• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe PC, Advies please!!

Nog even een kort vraagje, de Samsungs F3 500GB. 4x in RAID 0? Levert dat nog snelle prestatie's op? Heb liever wel een raid config.

Alleen. Wat ik nog even niet snap aan RAID 0. Worden m'n bestanden nou verspreid over HD 1,2,3,4?
 
Ik denk dat je voordat je aan Raid begint beter eerst dit kunt lezen

Als je met 4 schijven in raid0 gaat draaien en er gaat er 1 stuk is al je data weg
Je kan dan beter of 2 x 2 x 500 Gb in raid 0 zetten (2x zo veilig als 4 in raid0)
Of 4 x in raid 5, dan mag er altijd 1 schijf uitvallen
 
Ha!! Geweldig, zoiets zocht ik al in het nederlands. Harstikke bedankt. Jeetje verwarrend man...

Iemand nog goedde suggesties voor een (eventuele) latere RAID opstelling en redelijk rappe schijven?
 
Laatst bewerkt:
Waar om neem je niet de 1TB versies eigenlijk, die zijn maar een tientje duurder....
Als je voor safe en rapheid gaat, dan is 4 schrijven in raid 5 snel genoeg :) En met een SSD als opstartschijf zit je helemaal gebakken :)
 
Ligt er net aan hoe stil je ze wilt hebben, als je erg stille schijven wilt zal je waarschijnlijk in moeten leveren op snelheid.
Ik had zelf eerst 8 x Samsung F1 750GB Die waren best stil.
Nu heb ik 6x de Hitachi 2TB, maar die hoor je ook als ze idlen

ps als je iemand voor zijn post wilt bedanken zit daar een knopje voor "Thank for this post" :)
 
ik zou als je echt RAID wil een hardware matige RAID kaart aanschaffen alleen al omdat dit de prestaties al opschroeft en de betrouwbaarheid en als je dan toch met RAID bezig bent kun je ook aan 2 x ssd in RAID zetten voor brute snelheid :D en zijn ook mogelijkheden (zoals kameraad van me ) die heeft 2 x een array van 5 schijven die in RAID5 staan en van die 2 arrays maakt hij dan weer RAID0 dus heel veilig en heel snel(komt dus neer op RAID 50 oftewel RAID 5+0) :D maar daar is wel een beetje kennis voor nodig :p

dit idee
lvl_raid50_wp.gif
 
Ik denk niet dat dit een idee is voor iemand die net begint met raid :)

Er zijn meerdere opties, het is net hoe moeilijk je het zelf wilt maken.

Als je het zo eenvoudig mogelijk wilt
1 x 160 GB intel als boot (Dan heb je ook TRIM)
2 x 2 TB in raid 0 (Je echte belangrijke dingen behoor je toch te backuppen buiten je pc)
Dan kan je gewoon toe met je onboard raid controller en heb je nog poortjes over voor uitbreiding en dvdstation

Wil je echt voor wat meer snelheid/ruimte
Ik heb al heel wat getest met ssd's op raidkaarten onboard wel raid niet raid
Ik ben tot de conclusie gekomen dat je beter gewoon 1 enkele snelle ssd met trim als OS schijf kunt hebben.
En voor de opslag
Neem dan een 8 poorts raidkaartje erbij
Dan kan je bijv 5 schijven in raid5 laten draaien en haal je nog steeds 400 MB/s

Dit is mijn setup, deze past het beste in mijn geval (Gamer, bencher, leecher etc)

http://forum.highflow.nl/f21/hoe-ziet-jouw-schijvenpark-er-uit-7073/#post123840
 
Oke, ik kom nu op dit uit. 2 SSD's vind ik nog wel wat prijzig, komt misschien later wel:

PCCONFIG_3.jpg

Zo staat het er dan nu voor, ben even vergeten om de cd/dvd drives erbij te doen. Lijkt me inderdaad een goed idee om het in raid 5 op te stellen.

Prijzen dalen en stijgen per dag. Verschilt soms wel 100 euro.
Twijfel nog steeds qua kast... Qua waterkoeling vind ik toch echt de 800D wat mooier(cable management). En in de TJ07 word het wat proppen, en zijn er nou echt 3 Radiatoren nodig? (480 + 2x 240(top/bottom)).
 
Ja een 5970 is beter ja, maar ik heb nou eenmaal niet zo'n fijne ervaring met me huidige 5870, vind de AA niet zo heel fantastisch op bepaalde resoluties.
Me ouders willen dat ik nu voor eens (eindelijk) een laatste keer me PC upgrade, nou weet ik dat dat waarschijnlijk niet de laatste keer zal zijn. Maar ze willen dus dat ik er een behoorlijke tijd mee doe. Aangezien dat moet, "investeer" ik liever in een product waar ik al wat fijnere ervaringen mee heb.
 
Hehe, ben even helemaal de weg kwijt qua kasten...

Ik zit nu ook te kijken naar MountainMod kasten, maar volgensmij sla ik dan door? Ik twijfel nog ENORM tussen de TJ07 en de 800D...
800D = 360 boven + 240 onder
TJ07 = 240+480 onder (eventueel nog een 240 boven als dat kan)

Mijn vraag levert de TJ07 nou echt meer koelprestaties op? En bij de 800D, moet je dus alle minstens 1 HD kwijt in de 5.25" bay.
Nou zit ik te kijken naar de MountainMod kasten, nou attendeerde me pa erop, dat ik wellicht doorsla...

Dat zou kunnen, maar tja... een tripple 360 rad opstelling, jeetje klinkt wel heel erg "koel"!
 
in een tj07 kon je toch ook 2x 480 onderin kwijt :) ? zal netzo goed koelen al 3x 360 denk ik dan doe je gewoon loop1 als cpu + 1 gpu +mobo
en loop2 2x gpu (ram ?)

en is qua hardware een sr2 ook niet wat als je toch bezig bent om het in 1x goed te doen :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies nieuwe pomp gevraagd Waterkoeling 7
B Advies voor nieuwe tubing Advies Waterkoeling Setup 12
R [Advies] geheel nieuwe pc Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Mening/Advies voor nieuwe pomp/reservoir Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe radiatoren. Advies Waterkoeling Setup 1
Issieee Een nieuwe videokaart. Advies??? Hardware & Software 16
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe pomp. Advies Waterkoeling Setup 9
S Advies gevraagt over nieuwe mod SoulCrusher 2.0 Cases en Modding 2
D advies nieuwe mobo+videokaart. Hardware & Software 29
Sw333t Nieuwe HTPC bouw, advies gevraagd over tuners Hardware & Software 10
P Nieuwe voeding advies gevraagd. Problemen & Oplossingen 4
tomasvanderpijl Advies keuze nieuwe gpu Hardware & Software 6
DieHard Advies keuze nieuwe tv Hardware & Software 1
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
RollingThunder Advies nieuwe pc Hardware & Software 28
N Advies nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 3
R Nieuwe installatie / Newby; Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 5
HighSpeed^ Advies Nieuwe PC :D - Budget ā‚¬500,- Hardware & Software 17
D advies en of hulp voor nieuwe WC setup Advies Waterkoeling Setup 18
F advies voor nieuwe wc setup met moederbord en kast Advies Waterkoeling Setup 8
H Nieuwe build advies nodig Advies Waterkoeling Setup 12
Z advies nieuwe pc Hardware & Software 32
S advies voor een nieuwe case Advies Waterkoeling Setup 4
VuXX Nieuwe build (VuXXinator) WC setup advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 0
DoomRider Advies waterkoeling Nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 14
T Nieuwe pomp, advies? Advies Waterkoeling Setup 1
H advies gevraagd voor nieuwe i7 setup met SLI Waterkoeling 61
M Nieuwe/Eerste WC setup! Advies/tips gevraagd :) Waterkoeling 19
Wouter Advies nodig voor nieuwe moederbord en videokaart. Hardware & Software 9
D advies nieuwe videokaart Hardware & Software 16
S Nieuwe EKWB Direct Die blokken Waterkoeling 2
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan