Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

er zijn er idd die het gewoon zonder tool perfect gebogen krijgen, voor die wat dat toch net niet lukt is een tooltje wel handig maar het is zeker geen garantie dat het beter word alleen ideaal consistenter.

met tools zoals de alphacool en xspc bending tool's moet je precies de goede tube maat gebruiken (12mm tube in een 13mm bending tool krijg je een knikje) vandaar dat ik de xspc tool handiger vind dan die van alphacool. maar persoonlijk gebruik ik de bender bending rodriguez https://www.highflow.nl/watercooling/acrylic-rigid/acrylic-rigid-tools/bender-hard-tube-bending-rodriguez-bending-template.html ik weet niet zeker hoe fijn hij is met dikkere tubes maar met 12mm tubes werkt hij perfect, hij is wel lastig als je 2 bochten dicht op elkaar wil hebben omdat je meestal naar de tool toe buigt en hij redelijk groot is.

voordeel van de bender bending rodriguez is imo, dat 1 tool een consistente losse 90 graden, strakke 90 graden, 135 graden en een 45 graden bocht kan maken.

Terug
Bovenaan