Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

Zelf heb ik EK hoger zitten dan koolance, maar dat komt denk ik omdat ik me iets langer met deze hobby bezig hou en nog wat dingen uit het verleden met me meesleep.  Aantal jaren geleden was koolance onder de waterkoelcracks zeg één van de mindere merken. Vooral omdat bijna al hun producten van aluminium waren.

EK is zeker geen middenmoter. Met hun Supreme CPU block serie zitten ze wat prestatie bereft al vrij lang in het topsegment.

Met het meeste waterkoespul zijn de prestatieverschillen erg klein. In bouwkwaliteit en afwerking zijn er wel wat verschillen, maar over het algemeen zijn die ook niet groot. Als je per onderdeel een aantal top notch merken zou moeten aanwijzen:

fittingen: Bitspower en enzotech

koelblokjes: Watercool, Aquacomputer en MIPS

radiatoren: HW labs SR -1

pompen: Iwaki, Laing

Maar nogmaals de verschillen zowel op prestatie als op bouwkwaliteit zijn bij bijna alle waterkoelprodukten erg klein (uitgezonderd kant en klaar merken als thermaltake en andere speelfgoedfabrikanten ;))

Laat je op de forums dus niet teveel afleiden door mensen die dwingend vertellen dat het ene product veel beter is dan het andere. Wat imho veel belangrijker is van het waterkoelen van je PC is de fun ervan. Het uitzoeken, keuzes maken, installeren en daarna genieten van de lekkere temps en het eventueel mooie uiterlijk van je PC. :023:

Terug
Bovenaan