• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Tristellar Whetstone

Wie weet mark, mss komt dat er ooit wel is van. :)

Ineens update van maken.

Toen ik van het werk thuis kwam stond er een leuk pakje voor de deur van Thermaltake!

[URL=http://s1187.photobucket.com/user/alain-s/media/Banners/Thermaltake%20Banner_zpsn4khhvgd.png.html]
[/URL]



Thermaltake was zo lief om dit project te sponsoren met 3 Riing fans. 2 fans worden gebruikt voor op de rads en de 3de zal in de voeding komen.

Bedankt Thermaltake voor de hulp!







Kon het natuurlijk niet laten om deze even in de case te installeren. :p





Ben echt wel te vrede met het resultaat van de fans en ook het geluid is super op volle toeren.



Zo nu even terug naar de case. Dit weekend verder gewerkt aan de case. Alle aluminium stukken bij gewerkt zodat deze mooi aansluiten met elkaar.







Volgende stap is het bovenste gedeelte dit moest nog verder afgewerkt worden. Ik heb hier voor 4mm plexi gebruikt en dit in de juiste vorm geplooid.







Om deze kap ook open en toe te kunnen doen heb ik een beugel gemaakt uit 2mm aluminium dat extra stevigheid zorgt voor het plexi.









Dan even het geheel op de case gemonteerd.





Zoals je kan zien loopt elke stuk in een punt. Dit geeft een iets agressievere stijl.



Even open doen. :)





Dan nog een kort filmpje van het totaal plaatje.

https://www.youtube.com/watch?v=HPY3ckCntpE&feature=youtu.be

Zo dat was het weer. Op naar de volgende update!
 
Zo tijd voor een update. De laatste weken veel bezig geweest met het maken van de nieuwe voorkanten voor de case.
Ik ga er niet te veel uitleg bij geven want de foto's spreken voor zich.





Na dat alles mooi past kon ik de laatste hand legen aan de vorm van de grill.









Ondertussen nog een paar puntjes bij gewerkt zoals de scharnieren van de zijpanelen wat afgewerkt.



Vervolgens ook de magneetjes mooi weg gewerkt.



Extra materiaal van de schroef word weg gevijld zodat je dit niet meer ziet.



Volgende werkje was een reservoir maken dat mooi bij de case zou passen. Na wat verschillende topics en youtube filmpjes te zien heb ik besloten om dit volledig zelf te maken.



Zo zou het er uit moeten zien.



Voor ik de stukken aan elkaar lijm heb ik gezorgd dat alle randen zo goed als recht zijn. 1 klein putje in de rand zou er voor zorgen dat het reservoir begint te lekken.

Eerste poging van het lijmen ging goed, na dat de lijm deels uitgehard was heb ik efe het res met water gevuld.



Alleen de boven kant nog afwerken en dan opnieuw lek testen. Om een mooi hoek te krijgen heb ik wat hulp middeltjes gemaakt om te zorgen dat de randen een bepaalde graad hebben.







Reservoir na het lek testen ineens een plaats gegeven in de de case.









Zo dat was het weer.
Nog een paar dingetjes doen zoals bovenste grill, stroom kabels, waterblokken installeren en koperen buizen plooien.
Dit allemaal zal voor de volgende updates zijn.
 
I love that res!! Nice.
Thx Hightower :)
netjes man die res.
en de verdere custom build ook uiteraard!!!!!
Dank je onetec ^^
Dat reservoir is echt heel gaaf! Kan niet wachten tot de volgende update.
Dank je , hier kom ie dan :)

Update

Tijd om de voeding aan te pakken. De voeding dat ik had gekozen was niet modulair. Geen probleem maken we het gewoon even zelf. :p
Voeding open maken en kabels er af.



Top even aanpassen.





Nieuwe gedeelte in plexi bij gemaakt.



Vervolgens nieuwe stekkers aanmaken.





Cover er op.









Nieuwe print plaat maken, slordige soldeer skills van me.



Ineens gebruik gemaakt om de laatste fan van Thermaltake te installeren in de voeding.



Test run alles werkt perfect voltages zijn allemaal goed.







3 fan connectors bij gemaakt zodat ik de fans rechtstreeks kan aansluiten op de voeding.



Nu dat de voeding af is kan ik al een deel van de bedrading doen. Heb gekozen om geen sleeve te gebruiken voor plaats besparing.



Om toch nog iets speciaals te doen heb ik een ELwire toegevoegd aan de bundel.









Natuurlijk een kort filmpje.


Zo dat was het weer nog een stapje dichter bij het einde.
 
Jeetje, monnikenwerk. Respect.
Dank je Mark :)
Nice! Wist niet dat die EL-wire bestond! Ziet er iig imposant uit :) En die voeding...geniaal! Heeft wel wat uurtje ingezeten dacht ik zo?
Je moest het is weten hoelang ik er met ben bezig geweest. Maar het was wel de moeite.

Goed tijd voor nog een kleine update.
Deze week nog een paar leuke pakjes mogen ontvangen. Eerste pakje dat was aangekomen was van de nieuwe sponsor die voor een leuke korting heeft gegeven op zijn producten.





Dit zat in het pakje:
HEATKILLER® IV PRO (INTEL processor) COPPER NI
HEATKILLER® IV XL for GTX 980 - ACRYL Ni





Maar ineens de waterblokken ge installeert :)







Het is eens iets anders dan de EK blokken waar ik meestal met werk.



Zo op naar het volgende pakje.
Het werd eens tijd om mijn werkplaats/bureau een kleine upgrade te geven.



Heb een tijd liggen zoeken naar een goede oplossing waar ik de pc op kan zetten ipv telkens de doos te gebruiken van de case zelf. Maar na tijdje toch nog iets gevonden waar ik op kan werken en al mijn gerief netjes in weg kan leggen. Gereedschapswagen met 7laden.

Voorbeeld van hoe ik het ervoor altijd heb gedaan.



Hoe het er nu bij staat. ^^





Altijd handig om alles direct bij u te hebben.



Zo terug naar de mod, nu dat alle kabels zo goed al klaar zijn was het tijd om te beginnen met de loop. Ik ben hiervoor weer koper gekozen. Vond het wel een uitdaging om in zo iets klein koperen buizen te gebruiken. Zoals je kan zien is de bovenste grill ook al afgewerkt.



Mits kleine aanpassingen in de panelen kan je toch nog een stuk van de loop zien aan de buitenkant.











Spijtig genoeg ben ik een paar foto's vergeten te nemen van de complete loop met de waterblokken. Het enig dat ik nog heb is deze 2 gsm foto's.





Ondertussen zijn de front grills al in het mat zwart gespoten en ook voorzien van bijpassende verlichting.









De verlichting in de bodem van de grill is ondertussen al aangepast zodat deze veel beter licht geeft. Dan nog even het frame laten zien dit heeft ook al een likje verf heeft gekregen.





Als alles goed verloopt word zaterdag de rest van de panelen in het mat zwart gespoten. Kan ik vervolgens de rest allemaal afwerken in de loop van volgende week.

Nog wat leuk nieuws Tristellar mod is geselecteerd voor Bit-Tech Mod of the Month
Via deze link kun je op je favoriete projecten stemmen.
http://www.bit-tech.net/modding/mod-of-the-month/2015/11/06/mod-of-the-month-october-2015/1

Stay Tuned :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan