• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

U.s.s. Sulaco

XenoMorpH

Well-known member
Ik ben al ruim 4 jaar op dit forum actief (misschien niet super actief voor iedereen aangezien ik meestal wel veel lees en kijk ipv post), maar heb eigenlijk nog nooit wat gepost omtrent mijn eigen pc.

Zit meestal vol met ideeën, maar kan ze niet uitvoeren vanwege skills/materiaal/middelen/apparatuur/(lef, XD). Heb veel systemen gehad, alleen zagen ze er nooit echt strak uit en daar wilde ik dus wat aan doen.

Wat heb ik erin gestopt:
Kast: NZXT Switch 810
SPU: INTEL 3770K
Bord: ASUS Sabertooth Z77
Geheugen: 8GB Corsair Vengeance 1866MHzC9
GFX: ASUS 7970DC2T 3GB
SSD/HDD: Samsung 830 SSD 128GB / Samsung 1TB 32MBCache
Voeding: Cooler Master Real Power M850 ESBA
CPU block: Aquacomputer KYROS XT Waterblock
Pomp: Swiftech MCP350
Rad1: Swiftech Radiator MCR320-QP-K Black + 3x Gentle Typhoons 14k
Rad2: TFC Xchanger 240 + 2x TFC Feser Triebwerk 18k


Mijn build heb ik vernoemd naar het militair ruimteschip uit de film Aliens. (Als het nog niet duidelijk was; ik ben een huge Alien fan :eusa_angel: ) .
5239879359_c01bd16730_b.jpg

Als ik de skills en know-how had, dan had ik deze geprobeerd na te maken, maar dat wordt 'em niet dus. En dus wordt alles gewoon in de Switch gebouwd.

Ik hoop de DC2 ook nog eens onder water te zetten, maar dat komt later denk ik :)

Start:
Eerst maar alles uit mijn oude Antec 1200:

IMAG0320.jpg

IMAG0321.jpg

En hop mobo+cpu+KYROS XT in de Switch:

IMAG0322.jpg

En kap eraf, zodat ik de Swiftech 360 rad kan monteren:

IMAG0323.jpg

Oops...verkeerd om :021:...kon ie er weer af en dus goed geplaatst.
IMAG0324.jpg

Kabelbende aan de achterkant

IMAG0329.jpg

L-Stand voor de pomp.

IMG_5766b.jpg

Vast gezet met tie-wraps aan de achterkant:

IMG_5770b.jpg


Na het lektesten kon de kast mee naar buiten voor een (korte) foto-shoot!

index.php

index.php

index.php


Mijn Drainpoort :)

index.php


Heb voor de verlichting gebruik gemaakt van de IKEA RGB LED-strips :)
Moet nog steeds kijken of ik ze kan aansluiten op een molex connector zodat ik deze kan aansluiten op de PSU en niet extern.

index.php

index.php


ff kleurtjes voor L3p en K.3nny, groen en roze....en blauw:p

LED.gif


En kon het niet laten, ff met een schaal model van de SULACO

index.php

index.php


I hope u liked :005::D
 
Laatst bewerkt:
Ik sta op het punt om bij Reinoud een aantal stickers te bestellen om op mijn PSU te plakken.
Hierbij heb ik ff jullie inzicht nodig wat het mooiste zou zijn.

Hier mijn PSU:
IMG_5787b.jpg

Er zit nu een lelijk CM sticker met specs.

Wat ik wil is de gehele PSU (de 2 zijkanten en de top-cover) met een 1 sticker beplakken, en wel met de volgende:
sulaco2b.png

Of dat ik alleen de top-cover beplak met een losse sticker (de Weyland) en de zijkant beplak.
Of dat ik alleen de zijkant beplak.

Suggesties zijn welkom :)
 
Zo......eindelijk tijd om update te plaatsen :), altijd druk die dagen voor kerst.:111:

Zoals eerder gemeld, heb ik kort geleden een EK7970 DC2 block aangeschaft om mijn build nu wat completer te maken. Helaas zorgden de drukke dagen en weinig zonlicht ervoor dat ik niet echt veel tijd had om hem in te bouwen en fatsoenlijke foto's te nemen met mijn Canon 1000D.

Van Reinoud Ramaker een aantal stickers besteld, 2 voor mijn PSU (1 reserve) en 1 doorzichtige voor het zijpaneel.
En tja, soms kan je gewoon niet vertrouwen op Postnl!! Ze vragen mooi om een bijbetaling wanneer je een kaart ontvangt zonder postzegel, maar een vergoeding van het slopen van je poststuk is er niet bij:


1a.jpg. .1b.jpg
1c.jpg

Valt me mee dat de stickers er nog niet uit waren gevallen door dat gat!! Ze waren iig ongeschonden.

10.jpg

En nu het pronkstuk: Het GPU koelblok:


EK-FC7970CD2.jpg

Met alle mee geleverde onderdelen:

IMG_5793b.jpg

En toen was het tijd om de boel maar eens te gaan vervangen:


De ASUS 7970 DC2.
1.jpg

Hopla, alles losgeschroefd en koeler eraf gehaald.
2.jpg

Tijd om de thermal pads aan te brengen, wat wel wat tijd in beslag nam.
3.jpg

Hopla, block erop vast geschroefd en klaar :)
4.jpg

Toen was de sticker van de PSU aan de beurt, dus eerst die lelijke CM sticker eraf snokken:

index.php


En toen zat er nog wat van die smerige lijmprut
index.php


Maar geen nood, daar hebben we wel wat voor:


index.php


index.php


En schoon!!!

index.php


Sticker erop (was overigens iets te groot, wel raar, had de CoolerMaster dimensies aangehouden).
index.php


En nu wat final pics....Enjoy.
index.php


index.php


index.php


index.php


index.php


index.php


index.php


index.php


index.php


index.php



Binnenkort weer wat meer, maar zit nog op wat onderdelen te wachten :)
 
Jeuses, die hebben goed hun best gedaan bij PostNL. :shock: En ik nog wel denken ik pak een envelop met een stevige achterkant. Gelukkig zijn de stickers er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Zo heb ik de envelop in iedergeval ook niet verstuurd. Heb eventueel foto's van hoe ik het heb verstuurd. Zal ze straks even op de PM zetten. Dan kun je zien dat het zo niet bij mij de deur uit is gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Jeuses, die hebben goed hun best gedaan bij PostNL. :shock: En ik nog wel denken ik pak een envelop met een stevige achterkant. Gelukkig zijn de stickers er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Zo heb ik de envelop in iedergeval ook niet verstuurd. Heb eventueel foto's van hoe ik het heb verstuurd. Zal ze straks even op de PM zetten. Dan kun je zien dat het zo niet bij mij de deur uit is gegaan.
Ach ja...blijft PostNL he, dubbeltje op de eerste rang! Echte postbodes bestaan niet meer...:(

Zag ook meteen wel dat het niet jou fout was....was al lang blij dat ze er nog in zaten.
Nice, kastje ziet er gelikt uit :D postbodes kunnen hun werk soms niet goed afleveren zo te zien...
Tnx :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan