• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke rad voor low noise bij OC prestaties

D3T0X

Klusjesman
Hallo iedereen,

Ik wil graag voor mijn WC build, een pc maken die zowel stil is, als goede prestaties leverd voor OC. Mijn keuze fans gaat uit naar de Gentle typhoon of de nieuwere variant omdat ze naar mijn mening de beste geluids-prestatie verhouding hebben.
Of heeft iemand een beter idee?

Mijn hoofdvraag daarbij is:
Welke radiator kan ik daar het beste bij gebruiken? Het is lastig opzoeken omdat ze niet overal de FPI bij zetten. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Black Ice GT Stealth 240 black - XFlow daarvan zou ik er 2 willen plaatsen in mijn systeem om dus in 1 loop zowel mijn cpu als mijn gpu te koelen... Met dus 2x gentle typhoons erop.

Graag hoor ik jullie ervaring of mening hierover waardoor de keuze voor mij misschien wat makkelijker word.

Ik zou graag mijn fans wit willen hebben, weet iemand misschien of ik die gentle typhoons ook los kan koppelen en los wit kan spuiten?

Alvast dank voor jullie reacties!

Don.
 
De GT Stealth is een radiator die eigenlijk pas bij hoge RPM goed zijn werk gaat doen.
Als je stille prestaties wilt kan je beter kijken naar een wat dikkere radiator met een lagere vindichtheid zoals de Black Ice SR-1

Bovendien kan ik het gebruiken van 3000 rpm fans afraden, omdat deze waarschijnlijk niet goed regelbaar zijn op de lage toerentallen waar jij naar zoekt.
 
Ok dat verbreed mijn keuze met fans aanzienlijk... Had al moeite met uitzoeken welke fan ik wilde gebruiken. Weten jullie welk merk of type fan de fan losgehaald kan worden om te spuiten bijvoorbeeld? Denk nu aan een red led fan met witte fans... Of belicht die led dan niet de witte bladen?
 
Mijn keuze fan is gevallen op 2x Noctua 120MM NF-S12B FLX 1200-900-600RPM en voor de top rad 2x Xigmatek XOF-F1251 120mm Fan - 1400RPM die kunnen mooi tegen het plafond aan geschroefd worden. De noctuas wil ik onder mijn bottom rad plaatsen. en dan 2x de sr-1. Heb even gekeken die sr/1 is net wat minder hoog dan de XSPC wat wel ideaal is omdat ik in een atx midi tower werk. Word al aardig krap xD

Thanks voor jullie reacties! :)
 
Ook niet met de fans op deze manier gemonteerd?

top.jpg


Ik zie ook dat er plaats is voor 140 mm fans bovenin.
Dit is een hele leuke 280mm radiator, als hij past zou ik deze zeker aanraden.
http://www.highflow.nl/radiatoren/140mm-140-280-420-560/magicool-copper-radiator-280-mc-radi280.html
 
Ik heb het opgemeten en tussen mijn mobo en top kast zit 3.5 cm daar krijg ik nooit 5,5 cm rad tussen...
Voor die 2x140mm rad welke fans raad je daarvoor aan?

Ik vind deze er wel vet uit zien.

Wil de rad eigenlijk tussen case en topcover plaatsen, waar je nu je fans (foto) hebt zitten zeg maar, en dan mn fans aan de binnenkant.

Thanks dat je me erop wijst dat er ook 140mm in kan had er eerlijk gezegd nog niet naar gekeken :)
 
Voor 140 mm fans zweer ik bij Noiseblockers Blakcsilentpro PK-3.
NOISEBLOCKER 140MM NB-BlackSilentPRO PK-3

Uiterst goede kwaliteit, veel accessoires meegeleverd, en een monsterlijke CFM voor 140mm fans.
Een dergelijke luchtverplaatsing zie je normaal pas bij 180mm fans optreden, of bij 3000 toeren fans.
Maar ik moet dan ook toegeven dat ik niet extreem veel andere 140 mm fans heb mogen testen.

Als je de radiator helemaal boven op wilt plaatsen let dan wel op de extra dimensies buiten de afmetingen van de fan zelf.
 
Een fancontroller is hier de oplossing voor.
Als je je fans minimaal inkoopt heb je totaal geen speelruimte meer over, zeker met een OC erop kan je dan al snel aan het einde van je latijn zitten.
Wat dat betreft zijn de doelen stilte en overclock koelingswijs ook totaal tegenovergesteld. Voor een overclock neemt men normaal een beestige set-up, en voor stilte net een hele tamme.
Ik ben daarom ook een beetje bang dat je door je keuzes voor stilte vast zit op je overclock of te snel hoge temperaturen haalt.
Als je dit van te voren in plant door fans met wat headroom te nemen, kan je met behulp van een fancontroller zelf een optimum zoeken tussen stilte en prestaties.

Ik heb hier zelf 9x Noiseblocker 1400 rpm, 2x Noiseblocker 1700 rpm, en 7x Gentle Typhoon 1850 rpm draaien, maar geen enkele voorbij 50% van hun maximale.
Wanneer ik de kracht nodig heb (ook bijvoorbeeld tijdens warme zomer dagen), draai ik ze simpelweg verder open.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Welke setup (met name Rad) voor CM Stacker STC-01 Advies Waterkoeling Setup 17
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
A welke rad pas in de Phanteks enthoo primo Handleidingen en Installatie Tips 1
volcom Welke fans best op Magicool 240 slim rad? Waterkoeling 11
N Welke 120MM rad? Waterkoeling 7
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan