• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

steeds slechtere flow

evertcupra

Junior Member
Ik heb sinds 2 jaar een thermaltake mini tower staan, deze koelde toen niet optimaal en toen heb ik er een koelsysteem van een thermaltake tai chi kast aangekoppeld. Vorig jaar heb ik mijn koelvloeistof (gele van thermaltake) vervangen. Ik gebruik hierbij ook een aqua bay M1 ook van Thermaltake. Vanaf deze zomer heb ik dat mijn flow erg afgeremd word en nu heb ik bijna helemaal geen doorstroming meer. Kan dit komen door de slechte anti corrosie vloeistof van de Thermaltake vloeistof. Ik heb in het verleden wel eens wat van dat groene drap in mijn aqua bay gehad (is dit afscheiding van het koper). Verder heb ik bij u op het forum al gelezen dat de thermaltake vloeistof niet zo n juiste keus is
Moet ik eerst mijn systeem schoonmaken of doorspoelen met leidingwater of kan ik bij jullie van die flesjes met anti corrosie toevoegen aan mijn systeem, zodat ik weer een goede doorstroming krijg of raad u mij aan om meteen koelvloeistof van Feser te gebruiken.
Ik hoop dat u mij hiermee kunt helpen/adviseren
Met vriendelijke groet,
Dennis Meijer
 
Hoi Dennis, welkom op het forum.

Probleem met Thermaltake is dat ze veel aluminium gebruiken ipv koper.
Heb je misschien ook nog niets van koper in jouw set?
(bijvoorbeeld een videokaart of moederbord blok, andere radiator etc.)

Je kan het beste alles even goed schoonmaken voordat je nieuwe koelstof erin doet.
Feser is het makkelijkst, die is kant-en-klaar, hoef je dus geen anti-corrosie toevoeging meer bij te doen.
 
dus het probleem is niet de koelvloeistof

de leidingen van het taichi blok zijn wel van koper net als het CPU blok (donker goudkleurig)

Is het ook mogelijk om alleen anti corrosie middel toe te voegen, of word de flow hier niet beter door

wanneer dit niet mogelijk is, is het dan een optie om het systeem een paar uur/paar dagen te laten draaien op gedistilleerd water zodat de flow weer optimaal word of gaat dit niet werken. Leidingwater wordt zeker niet aangeraden

en daarna het laten draaien op nieuwe feser koelvloeistof

Heeft de feser koelvloeistof beter anti corrosie stoffen dan de thermaltake?

moet deze koelivloeistof ook elk jaar vervangen worden

Met vriendelijke groet,

Dennis
 
Door enkel ant-corrosie middel toe te voegen zal de flow niet beter worden, het rotzooi blijft immers in de loop.

Leidingwater is idd niet aan te raden, gewoon bij de Kruidvat paar flessen gedistilleerd water kopen (50 cent per fles/liter).

Door spoelen met gedistilleerd water zal wel helpen denk ik, maar dan moet je het wel paar keer verversen, zodat alle restantend uit de loop wordt gehaald.

Daarna kan je vullen met Feser, welke hoogstwaarschijnlijk beter is dan het koelvloeistof van Thermaltake.

Jaarlijks verwisselen is wel aan te raden, maar niet noodzakelijk.
 
super bedankt voor je snelle en goede reactie, hier kan ik iets mee, was elk forum maar zo goed.

Ik ben nog steeds erg blij met me oude systeempje dus zou mooi zijn als door te spoelen met het ged. water de flow weer goed is en daarna ga ik zeker een paar flessen koelvloeistof van feser bij jullie bestellen.
 
Schoonmaken met KETCHUP :D ! je blokken dan!

En je radiator vullen met gedest-water en dan FLINK schudden :D!

1 dagje laten draaien zonder PC eraan zodat het door de warmte van de pomp (is al genoeg) alles los weken en doorspoelen.

Ik denk dat je bij een alu/koper menging (cpu=koper/rad=alu) beter AUTO koelvloestof kan gebruiken.

Auto koelvloeistof is vettig en bij thermaltake is dat zeker meegenomen.
 
Laatst bewerkt:
ik zou zoizo alles in je loop was je kunt open maken, open maken en schoonmaken
alles wat van koper is met een beetje tomaten ketchup en een oude tandenborstel schoonmaken

als je al je blokken open hebt kun je ook meteen naar de status kijken (hoe erg gecorrodeerd ze zijn)

heb je mischien ook een foto van je loop? :p



ow en trouwens voordat we de verkeerde indruk geven.... thermaltake waterkoelings spullen zijn bij de "echte" waterkoeler ongeveer een scheldwoord en word als grote troep beschouwd (nog liever luchtkoeling als thermaltake) ;) :D
 
Wees voorbereid op dit soort taferelen. Een goede schoonmaak beurt kan geen kwaad denk ik.
Kijk even of er ergens iets in je loop zit dat lijkt op aluminium.
Is dit het geval, dan zou ik dat onderdeel vervangen. aluminium is over het algemeen niet handig in een loop, omdat vrijwel alle blokken voor zowel CPU als GPU van koper zijn. Koper + aluminium = een kapotte loop.
 
Kijk even of er ergens iets in je loop zit dat lijkt op aluminium.
Is dit het geval, dan zou ik dat onderdeel vervangen. aluminium is over het algemeen niet handig in een loop, omdat vrijwel alle blokken voor zowel CPU als GPU van koper zijn. Koper + aluminium = een kapotte loop.
Dat is niet waar!

Gewoon de juiste vloeistof gebruiken doet wonderen.
Zijn rad is van ALU en de rest is van koper. :idee

Zalman heeft ook altijd! alu/koper gemixt en met hun eigen vloeistof/feser/autokoelvloeistof heb ik nog NOOIT! iets fout zien gaan.:038:

Thermaltake vloeistof is gewoon een BOM uv active shit wat algen van nature aantrekt.:fglob:
 
Vandaag 5 liter demi water door het syteem gespoeld maar het water is nog steeds geel van die thermaltake uv troep, het lijkt wel stroop wat er uit komt.

hoelang kan ik het demi water in mijn systeem laten

en hoe kan je hem systeem helemaal leeg krijgen.

zodat ik het kan vullen met Feser kvs
 
Ik had ooit eens rode uv vloeistof en wilde overstappen op blauw... het heeft me best lang geduurt tot het water niet meer rood/roze kleurde...

vooral uit de rad bleef lang roze water komen.... uiteidelijk alleen me rad plus pomp circuit gemaakt en dagen laten draaien met elke dag nieuw gedest water erin... heeft een week geduurt ofzo tot het water helder bleef
 
ImageShack -

hoop dat het gelukt is met de link

ik heb mijn blokken niet opgemaakt. alles is van CU alleen de koelvinnen van de rad zijn van AL, maar hier komt de kvs niet mee in contact, het leek wel stroop wat er uit kwam.

hoelang kan ik het demi water in mijn systeem laten zitten / circuleren voordat ik er KVS in doe

en hoe kan je hem systeem helemaal leeg krijgen, zodat ik het kan vullen met Feser kvs
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Lucht komt steeds terug onder gpu block Waterkoeling 2
Zehel Pomp valt steeds uit Waterkoeling 2
A pc valt steeds uit Hardware & Software 19
Jort Bestelling #34286 nog steeds niet binnen. *binnen!* HighFlow Webshop 9
DieHard Upc internet valt steeds weg. Problemen & Oplossingen 11
R BF3 Loopt steeds vast Problemen & Oplossingen 12
Michael81B Bestelling nog steeds niet binnen HighFlow Webshop 5
Dustyrick Internet/Browser na gebruik steeds langzamer!? Problemen & Oplossingen 10
focus08 PC start niet (NOG STEEDS NIET! NIEUW MB) Problemen & Oplossingen 22
Katsie Windows Vista gedeelde mappen verwijderd, maar nog steeds zichtbaar op netwerk?! Problemen & Oplossingen 6
N Probleem met muiscursor die steeds groter word bij Windows 7 Problemen & Oplossingen 3
K Laptop steeds vast Overige Koeling 12
A Webshop paginas springen steeds naar laagste punt HighFlow Webshop 10
E Steeds blauw scherm met goeie temps Overclocking 19
A Te lage flow in mijn systeem Waterkoeling 3
Bl4ckj4ck666 flow indicator Waterkoeling 8
Bl4ckj4ck666 Barrow slf-v1 flow indicator Waterkoeling 7
M aqua computer high flow next en andere zaken Waterkoeling 0
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Connect - Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
Jason The Alphacool Eisfluegel Aurora flow indicator "HighFlow" with RPM-Signal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Flow Indicator D-RGB – Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Flow Indicator D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Rammstation PrimoChill FI-V-BR Vortex Black POM Flow Indicator - Blood Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Slader Bitspower flow meter Waterkoeling 4
GrimmReaperNL Barrow flow indicator Waterkoeling 4
M Weinig flow of lucht in systeem Waterkoeling 9
Freddy Touchaqua XYZ Reservoir / Pump Combo with built in Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Welke flow meter Waterkoeling 19
anub1s18 is er een aangerade minimum flow rate? Waterkoeling 2
88Gamer88 Vraag: Aquaero 6 LT / High flow meter USB 53129 Waterkoeling 1
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1
G Aanpassing flow Waterkoeling 2
Sw333t HTPC with Air Flow [HAF] Gallery & Build Logs 24
M Flow rate problem Waterkoeling 10
TinusB Black Ice 420 gts x flow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A bitspower flow sensor Waterkoeling 0
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
D vraag over Flow Indicator + nog iemand Adviezen ??? Advies Waterkoeling Setup 2
A Bitspower flow indicator BP-FI-CLBKBK, dopjes weglaten? Waterkoeling 1
Tath Nu Bitspower 16 mm tubing nu in lengtes van 1000 mm "Meer Flow" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
G Flow invloed op koelprestaties Waterkoeling 2
B Aqua-Computer Flow sensor high flow USB Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan