• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Gelid icy cool rev.2

shicomu

New member
1e review hier ; nog zonder foto's maar wellicht dat die nog komen.
De tekst is vrij duidelijk denk ik.

Product: Gelid icy cool rev.2

Getest met :

Sapphire 7870 GHz edition

De situatie :

Al na enkele maanden na aankoop kreeg de stock cooler het moeilijk.
De kaart begon te trillen en ondanks diverse ingrepen was de geluidsproductie gewoon hinderlijk.
Tijd voor een aanpassing dus..

Na wat onderzoek en erg goede ervaringen met een gelid cpu cooler besloot ik de Icy cool rev.2 te kopen.

Montage :

Demonteren van de stock cooler was erg eenvoudig ; enkel een paar schroeven losdraaien en de fan plug loshalen.
Geen centje pijn ; erg prettig.

De eerste hindernis ; de geheugenchips en de vrm modules van heatsinks voorzien.

In de verpakking zit een ruime hoeveelheid aan heatsinks en montage materiaal.
Van een aantal items zijn er zelfs meer aanwezig dan benodigd ; erg goed !
Tot m'n verbazing blijken de thermal pads geen pads maar hele dunne lijmstrips..

Tip : met een stanleymesje gaat het verwijderen van de plasticlaag een stuk eenvoudiger dan met je nagels !

De heatsinks van de geheugenchips waren zo gedaan en pasten prima.
Bij de vrm echter was dat een heel ander herhaal.
De verpakking bevat meerdere maten heatsinks maar het meeste is voor nvidia kaarten.
Op mijn kaart zijn de vrm heatsinks of te groot of nét te klein...
4 van de vrm modules staan ruim uit elkaar op mijn kaart dus dat past op zich nog wel maar de pasvorm is
niet echt je van het..
Bij de laatste 2 word het veel moeilijker ; die staan vlak naast elkaar.
Gelid heeft daar over nagedacht en een heatsink bijgevoegd met 2 koeloppervlaktes op 1 heatsink.
Prima maar op mijn kaart past ook die heatsink nét niet lekker.
Hij kan er op maar een stukje van beide modules blijft open ; niet ideaal imho maar het is de enige optie.

Bij de gpu was het verhaal gelukkig weer stukken makkelijker.
Het koelblok past perfect en kan goed worden vastgezet.

Voor mijn kaart moest ik het fan snoer onder het koelblok doorhalen om zo op de beste manier de connector
te bereiken ; mijn inziens niet ideaal maar gezien de airflow zou het geen punt moeten zijn.

Testen:

Al meteen valt 1 ding op ; waarom is het toerental van de fans zo hoog ?
Al snel word duidelijk waarom ; zelfs met de juiste stekker ( 4 pins plug ) draaien de fans op 100%... :(
Zowel in het amd panel als in gpu-z is te zien dat de fan idle op 20% draait maar gezien te toerental ( bijna
4000rpm ) lijkt het geen twijfel dat de kaart het toerental niet ( meer ) kan regelen..

Wel is duidelijk dat ondanks het toerental de koeler wel stiller is dan de stock koeler op 100% ; toch knap !
Zeker omdat de icy cool korter is en kleiner lijkt dan de stock koeler van mijn kaart.

Door het eerder aangegeven probleem met de stock koeler had ik de gpu vastgezet op 0,5 GHz ( softwarematig )
om zodoende een acceptabel geluidsnivo te houden.

Met de stock cooler had ik bij maximale stress op deze snelheid een temp. van ongeveer 60 graden.
De icy cool doet het hier heel sterk en houd het op 48 graden ; erg knap !
Eerlijkheidshalve moet je er dan wel bij denken dat de fans voluit lopen..

Tijd om eens te zien wat er gebeurt als de 'begrenzer' er af gaat en de kaart weer op 1 GHz loopt...

Met de stock cooler deed de kaart bij volle belasting ca. 72 graden.
Ook nu weer doet de icy cool het beter en piekt op 60 graden.
Wederom ; erg sterk maar niet helemaal eerlijk door de full-speed fans..


Conclusie :

De icy cool is an sich een hele goeie cooler voor weinig geld.
Er is duidelijk nagedacht over een aantal items maar imho toch nog niet goed genoeg.
Persoonlijk denk ik dat een nvidia kaart bezitter meer uit deze cooler kan halen dan ati bezitters.
Mede door de aanwezige heatsinks.
 
Ik heb hier al heel erg lang rev. 1 van deze koeler, jaartje of 2.
Ook deze draait hier dus altijd 100%, waarom geen idee.
Uiteindelijk heb ik hem met een verloop (zit erbij) op mijn mobo aangesloten en icm met speedfan een profiel aangemaakt.
Daarna is hij super stil en ben ik er super blij mee verder.
Andere minpuntje is dat hij wellicht 3 slots gebruikt, dat is net een beetje jammer als je sli/crossfire wilt.

24v4p09.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
shicomu Leverbaarheid GELID Rev. 2 ICY VISION HighFlow Computer Cooling Shop 27
J Gelid Icy Vision HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Gelid Solutions GP-Ultimate lijn Thermal Pads HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Stella ARGB Fan Bundle - 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Amber5 ARGB Controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Astra ARGB Extension Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Lyra - 140MM ARGB Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Stella - 120mm ARGB Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Nova S & XL - RGB Mousepad HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Gelid Solutions 6-Channel Programmable ARGB Controller Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
volcom GELID Solutions GC Extreme Thermal Compound 3.5g HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S gelid wing uv green fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S gelid silent slim 120mm pwm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
WiSK Gelid PWM fan adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
H Gelid PWM 1-to-4 Splitter (CA-PWM-03) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
T GELID WING 12 120mm fan UV GREEN FN-FW12-15-G 1500RPM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Robin026 GELID WING 14 140mm fan UV BLUE FN-FW14B-12 1200RPM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
E gelid wing 80mm UV blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Das Experiment Gelid Wing 80/92/120/140 UV Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
dopestuff gelid Wing 12 PL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
A GELID Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Zwelgje Icy box ib-553ssk HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Sw333t [VERKOCHT] Icy Box IB-290StUSD-B 2,5 SATA - USB2.0 - eSATA met 120gb 2,5" sata hdd Verkocht 4
Sw333t Icy Box IB-290StUSD-B 2,5" SATA, USB2.0,eSATA, bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
M.I.K.E.Y ICY BOX 2x 2.5 SATA HDD or SSD in 1x 3.5 bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K Liquid.cool Vortex One DIY AM240: lucht probleem Waterkoeling 3
Freddy Liquid.cool Koelvloeistof / Coolant / Componenten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C 8800gt Cool Block??!! Advies Waterkoeling Setup 18
S super cool Gallery & Build Logs 32
D [REFUSED] Innovatek Cool-Matic GTX280/260 Nieuw Verkocht 1
L Cool n quiet werkt ineens niet meer Overclocking 0
R Antec Tri-Cool 2000RPM vs Scythe GT 1850RPM? Overige Koeling 12
K Cool Screenshot! Gaming 15
soppy Lan Cool Cases en Modding 11
brianos An cool 1 Gallery & Build Logs 12
Dark-NighT Cool-prices is falliet Nieuws en Sport 18
coolfris Alphacool Cool Cover - silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
K0G3L Innovatek Cool-Matic MBX - P5E (X38) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
C Watercooling cool niet goed genoeg Waterkoeling 21
O OM3GA a.k.a. Guido - Project: Keep it real, keep it cool! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan