• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Coolit Domino A.L.C.

JaccoW

gat in hand
Wat is het?:
3117704870_b209efe1aa.jpg

De Coolit Domino A.L.C. is een gesloten systeem vloeibare koeler voor je processor.
Omdat het een gesloten systeem is, is het vrij van onderhoud en daardoor een mooie manier om zonder veel moeite, geld of risico waterkoeling uit te proberen.
In verschillende tests koelt hij beter dan enkele van de beste luchtkoelers, maar natuurlijk niet zo goed als sommige zelfgebouwde waterkoelsystemen, maar deze kosten dan ook flink meer.

De pomp is gebouwd om 7 jaar mee te gaan bij een temperatuur van 50 C.
De vleoistof die gebruikt is is een mix van 25% propylene Glycol, met anticorrosieve middelen erin.


Van wie is het?
De Domino A.L.C. is een product van Coolit Systems.

Wat zit er in de doos?

Radiator maat: 157 x 133 x 25mm
Fan maat: 120 x 120 x 25mm
Fan snelheden: 1030 t/m 2550 tpm
Gewicht: 562 gram
Geluid:
Quiet Setting - 19.2dBA
Performance Setting - 26.2dBA
Full Performance Setting - 39.4dBA
Socket ondersteuning: AM2/AM2+
LGA775
LGA 1366

Op het reservoir zit een lcd-scherm en een knop met drie standen.
Hierop worden de temperatuur aangegeven, de snelheid van de pomp en de snelheid van de fan.
Met de knop kan je de fan op de quiet, performance en full stand zetten.
Mocht er iets fout gaan of de ventilator ermee ophouden gaat er een alarm af.
Het enige wat het systeem aan voeding nodig heeft is een 3-pins fan aansluiting op het moederbord.

Wat kost het?
De huidige pre-order prijs is $79.99.
Ze beginnen met verschepen vanaf 5 januari.

Reviews:
-Driverheaven.net (getest met een Intel Core i7 965EE)
-3dGameman.com (Video review, getest met AMD Athlon 64 X2 6000+)
-FiringSquad.com (getest met een Intel Core i7 965EE)
-Modders-Inc.com (Erg gedetailleerde review, met veel close-up plaatjes)
-HardwareGeeks.com
-OverclockersClub.com (Getest met C2Q Q9450)
-BCCHardware.com

Enkele plaatjes:
CoolIT_Domino_09.jpg
CoolIT_Domino_10.jpg

CoolIT_Domino_25.jpg
CoolIT_Domino_29.jpg
 
Laatst bewerkt:
wat spanky zegt dat soort dingen moet je niet gaan nemen...
er zit namelijk in mijn ogen een flinke drempel in de heele cooling "grafiek"
je hebt gewoone lucht cooling, daarna heb je top of the range lucht cooling (TREU verzin een paar bekende) , en daarna kom je bij waterkoeling waarbij je dan meteen (in mijn ogen) toch minimaal 200 euro (cpu only) kwijt bent voor een waterkoelings setje (of goeie waterkoeling meteen nemen of bij air blijven anders alleen maar teleurstelling ed)
 
Ik deel die mening wel, maar je moet toegeven dat het een simpele (ik herhaal
simpele, goedkope) oplossing kan zijn voor bijv. een HTPC.

Ondanks dat ik jouw mening deel zijn de reviews niet slecht. Je moet ook geen
wonderen verwachten.
 
Ik deel die mening wel, maar je moet toegeven dat het een simpele (ik herhaal
simpele, goedkope) oplossing kan zijn voor bijv. een HTPC.

Ondanks dat ik jouw mening deel zijn de reviews niet slecht. Je moet ook geen
wonderen verwachten.

Meeste van "dit" soort oplossingen zijn slechter dan een stock intel cooler.
Wil het nog niet eens hebben over een i7 platform.
En 7 jaar garantie op en 'closed circuit" cooling? Krijg nog niet eens 2 jaar garantie op een A merk LCD TV.
 
Ga ik ook in mee.
Baalde echt toen ik me eerste waterkoeling kocht (CoolerMaster Aquagate).
Prestaties vielen zwaar tegen, me Thermaltake Big Typhoon koelde nog beter en dat is ook een 2de rangs Air koeling :p

Nja, als ik had geweten dat ik zo veel kwijt was aan waterkoeling, zou ik eerlijk gezegd op Air blijven, mocht ik die keuze nu maken.
Je blijft (ik tenminste) immers upgrade naar iets beters.. Of uitbreiden.

Neem als voorbeeld de Evilvision Clamps van XtremeSystems.. Echt mooie clamps dus besteld.
Hoppa, weer $100,- voor 15 van die dingen :|

Denk dat de meeste mensen, die aardig wat betere waterkoelings spullen in hun pc zitten, al over de €1000 zitten, alleen al aan koeling.
Met lucht ben je voor €100,- klaar :'D

---------

Maar met dat setje van een paar tientjes (aanbieding van de CM Aquagate), heb ik wel een hoop geleerd, oa het lappen van dat block, wat alle componenten inhouden en waar ik rekening mee moet houden.

---------

Ik zal morgen wel herlezen wat ik getypt heb, denk dat het nergens op slaat.. Wat wil je om 3uur en een redelijke Kerst-avond borrel :111:
 
Laatst bewerkt:
1000 euro, heh.
Zit al sinds 1996 op watercooling en/of phase change.
Als het maar 1000 euro was dan was ik nu spek koper. ;)

Watercooling op basis zoals gesteld door de OP is geen oplossing. Zeker niet als je klanten wilt houden.
Ik ben waarschijnlijk een opendraaiende deur, maar als eerder gezegd, ver wegblijven van dit soort oplossingen.

Dit is geen reclame als je dit soort artikelen "endorsed"
 
Watercool veteranen daar gelaten dan :p
Hou al me order bij in een Excel bestandje, zit nu met huidige systeem bijna op de €2500,-

:|

Damn, kon ik gewoon een cheap-ass autotje voor kopen :')
Mja, kleine aankopen hopen zich op.
 
Probleem zit't hem temeer in het feit dat mensen dat geouwehoer met die slangen, klemmen, inbouwen en water niet zien zitten (net als ik).
Zit eraan te denken om of een HighFlow CPU Set 2 Medium kit aan te schaffen of een Coolit Freezone Elite. Beide kosten ongeveer hetzelfde (vooral met de huidige dollar koers).

Voor mensen die dus geen zin hebben om zo'n WC systeem in te bouwen is zo'n kant en klaar systeem een goed idee vind ik.
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan