• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

De nieuwe Aquacomputer cuplex hd

vincent

Gouden member
Weer een nieuw waterblockje op de markt :



Aquacomputer cuplex hd


21538gr4.jpg

215383xk9.jpg




Creators of cooling contraptions at Aqua Computer have now added a new Intel-loving CPU waterblock to their product portfolio, the cuplex hd. Featuring a bottom made out of highly pure copper, the waterblock makes use of a "double impact" design that optimizes flow resistance. The dual impact concept sees the waterblock divided into two cooling units that are sequentially passed by the cooling fluid and the fluid being accelerated towards the pin structure of the copper bottom part of the cooler twice(=double impact).

Compatible only with Intel Socket 478 and LGA775 CPUs, the cuplex hd has two 1/4" fittings.
 
Ik heb toch echt jaren gewerkt met dit soort fittingen. Nooit problemen! Je moet wel de goede maat slang pakken en zeker weten dat het klikt.

Overigens werken wij zakelijk altijd met dit soort koppelingen van festo.. dat spul wordt overal in gebruikt en is echt 100% ok. Waar de angst voor dit soort koppelingen vandaan komt weet ik niet ?
 
Ja die is leverbaar.

Die hadden we ook in de webshop, maar we hebben die vervangen voor de i7 / 1366 versie ervan.
(komt dinsdag op voorraad)

Er was niet zoveel vraag naar de S775 versie, vandaar dat we die hebben vervangen.
Voor S775 gaat de meeste vraag naar de Fuzion v2, Apogee GTZ en de Supreme.

Maar mocht je die van Aqua-Computer willen, kunnen we die altijd voor je bestellen.
Deze heeft Aqua-Computer ook goed op voorraad en kunnen we daarom snel leveren.
(binnen 4-5 werkdagen)
 
Kijk dat is idd het lastige.

Ik heb nu de knoop doorgehakt, dat ik de MurderMod wil gaan waterkoelen!

Maar welk cpu blok het gaat worden??

Swiftech zou mooi zijn omdat de chipset dan ook meteen gekoeld kan gaan worden door een Swiftech blok.

De aquacomputer is ook mooi, maar kwa bevestiging minder "Nice" dan de Swiftech.

Dus Freddy jij een prof advies voor me?
Kan ik eindelijk gaan bestellen!!!
 
Ik vind de Auquacomputer Cuplex absoluut Ć©Ć©n van de mooiste blokjes de er gemaakt worden. Ik had destijds een soortgelijke, maar dan die met G1/8 aansluiting en met plexiglas. Beide (denk dat ze weinig zullen verschillen qua kwaliteit) zijn in mijn ogen een stukje perfectie. Ik heb die van mij ook eens uit elkaar gehaald om dat ik er eens in wilde kijken. Als je dan ziet hoe alles perfect past. Kwaliteit een dikke 10. Natuurlijk blijven er de koelprestaties over. Ik heb nooit geen hoge temps gezien. Later voor de D-tek Fuzion gegaan o.a vanwege de G1/4 aansluitingen. Mijn D-tek FuZion een tijdje geleden te koop gezet want ik wilde bovenstaande aanschaffen.

Jammergenoeg is ie nog niet verkocht. :022:

Mocht mijn mening wat uitmaken.
 
zijn in mijn ogen een stukje perfectie. Ik heb die van mij ook eens uit elkaar gehaald om dat ik er eens in wilde kijken. Als je dan ziet hoe alles perfect past. Kwaliteit een dikke 10.

Dat vind ik dus ook!

Als ik de GTZ en de Cuplex naast erlkaar zou leggen!!

Ik denk dat de Aquacomputer beter bij mijn mod zou passen.
Alleen vind ik de manier waarop de GTZ wordt vastgezet (mount)
veel en veel mooier ogen dan die van de Aquacomputer.

Gr Yil
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de mount van een fuzion V2 of een GTZ veel cleaner en de looks ook, wat je in een mod ook kan doen is met een 'full' waterkoeling (cpu,gpu,mobo) alles waterkoelen met heatkiller blokjes.
Die zijn helemaal van koper en imho zien ze er heel mooi uit op een mobo met zwarte pcb.
 
Die verkochten we wel, maar die is nu dus vervangen voor de i7, omdat die gewoon helemaal niet verkocht werd :S

Maar als iemand het wilt hebben, is het natuurlijk geen probleem om het weer toe te voegen aan de shop.
Deze is gelukkig ook goed leverbaar (3-4 werkdagen)


--- update ---

En weer toegevoegd:
Aqua-Computer Cuplex HD - Socket 478 / 775
:)
 
Laatst bewerkt:
Een reviewtje :) samen met het antwoord voor Yil, er wordt idd geen backplate bijgeleverd.

Hij is blijkbaar erg beperkend in de flow, net iets meer dan een Supreme. Echter hoor je daar geen horror verhalen van i.c.m. met meer dan alleen de CPU. Ik zit toch te denken om dit blok te kopen i.p.v. de Supreme aangezien die toch wat simpeler en exclusiever is dan een Supreme.

Toch wel rare resulaten van die review! De CPU temperatuur bij de Cuplex is hoger terwijl de watertemperatuur lager is dan van de Supreme :S en bij de Supreme is het andersom, of zitter er fouten in de staafdiagram?
 
Laatst bewerkt:
Dat van die watertemps. betekent dus dat de Cuplex de warmte minder goed aan het water doorgeeft, en de supreme juist beter.
Oftewel de supreme presteert beter dan de cuplex omdat de warmte beter afgevoerd wordt ;).

Klinkt het nu logisch? :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Nieuwe Aquacomputer producten :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
coolfris Nieuwe AquaComputer radiators: airplex modularity system HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
S Nieuwe EKWB Direct Die blokken Waterkoeling 2
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard Nieuwe DBR website! Algemene Discussies 3
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
Freddy Nieuwe Cablemod kabels en kits! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan