• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Water loop check

janneman

New member
Hallo,

Dit wordt mijn eerste post hier op highflow.
Jaren geleden was ik fanatiek bezig met modding en waterkoeling. Toen kwam de laptop aan het licht vanwege school en zakte het pc gebruik terug dus heb ik alles verkocht. Nu zijn we 7jaar verder en wil ik weer overstappen op de pc.

De pc is in bestelling:
ASUS sabertooth Z77
Intel i5 3570k
8gb 1600mhz geheugen.
ASUS 7870
Fractal design R4
en overige...

Ik ga binnenkort een custom-built waterkoeling setup installeren in de nieuwe pc, alleen ik twijfel nog over de loop.
Ik ga tygon 1/2" slangen gebruiken.
Dit is wat ik van plan ben:
Pomp (Liang D5 MCP655) > Radiator (Black ice Xtreme 280 voorin push+pull) > Radiator (Black ice stealth 280 bovenin push) > XSPC Raystorm > Resevoir

Graag jullie neming over het feit dat ik twee rads ga gebruiken. Ik wil de i5 3570k tot rond de 5ghz clocken.
Heeft het nut dat ik de tweede radiator (stealth 280) plaats of zal dit weinig uitmaken qua temps? Ik ben tevens wel ooit van plan de GPU mee te nemen in de loop (mischien zelfs ooit twee kaarten)

Ik hoor graag van jullie!
 
De tweede rad zal wat verschil maken, maar of je dat bij enkel je CPU veel zal merken is de vraag. Een slim rad toevoegen bij een dikke rad zal je watertemperatuur met minder dan de helft verlagen, heb je een delta T van 10° dan zal die na het toevoegen van het tweede rad bijvoorbeeld maar 6-7 graden zijn. Bovendien zal je met 1 dikke 280 en enkel je CPU niet snel aan een delta T van 10° raken, dus verwacht een temperatuursdaling van 2, maximum 3 graden ofzo.

Eens je andere zaken aan je loop toevoegt is het een ander verhaal natuurlijk. Misschien is het geen slecht idee om het tweede rad bij te plaatsen als je ooit eens je videokaart onder water zet? Dan moet de loop zoizo uiteen en tot die tijd zal je tweede rad maar weinig toegevoegde waarde hebben.
 
De tweede rad zal wat verschil maken, maar of je dat bij enkel je CPU veel zal merken is de vraag. Een slim rad toevoegen bij een dikke rad zal je watertemperatuur met minder dan de helft verlagen, heb je een delta T van 10° dan zal die na het toevoegen van het tweede rad bijvoorbeeld maar 6-7 graden zijn. Bovendien zal je met 1 dikke 280 en enkel je CPU niet snel aan een delta T van 10° raken, dus verwacht een temperatuursdaling van 2, maximum 3 graden ofzo.

Eens je andere zaken aan je loop toevoegt is het een ander verhaal natuurlijk. Misschien is het geen slecht idee om het tweede rad bij te plaatsen als je ooit eens je videokaart onder water zet? Dan moet de loop zoizo uiteen en tot die tijd zal je tweede rad maar weinig toegevoegde waarde hebben.

Met delta t 10 bedoel je het verschil in graden tussen inlaat & uitlaat neem ik aan. hoe bedoel je dat als je een dunnere rad erbij doen dat dit maar 6-7 wordt...
En je bedoelt dus als ik een 2e rad erbij doe dat dit zorgt voor een extra temp daling van 2-3 graden?
stel dat ik een tweede extreme 280 erbij doe, is dat dan beter?

many questions... I know :hmm
 
met delta T bedoel ik het temperatuur verschil met de lucht die door de rad gaat. Hoe warmer het water dat door je res stroomt, hoe meer warmte je af kan geven, maar je wil je watertemperatuur net laag houden. Dus een 2de res doet je watertemperatuur een paar graden dalen. een 3de zal er weer iets van doen, maar minder dan het toevoegen van de tweede, en zo voort. dus dat is weg gesmeten geld.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
R Custom water loop in een Jonsbo UMX 4 (I7-6700k en gtx 1070/ 1080) Advies Waterkoeling Setup 4
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
T Je psu gebruik voor het water in je loop te laten? Waterkoeling 13
S Water temperatuur sensor / Single - parallel water loop. Waterkoeling 7
D Hoeveel water / koelvloeistof in een waterkoeling loop/setup ? Waterkoeling 4
G water loop Waterkoeling 3
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D EK Water Blocks EK-Quantum Kinetic TBE 160 DDC PWM D-RGB - Acetal Te Koop 1
LoyalFoxx Mystic Fog | EKWB | houdbaarheid en gedestilleerd water Waterkoeling 2
R Water cooling Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Magnitude sTRX4 Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
Jason Bitspower Water Tank Hexagon 34 With RGB - BP-WTH34AC-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Agokas79 Agokas79/Angelo kasiaris/First sff water-cooled pc. Waterkoeling 2
Jason EK-Classic GPU Water Block Strix RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
Thim geen water circulatie. Waterkoeling 12
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thim CPU water blok Waterkoeling 1
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Singularity Computers - Arterial Dual 560mm Water-Box HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Classic GPU Water Block RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
biopunk Suggestion: Bitspower air-exhaust (automatic) and water-exhaust fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Jason EK-Quantum Vector RX 6800/6900 D-RGB Water Block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Classic VGA Water Block for GeForce RTX 3080 & 3090 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
V Water Block for Aorus 2070 Super? Waterkoeling 12
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
R Demineralized water for coolant Waterkoeling 1
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy EK-Velocity series High-End CPU Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M vraag over EK-KIT X240 Performance Water Cooling Kit Waterkoeling 2
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
Freddy Bitspower Water Cooling Kit Merge Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S terug trekkend water?? Waterkoeling 11
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan