• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

welke setup te gebruiken voor wc

Hey Shel,

Neem zowiezo Tygon slangen die zijn ECHT GOED, ik heb ze ook gehaald en heb die rubberen rotzooi die bij mijn systeem zat weggegooid!!! en incl met antiknik zit je gebakken. Daar hoef je je niet druk om te maken...

Ey maar Shel heb je die WC af voor de LAN? of zeg je van nee verhuizen is TE druk?>!?!?!? Als ik jou zou zijn ff wachten want de mijne gaat toch echt de mooiste zijn deze lan :D:D:D:D
hahahahah
 
Hey Shel,

Neem zowiezo Tygon slangen die zijn ECHT GOED, ik heb ze ook gehaald en heb die rubberen rotzooi die bij mijn systeem zat weggegooid!!! en incl met antiknik zit je gebakken. Daar hoef je je niet druk om te maken...

Ey maar Shel heb je die WC af voor de LAN? of zeg je van nee verhuizen is TE druk?>!?!?!? Als ik jou zou zijn ff wachten want de mijne gaat toch echt de mooiste zijn deze lan :D:D:D:D
hahahahah

Ja dhuuuuuuuu jij hebt je kast vet gepimpt. Maar je hebt zeker nog niet gezien wat voor RAD erbij komt :p ^^
Ik heb echt de balen van die zalman kast er past niets extra's in
Weet niet of ik hem af krijg voor de lan maar doe me best maar de verhuizing gaat toch echt voor.

PS en anders kom je maar ff helpen ^^
 
Jah is goed kerel,

ik kom wel een kort weekendje langs hoor.
Moet je wel zorgen dat je alles klaar hebt liggen. Ik heb nog wel wat ideeen als je het er niet inkrijgt. Je heb altijd nog je bovenkant.
Maar je moet wel accepteren dat er geboord moet gaan worden in je case. Ik zal je zeggen dat je ZEKER geen rad IN je case krijgt. Ik dacht ook ff een 120 extra rad erin te zetten maar helaas... die paste er ZEKER niet in... Dus die hangt nu ook buiten boord. Maar dan aan de achterkant.

Geef ff een link naar de kast die jij hebt dan check ik ff en kijk ik wel ff of ik iets kan doen ermee... Nu is het te makkelijk allemaal omdat ik het al heb gedaan. Ik zat ook eerst helemaal in de stress omdat ik het nog nooit had gedaan. en nu als ik denk van als ikdat nog een keer zou moeten doen dan zou ik het wel anders doen maar dan zet ik het wel zo 1 2 3 in elkaar...

Maar met waterkoeling ga je zeker goed zitten!! wel zorgen dat je een goede pomp hebt omdat je 4 of 5 componenten gaat koelen. Maar ik weet niet hoe de rest er tegenaan kijkt maar ik zit stiekum te denken aan een 2de loop en dan 2x 240mm rads te gebruiken. en dan de cpu-nb-sb bijelkaar en de 2 gpu's op een aparte loop....
 
Kast is Zalman Z-Machine GT1000 Titanium

foto's kan je zien op =Addict= "Show us your machine"

en onderstaand lijstje is wat ik graag wil, maar of dat ook haalbaar is qua ruimte

en ik snap nog steeds geen hol van "een andere top op je pomp" ?????


1x Swiftech Apogee GTZ

2x EK-FC4870 X2 CF - Acetal

1x DangerDen 5.25 Single Bay Reservoir

3x Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear

1x Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting

4x Yate Loon 120MM D12SL-12 Clear + Blue LED 1350RPM

1x TFC Xchanger 480 Quad

4x Fan Schroeven (4 stuks)

3x Feser One Cooling Fluid - UV BLUE

16x Koolance Hose Clamp / Slangklem (1/2) Zilver

1x Zalman 5.25 Bay ZM-MFC2 Fan Controller

1x Trechter

1x EK Thermal Pad Full Cover

1x EK Thermal Pad Mosfet

4x TFC Xtender BLUE Universal 120MM Shroud

8x 120MM Noise Absorber - TFC Xvibe - White

2x Bitspower RAD Support I

1x Variabel SLI-verbindingsstukken Set - G1/4 (1-3 slots)

2x Slang / Kabel Ring (20MM ID)

2x 13MM (1/2) EK High Flow Fitting - G1/4

2x 13MM (1/2) Feser Schroeffitting 45 Graden Rotary - G1/4

1x PSU Bridging Tool 20 pin (waterloop testen MB stroom vrij)

2x Revoltec Ultra Bright Cold UV Light - 10cm TWIN set

4x LED 5mm Ultra Helder Blauw




Aanvullingen/verbeteringen zijn indien onderbouwd altijd welkom
 
@ Freddy

DangerDen 5.25 Single Bay Reservoir komt deze zichtbaar in de 5.25 bay of kan ik dat uitneembaar paneel in me 5.25 bay laten zitten ?

om de shroud vast te zetten op de TFC Xchanger 480 Quad heb ik daar geen lange schroeven voor nodig ?

Heb je voor de rest nog opmerkingen waar ik op moet letten
en/of niet moet vergeten ???
 
Freddy als dit zo compleet is ????

dan ga ik ff me vrouwtje lief aankijken want het is 200 over budget...

ik heb er ook nog wat verlengkabeltjes bij gedaan mocht het net niet willen

Kijk en huiver


1x Swiftech Apogee GTZ

2x EK-FC4870 X2 CF - Acetal

1x DangerDen 5.25 Single Bay Reservoir

3x Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear

1x Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting

1x EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2

4x Yate Loon 120MM D12SL-12 Clear + Blue LED 1350RPM

1x TFC Xchanger 480 Quad

4x Fan Schroeven (4 stuks)

1x Zalman 5.25 Bay ZM-MFC2 Fan Controller

4x 3-Pin Verlengkabel 30CM

1x 4-Pin Molex naar 4x 3-Pin: Multi Fan Connector

3x Feser One Cooling Fluid - UV BLUE

16x Koolance Hose Clamp / Slangklem (1/2) Zilver

1x Trechter

1x EK Thermal Pad Full Cover

1x EK Thermal Pad Mosfet

4x Kabelklem 18MM (zelfklevend)

4x TFC Xtender BLUE Universal 120MM Shroud

8x 120MM Noise Absorber - TFC Xvibe - White

2x Bitspower RAD Support I

1x Variabel SLI-verbindingsstukken Set - G1/4 (1-3 slots)

4x Slang / Kabel Ring (20MM ID)

7x 13MM (1/2) EK High Flow Fitting - G1/4

2x 13MM (1/2) Feser Schroeffitting 45 Graden Rotary - G1/4

1x PSU Bridging Tool 20 pin

2x Revoltec Ultra Bright Cold UV Light - 10cm TWIN set

4x LED 5mm Ultra Helder Blauw

1x Slangknipper (10-40MM)
 
2. Fans:
Welke je mooi vind, deze komt dus op de radiator. Als je een 360 radiator neemt, heb je 3x 120MM fans nodig.
Alle fans in onze shop zijn aardig stil (behalve de Scythe Ultra Kaze)
In ieder geval zeer goede keuze voor jouw fans! Ik heb voor mezelf even een overzichtje gemaakt op basis van gemeten gegevens en heb ook telkens de prestaties en het geluidsniveau uitgerekend bij het gebruik van 4 fans (want dat mag je uiteraard niet gewoon optellen). Zelf heb ik de Coolink 1201 en ik wou even checken of deze nog OK zijn ... Dit zijn de resultaten:

fans.jpg


Behalve de Sharkoon Eagle liggen de maximum luchtverplaatsingen er dicht bij elkaar (Sharkoon maakt natuurlijk ook een pak meer lawaai!) en is de cfm per dB bij minimum luchtverplaatsing het beste bij de Yate Loon (en op een zuchtje van de Scythe Kama Flex ook bij maximale luchtverplaatsing). Ze zijn hoe dan ook de stilste!
 
Nog even ter vergelijking: de Antec Big Boy 200mm (en Freddy heeft al zo'n vermoeden waarom :icon_question:):

bigboy.jpg


Met één enkele Big Boy heb je voor 45.8 dB zo'n 159.1 cfm, veel minder cfm dan de Yate Loon voor een veel hogere dB!!! Tot zo ver dus de mythe als zou een grotere fan veel stiller zijn dan meerdere kleine fans!

Met 2 Big Boys echter krijg je een ander verhaal: daar heb je ter vergelijking voor 37.7 dB toch al 138 cfm, voor 39,02 dB een al iets betere 156 cfm (maar de 4 x Yate Loon wint alsnog bij dit geluidsniveau), 41.59 dB voor de 188 cfm van de Yate loon (dus op het niveau van de andere fans en helemaal niet zo slecht want slecht 2.5 dB meer lawaai) ... maar dan begint het steeds sneller te gaan: je bereikt de top cfm van de Scythe Kama Flex 1500 RPM bij 44.85 dB (merkelijk beter dus) en bij hetzelfde geluidsniveau als de top van deze Scythe (47.22 dB dus) krijg ja al 260 cfm (echt wel heel wat meer performance dus!) ...

Ben je dus op zoek naar super performance zonder al te veel kabaal (maw, op het niveau van de betere fans bij vergelijkbare cfm): Ladies and gents, we have a winner!

Want waar alle andere fans stoppen, gaat deze nog een heel eind door!
 
Okeej set up is compleet maar is 1 loop wel voldoende ?

1e CPU =Intel Core 2 Extreme QX9770
2e Mobo=Asus Rampage Extreme (Nb & SB)
3e GPU =Club3D 2GB GDDR5 ATI® Radeon® HD 4870 X2
4e GPU =Club3D 2GB GDDR5 ATI® Radeon® HD 4870 X2
 
TFC Xchanger 480 Quad
Laing D5-MCP655 12V
EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2
DangerDen 5.25 Single Bay Reservoir

ik heb geen zin om zo veel geld uit te geven en dan hoge temps te hebben

het moet in 1 keer goed nu...

Als je het goed wilt doen moet je 2 loops nemen met zoveel spullen in je loop.
Je bent beter af met 2 MCR320 dan 1 480 voor dezelfde prijs, moet je alleen nog een pomp/res erbij doen.
 
Zei het je toch shel.. 2 loops is een must hiervoor... je moet alleen ff kijken hoe je de pompen gaat plaatsen sinds je de resjes in je bays gaat doen. Maar ga je ook je mosfets koelen? als je 2 loops hebt zou ik het zo wel gelijk doen... in het kader van "ik wil het in 1 keer goed doen" moet je echt je mosfets gaan koelen.!!!
 
Heb de bovenstaande data van die fans eens in een grafiek gegoten ... geeft een heel goed idee van de noise level! En plots lijken 2 grotere fans toch nog zo gek niet (afhankelijk van de flow die je wil natuurlijk)!

fan comparison chart.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
DeKentering Welke fans voor push/pull radiator setup?? Waterkoeling 7
S Welke pomp zou de stilste setup geven: MCP655, MCP35X or MCP35X2 ? Waterkoeling 5
M Welke pomp en is mijn setup goed? Waterkoeling 6
J Welke waterkoeling setup?(is de eerste keer met waterkoeling). Advies Waterkoeling Setup 12
J Is deze setup geschikt en welke fan zijn het beste voor een stil systeem ? Advies Waterkoeling Setup 3
D Welke slang en fittingen voor nieuwe setup WC? Advies Waterkoeling Setup 3
J Nieuwe setup welke Radiatoren? Waterkoeling 4
A D-tek Nozzle Kit, welke nozzle voor mijn setup? Waterkoeling 5
E mijn eerste WC-setup...in welke case past het allemaaal ? Waterkoeling 20
Robin Welke radiator is het beste geschikt voor me setup? Waterkoeling 3
B Welke setup (met name Rad) voor CM Stacker STC-01 Advies Waterkoeling Setup 17
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan