• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lars' Aprilia RS 50 Lorenzo

larsc2

New member
Tis niet echt computer gerelateerd, maar misschien wel leuk om te bekijken. Het is ook niet echt een die-hard build, ik verander gewoon af en toen wat. Hieronder zie je hoe de brommer bij aankoop was, en hoe hij nu is :icon_smile:


Het betreft een Aprilia RS 50 Lorenzo editie uit 2007. Ik heb hem nu ongeveer 4 maanden in mijn bezit en ben er erg blij mee :^^:
Hieronder een paar foto's, ik zal wat meer maken als het eens mooi weer is..

pb2103832.jpg





foto0107dq.jpg


De brommer heeft een kleine 16.000km gelopen, er is het volgende aan gebeurt:

- prop uit originele uitlaat, gianelli uitlaat nog niet gemonteerd ivm afstellen
- voortandwiel veranderd, van 12 naar 14. achter gewoon std.
- sproeier 96 geplaatst

Hij loopt nu net geen 90, met gianelli heb ik een stukje over de 100 gereden alleen krijg ik hem hier niet goed mee afgesteld (nog niet, onvoldoende tijd hiervoor gehad).


Dat was het eerst wel zon beetje :)

UPDATE:

Dit is er intussen alweer aan gebeurd:

- Geel velglintje
- Gaas achter kappen
- Voorruitje gesmoked
- Begrenzer geplaatst
- Gianelli vervangen door een Metrakit RK
- Frame en achterbrug gepolijst

Heb er 110 mee gereden, zat nog iets meer in maar de weg was op :p

Foto's:

Foto0324.jpg

Foto0321.jpg

Foto0319.jpg

Foto0317.jpg
 
Echt een leuk ding heb iets gelijk aardig gehad een cagiva mito 50cc. Dat was echt plezier op 2 wielen :D
Ben daarna overgestapt naar Aprilia RS 250 van 1996.

Nog veel plezier er mee :D
 
So sweet zelf diehard RS50 modder geweest dus :D http://i122.photobucket.com/albums/o260/theboiler/curry fest/P1010073.jpg / http://i122.photobucket.com/albums/o260/theboiler/curry fest/spidybrommer5.jpg
kan het ten zeerste waarderen :D

En voor als je uiterlijk wat wilt veranderen is dit nog een zeer mooie website heb zelf destijds de stickersets er gekocht so sweet

www.redracingparts.com

1 ding vraag ik me nog wel af waarom ga je met sproeiers al rotzooien terwijl je nog de uitlaat gaat wijzigen de sproeier is juist een heel belangrijk onderdeel van het afstellen.
het open en dicht draaien vd de lucht toevoer enz is het fijne werk maar juist de juiste sproeier vinden dat duurt het langst !!

Dit vaak de meest gemaakte fout dan zie je mensen ineens grote gaten boren in hun luchtfilters want ze hebben dan een sproeier er bij gekregen en krijgen hem dan niet goed aan de praat.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet je remschijf (zeker voor) niet aan te passen!
Die standaard dingetjes zijn niet opgewassen tegen de snelheden waar je over praat.
Kunnen "verbranden" en vast lopen...
 
@JW,

Dat is bullshit! in landen zoals spanje(waar ze gemaakt worden rijden die krengen 80 dagelijks met gemak)

Gewoon optijd je remblokken vervangen is meer als zat, schijven scheuren en breken aleen als de te warm worden of van ouderdom.

Schijven slijten oook niet zomaar, daar gaat een heeeele lange tijd overheen.
 
Dan zal het gaan op persoonlijke voorkeur.
Rij nu dan wel een chopper, maar daarvoor behoorlijk sportief gereden.
Bij het betere bochten werk vond ik het wel fijn om het zekere voor het onzekere te nemen.
Maar ja, ik kwam niet met 110 op een bocht af, maar soms met het dubbele... ;)
 
Joh, dit soort modellen worden ook bij motogp 125cc gebruikt he... Deze brommertjes zijn heeeeel erg sterk en betrouwbaar. Ik rijd zelf op een derbi senda DRD pro, en als ik dat niet zou kopen zou het ten alle tijden een aprillia worden of helemaal niks:p

Hele mooie brommer heb je! Ik heb nog een metrakit PRO RACE pijp liggen voor je als dat wat is:) 50cc pijp en is niet gebruikt:p
 
@JW,

Dat is bullshit! in landen zoals spanje(waar ze gemaakt worden rijden die krengen 80 dagelijks met gemak)

Gewoon optijd je remblokken vervangen is meer als zat, schijven scheuren en breken aleen als de te warm worden of van ouderdom.

Schijven slijten oook niet zomaar, daar gaat een heeeele lange tijd overheen.

Sorry Kenneth maar hij heeft wel gelijk ikzelf heb dan wel iets sneller gereden met mijn RS50 maar heb wel een geknapte remklauw behuizing te maken gehad.
De remmen, blokken enzovoort doen het wel goed maar de behuizing kan snelheden van +140km/uur niet meer aan heb ik me laten informeren en heb destijds dus rs125 remklauwen gekocht.
Ik heb dan ook 165 km/uur op een auto en motor teller weten te zetten.
Dit gebeurde dan ook binnen 6 maanden na aanschaf van de spiksplinternieuwe RS50 Haga kreeg dan ook een goede korting op de RS125 klauwen van de dealerd i.p.v. garantie want dat kun je niet verwachten als je dik boven de 100 km/uur rijdt.
Alhoewel dat 10 jaar terug is kunnen ze nu wel verbeterd zijn.
Maar een snelheid van 100 km/uur kunnen deze brommerds met gemak aan qua remmen & frame net zoals je zegt in italie worden deze met een snelheid van standaard 85 km/uur geleverd dan mag 100 geen probleem zijn.
Enigste wat ik gelijk eraf heb gegooid waren die keiharde banden waar gewoon geen grip mee te krijgen was.
 
Hele mooie brommer heb je! Ik heb nog een metrakit PRO RACE pijp liggen voor je als dat wat is:) 50cc pijp en is niet gebruikt:p

Pro Race destijds sweet ik had de complete 64cc. set destijds van ze de uitlaat had toen een nummer erin gesponsd Nr.6 :D de eerste 5 waren op de 5 eerste metrakit brommers gegaan :D cilinder had dan Nr. 36 en alles werd persoonlijk door de dealer bij mij gebracht (in de winkel dan had een afspraak met mij gemaakt)
 
Koop gewoon en 125cc rs en plak er en bromfiets kenteken plaat op

Klaar geen gezeur geen gelazer :p

Nee dan mis het gevoel van het opvoeren had ik hier niet op het forum verwacht.
Jij laat je pc toch ook sneller draaien dan standaard.
Nee het gaat/ging er bij mij om wat kan ik uit dat standaard blok halen enneh de rs125 standaard rijdt misschien wel sneller schat rond de 180 km/uur maar ik trok die er wel uit in een sprint :p.
Dat heeft mij juist nog een ritje op zijn MV augusta op geleverd :D zoonlief van 18 reed op een rs50 en hij op een mv augusta en ik haalde ze in door het dorp en hij wilde weten wat nu sneller was Sweet weddenschapje gemaakt.
 
Sorry Kenneth maar hij heeft wel gelijk ikzelf heb dan wel iets sneller gereden met mijn RS50 maar heb wel een geknapte remklauw behuizing te maken gehad.
De remmen, blokken enzovoort doen het wel goed maar de behuizing kan snelheden van +140km/uur niet meer aan heb ik me laten informeren en heb destijds dus rs125 remklauwen gekocht.
Ik heb dan ook 165 km/uur op een auto en motor teller weten te zetten.
Dit gebeurde dan ook binnen 6 maanden na aanschaf van de spiksplinternieuwe RS50 Haga kreeg dan ook een goede korting op de RS125 klauwen van de dealerd i.p.v. garantie want dat kun je niet verwachten als je dik boven de 100 km/uur rijdt.
Alhoewel dat 10 jaar terug is kunnen ze nu wel verbeterd zijn.
Maar een snelheid van 100 km/uur kunnen deze brommerds met gemak aan qua remmen & frame net zoals je zegt in italie worden deze met een snelheid van standaard 85 km/uur geleverd dan mag 100 geen probleem zijn.
Enigste wat ik gelijk eraf heb gegooid waren die keiharde banden waar gewoon geen grip mee te krijgen was.

je praat nu ook over snelheden die ook niet gezond zijn, voor geen een 50cc scootertje/brommer(frame + remmerij), dat vind ik niet gek ja, maar tot 110kmph zit je altijd safe met originele remmen.
 
je praat nu ook over snelheden die ook niet gezond zijn, voor geen een 50cc scootertje/brommer(frame + remmerij), dat vind ik niet gek ja, maar tot 110kmph zit je altijd safe met originele remmen.

Enigste wat dan dus echt mijn twijfels heeft gehad waren dus de remklauwen voor die snelheden.
Frame van de RS50 en de RS125 hadden dezelfde mal de gaten voor het RS125 blok waren al gewoon aanwezig. (alleen de 125 was gepolijsd en bestemd voor een single arm)
Achterbrug was wel overduidelijk sterk genoeg.

Had dan ook alles veranderd waar ik dan ook aan twijfelde banden waren Battlaxx BT-35 semi race dus lekker zacht voor de grip.
 
je praat nu ook over snelheden die ook niet gezond zijn, voor geen een 50cc scootertje/brommer(frame + remmerij), dat vind ik niet gek ja, maar tot 110kmph zit je altijd safe met originele remmen.

Dat wil ik nou ook weer niet zeggen :p
Als eens een Kymco gezien? Dat vertrouw ik al niet op 60 km/h. Maar Aprillia is gewoon kwalitatief spul.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
G [REFUSED] aprilia sr50 factory R injectie, cheap daily! Verkocht 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan