• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

systeem verouderd

Partybooper !

ff ontopic ik heb net het topic door gelezen . En ik zou jou als ik je needs zo lees echt voor een GTX660 gaan (liefst de TI versie)
Ja het is wat duurder maar goedkoop is meestal duurkoop . De HD7870/7850 wat sander hier boven al vermeldt heb ik bij een vriend eens mogen testen en daar bleek al snel dat die toch niet helemaal gelijk ligt met de GTX660 + ik vond de drivers erg erg rommelig. Mijn mening is leg 3 tientjes meer neer dan heb je een gpu die bf3 op gemak doet plus die chip wilt ook nog flink ocen . Dan dat je 3 tientjes spaart en dadelijk het gevoel hebt van shit had ik toch maar de nvidia variant gekozen.

Just my 2 cents :)
 
Qua merk maakt het niet zo heel veel uit, enige waar het verschil in kan zitten is dat de ene kaart standaard wat overgeclocked is of dat er een speciale stillere koeler op zit.

Even tussen neus en lippen door, draai je wel 64-bit OS?
 
Ja ik draai 64 bits.

@sanders, waarom is dat niet nodig? Boven de 3 gb moet dat toch?

Net trouwens mijn gpu temps zitten monitoren. Tijdens het spelen van bf3 word het memory tussen de 78-93 graden waarmee hij meestal op 88-89 blijft. Is dit normaal voor een memory??

De core temp is maar max 56-57 graden.
 
Nergens voor nodig met slechts 4 Gb aan RAM
32-bit OS kan tot 4gb aan geheugenadressen uitdelen. Dit doelt niet op het 4gb aan DDR3 RAM!

Het geheugen op een videokaart gebruikt ook geheugenadressen. Net als je geluidskaart (al dan niet onboard), je usb controllers, de rest van je I/O controllers. Alles boven de 4Gb wordt dan geknepen.. 1x raden wat er aan het einde van het aftreksommetje de sjaak is: Het beschikbare werkgeheugen.

Kort door de bocht gezegd: 32-bit OS met 4GB DDR3 ram en gpu met 1Gb GPU, kan er voor zorgdragen dat je in het gunstigste geval nog maar 3Gb over hebt voor je systeem. Ondanks dat Windows 7 dit maskeert door wel aan te geven dat er 4Gb in zit.

Stel je dan eens voor dat je een 2GB of 3GB gpu erin zou plaatsen, krijg je het resultaat dat je systeem gaat swappen als een gek met het resultaat dat je pc zo traag wordt als dikke stront door een koffiefilter.

Maar aangezien TS 64-bits draait is er niets aan het handje.
 
Ben er denk ik uit. Heb nu wat reviews gekeken en ik ga denk ik voor de Nvidia GTX 660. Twijfel alleen nog tussen de merken. Kwa prijs zit dat hem niet echt, want het scheelt max €30.

Het verschil zit het in de soort koeler als ik het dan goed onderzocht heb. De kaarten van EVGA en Club 3D hebben zo gesloten wind koeler aan die einde deze kaarten kosten rond de €207. De kaarten van MSI en ASUS hebben gewoon een groot blok met 2 fans erop en kosten dan €237.

Zit hier een groot verschil in temperatuur en vooral ook geluid?
Mijn ATI EAH4890 die ik nu heb, heeft ongeveer dezelfde koeler als die van de gtx 660 van asus en dat is echt net een opstijgend vliegtuig tijdens het game en de temps zijn niet zo fantastisch.. Heb daarom ook er nu een andere koeler op zitten.
 
..en die van Asus ook. Geloof me, die koelen beter en zijn stiller. Ik ben Asus freak, dus ik zou je die adviseren. Maar MSI is net zo goed.
Oh..en mocht je ergens een paar knaken in een oude sok vinden..denk eens aan een SSD voor je OS. Daar zul je pas verteld van gaan staan. Heeft weliswaar niets met in-game ervaring te maken..maar wel met oa het laden en de algehele snelheid van je pc.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
P Dubbel Loop Systeem voorbereiden. Shopping List Advies Waterkoeling Setup 2
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
M Weinig flow of lucht in systeem Waterkoeling 9
Mortum Mortum - Robin vd Molen - Mortum v2 (Nieuw systeem) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
F Nieuwe Systeem bouwen Corsair 540 AIR watergekoeld tips Waterkoeling 1
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
T Upgrade huidig systeem: 1cpu, 2gpu Advies Waterkoeling Setup 1
volcom mini itx systeem aanbevelingen Hardware & Software 8
N waterkoelen van heel systeem! Advies Waterkoeling Setup 8
A hoeveelheid wattage nodig voor dit systeem? Handleidingen en Installatie Tips 22
Quadcore [CLOSED]Leuk systeem Gesloten 0
B Eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 3
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
F [REFUSED] WC Spullen en Hardware (systeem) Verkocht 0
H Welke videokaarten voor mijn nieuwe systeem? NVIDIA 12
E wie kan een leuk systeem voor mij samen stellen ? Problemen & Oplossingen 16
V [VERKOCHT] Overcompleet watergekoeld systeem Verkocht 8
D Watercool systeem. Advies Waterkoeling Setup 1
JeanPaul [VERKOCHT] Compleet P55 Systeem Verkocht 2
B Kan je een gevuld waterkoeling systeem op zijn kant leggen? Waterkoeling 5
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
H [CLOSED] Watercooled Systeem Gesloten 1
Johnny Advies nieuw systeem Hardware & Software 22
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
D-foX [VERKOCHT] compleet systeem Verkocht 12
M ram voor mijn systeem Hardware & Software 19
soppy [VERKOCHT] Compleet systeem in onderdelen Verkocht 17
P Watercooling van nieuw systeem Advies Waterkoeling Setup 3
Rico Systeem wil niet opstarten!... Problemen & Oplossingen 43
chicken 850watt genoeg voor mijn systeem? Hardware & Software 4
D [CLOSED] compleet systeem (800D) Gesloten 7
H [CLOSED] Wat is mijn watergekoelde systeem waard? Gesloten 4
F [CLOSED] Waarde van mijn systeem Gesloten 11
H WaterKoeling Advies Nodig - Lees voor Systeem Info Advies Waterkoeling Setup 33
B Watercooling voor een stiller systeem. Advies Waterkoeling Setup 8
Mannozels Mijn systeem moet weg.. Gesloten 5
J Is deze setup geschikt en welke fan zijn het beste voor een stil systeem ? Advies Waterkoeling Setup 3
Traxtorm Nieuw Systeem Hardware & Software 11
T i7 920, 295GTX H2O (compleet systeem) cooling waarde? Gesloten 1
S [check] is dit systeem goed en kloppend? Hardware & Software 28
Z Is dit systeem goed? Hardware & Software 10
Fedmas compleet i3 systeem + Scherm + Tobo + Racestuur Gesloten 0
Yil [IN-ACTIVE] Compleet systeem Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan