggen dat het kwaliteit uitstraalt en het ook zo aanvoelt.
Alleen vindt ik zo'n metalen binnenkant niet altijd even mooi, maar dat is persoonlijk.
Wat ze wel hadden kunnen doen, is hun kabels wat mooier afwerken. Sommigen zijn wat te bond gekleurd naar m"n goesting.
Ook de cablemanagement opties zijn niet meteen 'wauw' te noemen. Met een modulaire voeding, sleeving en veel geduld moet er wel iets moois van te maken zijn... Het is nu echter maar voor de ouders, dus het moet vanbinnen niet helemaal perfect zitten.

Moederbord aankleden! Een leuk, klein maar compleet basis moederbordje van ASRock:

dsc04355z.jpg

Maar 2 ramslots, vandaar hier geopteerd voor 1 reepje van 4gb.

dsc04357ve.jpg

Processor:

dsc04358md.jpg

Hier zou die moeten komen. Het bevestigingsmechanisme wou eerst niet goed meewerken, maar uiteindelijk toch gelukt ^^

dsc04359o.jpg

dsc04360s.jpg

dsc04361uq.jpg

Et voila. Zie je wat ik bedoel met de kabeltjes? Alsook een gebrekje aan cablemanagement holes. Ze kunnen echter wel gewoon achterin gestoken worden, maar de voeding zit vanvoor, wat niet meteen het properste resultaat oplevert:

dsc04362iz.jpg

dsc04363r.jpg

De voorste fan krijg je er pas uit door heel het hdd rek eruit te halen, ook niet meteen het handigste dingetje. Wat je misschien ook al opgevallen is: vanachter is intake, vanvoor is outtake. Ze omwisselen kan echter wel als je dat zou wensen. Ik heb het maar gewoon zo gelaten...

De SSD moet er natuurlijk ook nog in!

dsc04366l.jpg

Er zit werkelijk niéts anders in het doosje dan de SSD :p niet dat je meer nodig hebt...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Custom waterkoeling basics, uitgelegd door Hardware.info TV Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan