• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

meshlicious

Slader

prof klikker
Ik kwam er laatst achter dat ik hier geen post had gemaakt over de build voor mn vader... slecht van me, ik weet het, het spijt me.
Gelukkig kwam kwam het pc'tje weer is terug op mn bureau omdat die een nieuwe GPU erin wou hebben... dus hierbij dacht ik een mooie kans om alsnog de nieuwe pc te laten zien (Daarnaast leek het me wel een mooie kans om te laten zien dat ook in deze kast je kan bouwen als je wilt).

mn vader zijn had namelijk een kast gezien bij een vriend van me, de meshlicious, alleen hij wou die wel met custom waterkoeling hebben. In dit kastje helemaal een uitdaging gezien het gebrek aan ruimte.

Uiteindelijk kwamen we er achter dat met een SFX voeding en de radiator buiten de kast, we precies een EK 80mm res/pomp combo kwijt konden:
IMG-20230805-WA0002.jpg
IMG-20230805-WA0003.jpg

Deze hebben we kunnen ophangen met een universeel ophang systeem die we "lichtelijk" hebben aangepast zodat die ook aan de moederbord tray connect:
IMG_20230805_102925.jpg
(met nog een rubber mat er onder om te zorgen dat die niet naar de vloer vibreert)

Nu ziet dit er natuurlijk redelijk uit als kabel bende maar met een 6800XT ervoor zie je daar niets meer van IMG-20230805-WA0001.jpg

Voor de oplettende kijker zijn er 2 dingen te spotten:
1) ja de bovenste connector op de pomp is niet EK maar bitspower... we dachten aan de achterkant met een rechte fitting eruit te kunnen maar op de dag zelf kwamen we er achter dat dit niet zou werken, we hadden ook niet nog een EK fitting liggen dus zijn we voor een bitspower gegaan. Dit fixen we later nog wel een keer.
2) voor de zeer scherpe onderons, we hebben de GPU inderdaad niet netjes in de loop staan, de outlet word gebruikt als inlet en andersom. Zo kwam de loop mooier uit dus hebben we gekozen het zo op te bouwen inplaats van gekruist ( wat er echt niet uitzag ), en het lijkt geen impact te hebben op performance dus win win I guess.

Als laatste realiseer ik me dat ik geen action shots heb van de pc die gesloten en wel draait...die houden jullie tegoed šŸ˜…
 
Terug
Bovenaan