• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Overclock P7N2

boot met 1.4 of zelfs 1.425 en hij hangt al je het windows laad logo krijgt (scherm met vooruitgang) en na een reset geen boot :012:

draait nu weer op 1.350 NB, moederbord?


gek dat ie beter draaide met NB op auto dan handmatig, kon prime voor ~50 minuten draaien voordat ie vast liep op large fft`s lol
 
Laatst bewerkt:
ok.. das raar... kan zijn dat dat aan je mobo ligt...hoger dan 1.5 heb ik em nooit maar ik lees in guides vaak dat je veilig tot 1.52 kan gaan...bij large wordt meer ram getest dan bij small... wat is je ram voltage???
 
NB staat nu weer op auto, prime op large fft gezet en draait gewoon, wat hiervoor gelijk vast liep bina zodra je de test begon :eusa_wall:

denk dat ik knettergek wordt, maar zie geen geheugen voltage
heb maar alles in de screenshot gegooid (idle, geen zin om te crashen tijdens een reply maken) :)

bestand te groot, externe link

staat in iedergeval op auto

ram maar handmatig op 1.65 gezet
 

Bijlagen

  • temps.jpg
    temps.jpg
    54,5 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt door een moderator:
gebruik m`n eigen server wel ;)

prime95 net weer aangezet op blend met de dram op 1.65, NB op auto (lol) en maar zien hoe land ie draait
langer dan ~50 minuten en dan ging er mischien iets mis met de auto voltage (3 keer een vast loper hiervoor met de zelfde settings behalve dram)
 
ik denk dat ik het antwoord heb gevonden :)

m`n ouwe betrouwbare 620 watt corsair trekt het niet :(
zag de +12v in hardware monitor naar 10.38 gaan op sommige large fft`s en toen ie naar een grote ging leep ie vast
kan verklaren waarom met een manual NB, ram en vcore ie direct vast loop aangezier er ook nog een energy vretende 280 aan hangt, 3 hdd`s, pomp en een zooi fans terwijl op 3145mhz gister lekker soepel liep, ook met prime en spel

even proberen om de hhd`s, fans en pomp op een ouwe 350watt voeding te laten draaien, kijken of dat wat uit maakt, zoja, dan is het snel bekeken en moet er een zwaradere psu in
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat ik het antwoord heb gevonden :)

m`n ouwe betrouwbare 620 watt corsair trekt het niet :(
zag de +12v in hardware monitor naar 10.38 gaan op sommige large fft`s en toen ie naar een grote ging leep ie vast
kan verklaren waarom met een manual NB, ram en vcore ie direct vast loop aangezier er ook nog een energy vretende 280 aan hangt, 3 hdd`s, pomp en een zooi fans terwijl op 3145mhz gister lekker soepel liep, ook met prime en spel

even proberen om de hhd`s, fans en pomp op een ouwe 350watt voeding te laten draaien, kijken of dat wat uit maakt, zoja, dan is het snel bekeken en moet er een zwaradere psu in

als je voeding te weinig power heeft dan gaat hij gewoon uit dan laat hij niet je pc vastlopen (hoewel het wel kan dat je voeding slecht is en hij gigantische voltage drops heeft maar dat zou ik als ik jou was met de mulltimeter nameten)
ik heb zelf i7 @ 4ghz met waterkoeling 5 hdd's radeon 4870 17 casefans ed op een corsair 520 W dus dan zou jij het ook wel moeten redden ;)

wat voor een geheugen heb jij in je pc zitten?? (omdat jij hem naar eigen zeggen op 1,65V hebt gezet)
 
dan begin ik uit idee`n te raken lol


heb 4 OCZ PC3-16000 2000 NVIDIA SLI-Ready erin zitten
mischien maar even terug naar 2 gig op slot 1 en 2, net weer binnen geschoten dat sommige mensen problemen hebben met slot 3
 
in dat geval heb jij dus hetvolgende geheugen OCZ Technology | Products | Memory | OCZ PC3-16000 NVIDIA SLI-Ready Edition

dan vraag ik me af waarom jij je geheugen dan op 1,65V zet terwijl het geheugen volgens de speceficaties op 1,8V moet staan... (dat is best wat minder voltage daardoor kan hij inderdaad niet meer stabiel zijn op large fft ofwel ook geheugen stressend..)

er staat dat de 1.8v voor maximale belasting is 2000mhz, heb ook behoorlijk in hun forum gesnuffeld en kwam telkens tegen dat het de maximale waarde is maar lager beter is als het langzamer loopt
heb het al meerdere keren gestest tho, vcore 0.2 (1.328v), dram 1.8v, SB 1.6v, NB op 1.35v en liep net zo snel vast

geheugen staat nog steeds op 1200mhz, pomp en fans draaien nog steeds op de andere voeding dus zal eerst kijken met dram op 1.8volts, NB op auto aangezien ie het daarop het langs mee draait

daarna maar dim 3 en 4 eruit trekken als het niet helpt
kast helemaal uit mekaar gehaald wachtend op de levering van de fittingen en slangen om tenminste 1 meter slang er tussen uit te halen dus de temps... :p

wat een rampe ding lol
 
Laatst bewerkt:
ja kwa overclocken (en uberhaupt bios) ben ik zoizo GEEN fan van msi
kwa bios opbouw vind ik tot nu toe asus het fijnst werken het enige oplossing die ik nog weet is je NB/sb temps in de gaten houden (en mischien de heatsink voelen) verder zou ik niet weten wat jou probleem zou zijn...
 
begin er ook een behoorlijke hekel aan te krijgen...

lees dat de asus p5 series goed lopen en als voordeel zeer weinig kosten (zag de deluxe op 119, by alternate en de Asus P5Q-E 125, in voorraad)

google laat zien dat iedereen meer tevreden is met een Asus Rampage Formula X48, aanrader? <- vergeet het maar, heb ddr3 :(
mischien de Asus Maximus Extreme?, ook in voorraad :)

denk maar dat ik even ga sparen om een compleet nieuwe pc te kopen en gelijk naar de i7 te stappen met een volledige 1/2 wc set en geen TT spullen erin lol
 
Laatst bewerkt:
begin er ook een behoorlijke hekel aan te krijgen...

lees dat de asus p5 series goed lopen en als voordeel zeer weinig kosten (zag de deluxe op 119, by alternate en de Asus P5Q-E 125, in voorraad)

google laat zien dat iedereen meer tevreden is met een Asus Rampage Formula X48, aanrader? <- vergeet het maar, heb ddr3 :(
mischien de Asus Maximus Extreme?, ook in voorraad :)

denk maar dat ik even ga sparen om een compleet nieuwe pc te kopen en gelijk naar de i7 te stappen met een volledige 1/2 wc set en geen TT spullen erin lol

opzich heb je een core i7 nog niet echt nodig hoor je kunt in de tekoop sectie hier en daarna op tweakers ofzo vragen/kijken of ze daar nog een mooi bordje hebben (ik kan alleen niet garanderen dat dat nu jou probleem is)
 
opzich heb je een core i7 nog niet echt nodig hoor je kunt in de tekoop sectie hier en daarna op tweakers ofzo vragen/kijken of ze daar nog een mooi bordje hebben (ik kan alleen niet garanderen dat dat nu jou probleem is)

ik weet het, maat bord werkt al een tijdje op m`n zenuwen en heb er 3 van liggen (1 in pc) :icon_eek:

heb een paar reviews gelezen over de maximus extreem en een forum tegen gekomen waar een hele hoop mensen er tevreden mee zijn, in tegenstelling met de P7N2 :012:

met cpu-z naar de voltage gekeken van de cpu en hij valt niet er veel weg zodra ie naar 100% load gaat en blijft stabiel
meerdere settings vandaag geprobeert, ook op undeclocked te draaien blijft ie maar vast lopen

denk dat ik het er maar op ga wagen, hij loopt best wel lekker zo over geklockt, tenminste 1 hardware onderdeel afgeschreven dan :033:

net een paar rekeningen betaald, denk maar even een paar dagen wachten :icon_neutral:

om knetter gek van te worden...

draait nu al weer 10 minuten op large fft zonder problemen
fsb iets lager naar 1500
vcore weer wat opgeschroeft naar 0.2
NB op 1.375v
dram op 1.8v
4 gig er weer in

enigste verscheel, het geheugen naar 1333 gezet (8-8-8-24 inplaats van 8-8-8-22), 375x8.5 3187mhz


stabiele instelling vinden op 3187 en dan maar heel langzaam omhoog gaan

kies keurig moederbord

vcore 1.34v
ram 1.8v
SB 1.6v
NB 1.35v

61c - 51c - 56c - 56c op 100%

net weer de 15 minuten gepaseert op large fft`s, wth :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
ben benieuwd wat iemand met verstand eruit kan halen lol


29 minuten voor een lock

40 minuten en gaat goed :)

NB op 1.35v gelaten, maar de SB vehoogd naar 1.625v

waar is de SB voor eigenlijk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had hetzelfde aan de hand op mijn vorige PC bleek dat mijn RAM te zijn. Te strakke timings, te weinig spanning of een te hoge clock zijn de instellingen waar je naar moet zien.

Probeer het eens op lage instelling te laten draaien (auto). En check dan je large ftt's eens?
 
Ik had hetzelfde aan de hand op mijn vorige PC bleek dat mijn RAM te zijn. Te strakke timings, te weinig spanning of een te hoge clock zijn de instellingen waar je naar moet zien.

Probeer het eens op lage instelling te laten draaien (auto). En check dan je large ftt's eens?

heb dat al geprobeert, zelfs als ie op 2ghz draait met een hogere bus speed liep ie al vast
ben nu aan het spelen met de SB, enigste wat ik nog echt niet heb aangeraakt) en loopt al iets stabieler met de boven staande instellingen

heb gelezen dat de P7N2 aanbevolen is om op de SB op 1.6 te houden, maar het maakt dus duidelijk iets uit met dat eigenwijze ding van mij, zit de secondes af te tellen todat ie weer vast loop met dit gebaar richting de kast :098:

50 minuten en counting! :D
 
je SB is vaak voor je hardeschijven en volgens mij ook je interne usb connectoren ed (die laatste weet ik niet zeker) die zou als het goed is geen verschil uit moeten maken
 
het uur gepassert wat al langer is dan alle vorige instellingen

enigste verschil is die 1.625 op de SB, crashde hiervoor ookal met geheugen op 1333 met 1.6v op de SB

laat `m zo nog 1 uur door draaien en dan de fsb weer langzamerhand omhoog schroeven als ie niet vast loopt nu :D


2 uur later en nog stabiel, zal wel aan de bios liggen dat de SB iets extra moest worden opgeschroefd?
ben benieuwd of het ook zo stabiel is met de fsb weer omhoog te doen :p

net bestelling binnen gehad dus een meter slang er tussen uit knippen :)
 
Laatst bewerkt:
heeft er niet veel mee te maken, maar omdat het ook een beetje om deze kast draait :)

2 meter slang besteld en een paar 45 en 90 graden fittingen
kast helemaal uit mekaar gehaald
hhd`s naar achter en boven
rad op z`n kop gezet
alle slangen los gehaald en langzaam opnieuw opbouwen

resultaat:
100cm slang gebruikt
254cm er uit gehaald!
over gehouden: 154cm!!!! (70-80% van TT)

Kan korter maar zit met de deur waar de rad inzit en pomp niet vast gezet omdat deze er NIET in blijft!
Nou snap ik waarom TT zogoed als een scheldwoord is, zijn behoorlijk wat rond gevlogen :013:


morgen weer terug op topic nu ie stabiel loopt :)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
dopestuff [TKA] Oldschool overclock hardware Verkocht 3
F Waterkoeling (500 euro) i 7 4770k 3.5 ghz overclock naar 4.5 ghz met MSI GTX 780 TI Advies Waterkoeling Setup 29
paco mijn 3820 overclock oke???? Overclocking 4
R Haswell CPU Batch en Overclock resultaten lijst Hardware & Software 0
Skydrone Veilige overclock i5-760 Overclocking 4
J Kan multiplier niet aanpassen na nieuwe videokaart en overclock fail Overclocking 2
Joren [Overclock] Kleine Vragen Topic Overclocking 4
tomasvanderpijl Overclock error Overclocking 16
canonchiel Intel 2011 socket Overclock topic Overclocking 0
N i5 3570k overclock problemen Overclocking 15
A AMD 1090T Overclock Overclocking 15
ChrisdeW Sandy Bridge E LGA2011 Overclock topic Overclocking 82
K Chiller koeling en overklok ( overclock ) Overige Koeling 5
B Vraagje ivm 990x overclock. Overclocking 7
P Gigabyte GTX470 Super Overclock Advies Waterkoeling Setup 3
R I5-750 overclock 4GHZ ==> Blue screen Overclocking 18
Viepert Overclock gids voor i7 950 + REX III Overclocking 28
fatal_error.be amd 1090T + crossfire 5870 overclock probleem Overclocking 3
R gruwelijkste overclock ooit helaas maar een bug:( Hardware & Software 2
Johnny Core i7 d0 overclock check Overclocking 6
Sanders Ziekste overclock ooit HD5770! Hardware & Software 8
Colossus Gigabyte HD5870 1Gb Super Overclock Hardware & Software 1
Freddy Asus P6T Deluxe v2 + i7 920 Overclock BIOS Settings Overclocking 5
R Overclock probleem Overclocking 16
D EVGA overclock tool!! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R overclock problemen Overclocking 23
Wouter Overclock Mhz Collection Cpu's Benchmarks & Scores 104
E Overclock fail ? Hardware & Software 27
L Intel E7200 Overclock Overclocking 3
Freddy Overclock BIOS Settings ASUS Rampage Extreme II Overclocking 121
P Overclock i7 940 - Asus P6t Deluxe - Mushkin MEM Overclocking 7
Freddy Overclock tools / programma's Overclocking 52

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan