• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Koelingspasta / Koelpasta Handleiding en info

Je moet eigenlijk teruggaan naar waarom er koelpasta is..

het liefst heeft men contact tussen CPU en CPU koeler.
maar omdat overal miniscule krasjes en vervormingen opzitten, komt er lucht tussen je cpu en koeler. en lucht isoleert warmte..
dus wil je een pasta die zorgt dat waar normaal lucht zat, nu pasta zit.. en die pasta geleidt warmte.

DUS!! liefst zo weinig mogelijk, maar toch net genoeg om geen lucht onder koeler te hebben.
maw als je je CPU Lapped, zou je minder pasta mogen gebruiken.
op veel forums wordt de term 1rijstkorrel aangehaald, dus ik veronderstel dat 3 rijstkorrels te veel pasta is.. :)
 
Waarom koelpasta gebruiken?

het liefst heeft men contact tussen CPU en CPU koeler.(zonder pasta)
maar omdat overal miniscule krasjes en vervormingen opzitten, komt er lucht tussen je cpu en koeler. en lucht isoleert warmte..
dus wil je een pasta die zorgt dat waar normaal lucht zat, nu pasta zit.. en die pasta geleidt warmte.

DUS!! liefst zo weinig mogelijk, maar toch net genoeg om geen lucht onder koeler te hebben.
maw als je je CPU Lapped, zou je minder pasta mogen gebruiken.

op veel forums wordt dede hoeveelheid 1rijstkorrel aangehaald, en uitsmeren met bankpas.
 
haha nee man, was maar een grapje.

maar ik had wel pasta van thelmaright op de bord geknoeid.

er is net bij azerty een defect geconstateerd, en ik krijgt een nieuwe terug gestuurd.

ps: akuma, ik heb onlangst 1 van mijn 8800gt geruild tegen chipset koeling en pomp en scsi controlle geruild.

dus ik zal waarschijnliojk geen chipset koeling kopen.
 
Eerst ontvet je de onderdelen, dit doe ik met wasbenzine en een paar stukjes wc papier. ( Al een acht tal jaren zonder probleem)
Dan een beetje koelpasta (ongeveer 4 mm) op de blok, heatsink en chips die verbinding met elkaar moeten maken,net genoeg voor een dun laagje.
Dan meen ik een stukje plastic (diepvries zakje) wat ik strak op mijn wijsvinger span. Hiermee kan je de koelpasta gemakkelijk verdelen over de gehele oppervlakte.
De heatsink of waterblok (niet de chip) wordt dan met droog wc papier terug zuiver gemaakt. Hierdoor worden de krasjes al voor een deel opgevuld met de pasta.
Beide delen zonder te veel bewegingen met elkaar verbinden. Klaar.
 
Koelpasta plaatsen en welke koelpasta?

Ik heb nu een E8600 en ga binnenkort de XSPC H2o delta V3 installeren op de E8600. Ik heb altijd met een druppel gedaan in het midden van de proc maar is er een betere manier om het koelpaste te plaatsen?

En is Artic silver 5 een goede koelpasta om te nemen?
Een van de betere soorten zeg maar?
 
Ik vind het ook fijner om het niet uit te spreiden.
Ook omdat je dan een soort van vacuüm effect krijgt, de cooler zuigt zich dan vast.
Dan heb je veel minder kans om micro luchtbelletjes :)
 
ff een aansluitend vraagje op dit oude topic: hoe strak draaien juliie de koeler erop? Vast is vast of tot je geen kracht meer heb om hem strakker te krijgen. En kruislinks aandraaien of zonder volgorde?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy T-Grizzly Koelpasta en Thermalpads HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Mosfet waterblok, met koelpasta of thermalpad? Waterkoeling 2
PlayGamble Videokaart koelpasta Waterkoeling 12
Sanders ['VERKOCHT'] Koelpasta Coollaboratory Ultra Verkocht 3
S Met wat verwijderen jullie oude koelpasta van de CPU ? Handleidingen en Installatie Tips 46
Stephan---pro welke koelpasta ? Waterkoeling 5
Fall3n [GEVONDEN] Klein beetje koelpasta! Gevonden 7
R EVGA FrostBite Koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
P Prolimatech PK-1 koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D-foX koelpasta Overige Koeling 6
aadje93 Chipset block: Thermalpad of Koelpasta? Waterkoeling 15
M Zit er koelpasta bij als je een processor koopt? Hardware & Software 2
Foxdelta-Mods Arctic Cooling MX-4 koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Thierry IndigoX koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
aadje93 Beste koelpasta in webshop Overclocking 7
S core i7 920 - stock of 3th party koelpasta? Overclocking 8
Slader Mosfets + koelpasta = kortsluiting? Waterkoeling 9
M Lapped CPU -> Koelpasta vereist Waterkoeling 4
T Keramische koelpasta, wanneer en waarvoor? Waterkoeling 1
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
J Aquasuite handleiding Hardware & Software 5
F siemens bord handleiding? Algemene Discussies 3
vincent Handleiding bier drinken Algemene Discussies 3
Freddy Waterkoeling Installatie Handleiding Advies Waterkoeling Setup 36

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan