Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Normaal
Heb me even verdiept in de fans, ball bearing vs sleeve barring. Heb momenteel de Yate Loons van 120mm in mijn configuratie zitten, maar kwam in de weekdeal de NorthQ 120MM Silent Tornado tegen. De Yate loon heeft een hogere CFM dan de NorthQ. Had de 74.2 M3/h omgerekend en kom dan op ongeveer 43 CFM uit. Dat is toch een tikkie meer dan de 38 CFM van de NorthQ, maar de NorthQ is op zijn beurt weer een heel stuk stiller (19 dBA tov 28 dBA voor de yate). Verder las ik ook dat over het algemeen de sleeve bearing stiller zijn, maar harder slijten en minder efficiënt zijn in horizontale positie. Alhoewel in deze vergelijking de NorthQ met ball bearing stiller is dan de yate...De yate heeft meer CFM en de northq is wat stiller, als beide even duur waren geweest, welke hadden jullie dan gekozen? En mocht dat de NorthQ zijn, is die de 6 euro meer waard of niet?EDIT:In hoeverre zijn dit soort noise absorers nog nuttig op deze toch al redelijk stille fans?
Heb me even verdiept in de fans, ball bearing vs sleeve barring. Heb momenteel de Yate Loons van 120mm in mijn configuratie zitten, maar kwam in de weekdeal de NorthQ 120MM Silent Tornado tegen. De Yate loon heeft een hogere CFM dan de NorthQ. Had de 74.2 M3/h omgerekend en kom dan op ongeveer 43 CFM uit. Dat is toch een tikkie meer dan de 38 CFM van de NorthQ, maar de NorthQ is op zijn beurt weer een heel stuk stiller (19 dBA tov 28 dBA voor de yate). Verder las ik ook dat over het algemeen de sleeve bearing stiller zijn, maar harder slijten en minder efficiënt zijn in horizontale positie. Alhoewel in deze vergelijking de NorthQ met ball bearing stiller is dan de yate...
De yate heeft meer CFM en de northq is wat stiller, als beide even duur waren geweest, welke hadden jullie dan gekozen? En mocht dat de NorthQ zijn, is die de 6 euro meer waard of niet?
EDIT:
In hoeverre zijn dit soort noise absorers nog nuttig op deze toch al redelijk stille fans?