Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

Om te kunnen aftappen moeten er twee punten in de loop open staan. Dat is dus het aftappunt en de 2e opening is in de meeste gevallen het reservoir. Het beste voor het leeglopen van de set is wanneer dat 2e open punt het hoogst gelegen is.

Misschien kan je ergens een derde opening creëren bv op het hoogste punt als de kast op z'n kop staat. Als het grakablok dan het hoogste punt is, zou je die stopfitting van dit blok kunnen opendraaien voor een derde opening. Dan loopt de set via het reservoir  en/of via die T-fitting bij de CPU leeg.  

Een T-fitting op je CPU blok is geen probleem. Tijdens het vullen en ontluchten zal het idd wel handig zijn om er een extra opening tussen te hebben.

Een T-stukje ergens anders in de kast lijkt mij overigens mooier staan, maar dat is mijn smaak.

Via de onderkant van het graka blok zou je ook een aptappunt kunnen zetten of er eentje vanaf daar laten lopen. Dan hoef je geen T-stuk te gebruiken.

Je zou er bv een QDC male in kunnen draaien en als je dat niet mooi vind het aftappunt verlengen met een slang en uit het zicht brengen.

Of komt je radiator op d bodem van de kast te staan? In dat geval is de bovenstaande optie niet het beste aftappunt meer.

Maar ik weet niet precies hoe je de onderdelen plaatsten gaat (Reservoir en rad) Dus ik noem eigenlijk maar wat opties. :D Ging me vooral om je even te wijzen op die voorwaarde van twee openingen in de loop om te kunnen aftappen.

Terug
Bovenaan