• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Obsession

Het zal ook wel een beetje mee vallen op deze schaal, maar mogelijk heb je
op de plek van het rubbertje wel sneller die lelijke groene aanslag ?

Beter 2x over nagedacht dan niet bij stilgestaan toch ? ;)
 
Bij printplaat (= 35µm dik koper) is het koper in ± een jaar weg.

Als je er van uitgaat dat deze trend zich lineair voortzet, en de koperbuis is 1 mm dik,
dan duurt het 28,57 jaar voordat rubber zich daar een weg doorheen gebaand heeft.


@ k.3nny, vaseline op elke soort van fittingen gebruiken komt de waterdichtheid niet ten goede.
Nu zal deze koperen buis nergens heen schieten als hij goed klem zit, maar ik zou het alsnog niet proberen.
 
Daar wel al over na gedacht maar nog niet helemaal uit hoe ik het ga oplossen.
De bedoeling is om de leiding helemaal op te schuren tot 1500grid dat ze er mooi uit springen en dan een soort vernis er op dat ze mooi blijven.
 
lol
Als het mijn pc zou zijn wel ja :p
Maar het is voor een vriend en ik denk wel dat hem er wat langer wilt van geniete dan een jaar.
Met GTX580 in SLI kom je wel makkelijk 2 jaar verder ^^
 
pakjes ^^

Het blijft maar komen :p
Vandaag mijn is mijn prijs aan gekomen van XFX die ik 2weken geleden had gewonnen met XFX rig shots.
Dan ook nog de EERSTE GTX 580 die is aan gekomen de andere is nog in bestelling :s
Dan als laatste nog 2 rad grills van Bitspower en dat is het dan.
Dees weekend wel wat geplant om te kunnen werken aan de case. Moet de top van de case aan passen voor de radgril van Bitpower en in de midplate nog wat extra gaatjes maken voor de fillports. Als dat gedaan is moet ik zelf in de case niet meer slijpen of zagen.
Hier zijn wat pic's van het gerief dat is aan gekomen.





Echt spijtig dat deze voeding geen losse kabels heeft zoals bij cooler master dit is echt wel een afknapper wou hem in mijn TJ07 steken:(
 
Update

Heb dit weekend al wat kunne aanpassen aan de case voor de top grill te kunnen plaatsen. Dan ook nog de midplate onderhanden gepakt voor de leidingen te kunnen doorlaten. + Al eens de eerste keer kunnen werken met het koper het was moeilijker dan ik dacht om alles mooi te laten uit komen. Oefening baart kunst zege ze allemaal.
Ook heb ik al het moederbord onderhanden genomen en het waterblok van koolance er opgezet.
Nog wat extra pic's van de werken






Het mesh moet er nog tussen het was om te zien of alles wel mooi paste.






Zoals je ziet het niet helemaal perfect het is ook men eerste keer.

Morgen heb ik de 2 EK waterblok voor GTX 580 en CPU blok van enzotech luna rev a + de sleeving.
 
Hoeveel mm is die koperbuis??

Anders neem vernikkelde aansluit buis en is makkelijk met de hand te buigen.

schell-algemene-serie-aansluitpijp-met-2-kragen-0440002.jpg



http://www.e-tra.nl/kraan-toebehoren-chroom-aansluitbuis-c-75_417_426.html?osCsid=04b9f95a14823f701bfbc4361da78020
 
De buis die hij gebruikt is 12mm, en de zachte koperen buisje die je laat zien zijn 10mm.

Als je de koperen buis netjes wilt buigen zal je een buigijzer moeten gebruiken, alleen dan zal de bocht er netjes uit zien.

Zelf ben ik ook bezig om de hele loop met koperen buis te maken, en om de buis te buigen gebruik ik een buigijzer. (aangezien ik loodgieter ben heb ik al dingen daar voor in huis)
 
Dan krijg ik toch een beetje de indruk dat je 'm verkeerd gebruikt en/of de
werking er van niet helemaal begrepen hebt ?

Mischien is het een idee dat je een foto van het buigijzer plaatst ?
Op die manier is eventuele hulp waarschijnlijk meer doelgericht te geven.
 
In principe mag je van een ijzer van 33,- verwachten dat je er de standaard
koperbuis mee moet kunnen buigen. Zelfs stalen CV buizen zou moeten lukken ;)

Ik heb zo'n budget ding wat L3p gepost heeft en als proef heb ik even een
bochtje gemaakt. In de bocht blijft het dan niet helemaal strak/rond maar
op zich hoeft dat geen probleem te zijn.
De buis die ik gebruikt heb is "gewone" 12mm water-/gasleiding van de bouwmarkt.

Hier even een foto:

2461d1291796755-obsession-bocht-12mm-koper.jpg
 

Bijlagen

  • bocht 12mm koper.jpg
    bocht 12mm koper.jpg
    37,4 KB · Weergaven: 190
Ik gebruik nooit zand in buizen om ze te buigen.... ook niet bij de dikkere stalen buizen...

Als de buis knikt of ribbelt tijdens hij buigen kan het komen door dat je het buigijzer verkeert hanteerd of de buis met de hand naar beneden drukt tijdens het buigen.
Ik gebruik wel andere buigijzers dan de foto die l3p liet zien.
Zo een als op de foto's on deze link Google Afbeeldingen resultaat voor http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f4/Buigijzer_uit_elkaar.jpg/270px-Buigijzer_uit_elkaar.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Luculenus Project Corsair obsession! LGA2011- 3930K Gallery & Build Logs 46

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan