• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CPU wordt te warm Corsair H60

Vince_killer

New member
DSC05337.jpgDSC05326.jpgDSC05333.jpgDSC05344.jpg



geachte Highflow forum,


ik heb mijn systeem net 1 week inelkaar
alleen wordt mijn cpu met prime binnen 2 minuten ruim 63 graden en onder het gamen het zelfde internetten,teamspeak niksen:047: 49 graden

dat lijkt me erg hoog dit zijn de voledige spec's van mijn computer (alles is nieuw)

OS: Windows 7 Ultimated 64 bit
Processor: Intel i7 960 (Nog standaart)
Moederbord naam: Asus Rampage Extreme II
Geheugen:Corsair 2 GB Geil EVO DDR3 1600 (staan klaar GB DDR3-2000 Tri-Kit Vengeance 2000mhz)
Huidige videokaart: Ati XFX 5770 XXX edition
Voeding: Cooler Master 1000Watt modulaire voeding ( ATI 6970 ligt klaar)
Behuizing: Thermaltake Armor black (4712487786181) ATX Full Tower Case
(als mensen nog tips hebben voor de beste airflow zijn ze erg graag welkom)

i.v.m de hitten wil ik mijn videokaart en nieuwe geheugen nog niet aansluiten wat zal ik doen de H60 vervangen voor de H100? tips hulp?


alvast bedankt:D
 

Bijlagen

  • spec.jpg
    spec.jpg
    71,9 KB · Weergaven: 18
Als ik zo even kijk, dan valt me op dat alle fans nu als intake staan. Ondanks dat Corsair adviseert om de fan als intake te plaatsen, zou ik hem in jouw situatie wel omdraaien (de fan dan in ieder geval zodat hij naar buiten blaast).

Verder, heb je al die laatjes gevuld met harde schijven? Zo niet, haal de lege er tussenuit zodat de fan vooraan ook nog een beetje nut heeft ;).

Hoeveel koelpasta heb er eigenlijk tussen gedaan? Of heb je de pasta die er standaard opzit gebruikt? Bij het laatste kan het namelijk wel even duren voordat het goed "gezet" is.

Verder, alle schroeven wel goed aangedraaid? Ik kon bij de H60 de schroeven volledig aandraaien (was alleen met een AMD cpu).
 
Ik dacht precies hetzelfde al wicky. De fan voor de radiator plaatsen voor een 'push' effect. Werkt net iets beter dan de 'pull' die je nu gebruikt.

Ook kan het zijn dat je CPU niet goed onder de pasta zit. Dat kan ook een aantal graden schelen.

Het kan zijn dat de hitte van je videokaart nu blijft hangen in de kast, waardoor het snel de temperatuur kan stijgen. Het kan er op maar 1 weg uit, en dat is via de rad... dus dat kan ook een probleem zijn, mocht je totaal geen flow hebben.

De optie H100 zou ik maar uit je hoofd zetten. Het probleem speelt ergens anders.

Ik heb dan wel een andere CPU maar die temps van jou zijn zo 10 graden hoger dan die van mij, of zouden moeten zijn.
screen.png

*push/pull 1300RPM + 120 RAD.

EDIT: lol same as above
 
Als ik zo even kijk, dan valt me op dat alle fans nu als intake staan. Ondanks dat Corsair adviseert om de fan als intake te plaatsen, zou ik hem in jouw situatie wel omdraaien (de fan dan in ieder geval zodat hij naar buiten blaast).

Verder, heb je al die laatjes gevuld met harde schijven? Zo niet, haal de lege er tussenuit zodat de fan vooraan ook nog een beetje nut heeft ;).

Hoeveel koelpasta heb er eigenlijk tussen gedaan? Of heb je de pasta die er standaard opzit gebruikt? Bij het laatste kan het namelijk wel even duren voordat het goed "gezet" is.

Verder, alle schroeven wel goed aangedraaid? Ik kon bij de H60 de schroeven volledig aandraaien (was alleen met een AMD cpu).


u bedoelt daarmee de set zeg maar omdraaien? radiateur eerst en dan de fan

ja ik heb 2 SSD Vertex 2 en 1 TB seagate barracuda

kwa koelpasta artic Mx-3 uit testen de beste dun laagie oude pasta eraf gehaald schoeven kruislinks vastgemaakt goed ze goed en makelijk vastzetten
 
Er zitten standaard geen geschikte schroeven bij een H60 om hem andersom te plaatsen als zijnde case -> rad -> fan. Tenminste, voor zover ik het me kan herinneren. Ik heb mij H60 namelijk snel weer verkocht, omdat een luchtkoeler (Cooler Master V8) betere prestaties gaf en goedkoper was dan de H60.

Maar case -> fan (als outtake) -> rad kan wel met de huidige schroeven.
 
Ik dacht precies hetzelfde al wicky. De fan voor de radiator plaatsen voor een 'push' effect. Werkt net iets beter dan de 'pull' die je nu gebruikt.

Ook kan het zijn dat je CPU niet goed onder de pasta zit. Dat kan ook een aantal graden schelen.

Het kan zijn dat de hitte van je videokaart nu blijft hangen in de kast, waardoor het snel de temperatuur kan stijgen. Het kan er op maar 1 weg uit, en dat is via de rad... dus dat kan ook een probleem zijn, mocht je totaal geen flow hebben.

De optie H100 zou ik maar uit je hoofd zetten. Het probleem speelt ergens anders.

Ik heb dan wel een andere CPU maar die temps van jou zijn zo 10 graden hoger dan die van mij, of zouden moeten zijn.
screen.png

*push/pull 1300RPM + 120 RAD.

EDIT: lol same as above

oke bedankt ik ga dat iedergeval morgen gelijk even doen is het ook niet verstandig om alleen de Corsair Fan te vervangen van de H60?

I.V.M met de ruimten die ik heb en ik hem zeker nog licht wil overclocken is het niet verstandig en een goede aanwinst om een H100 kit tekopen?

en ik heb vandaag gelijk 2 x Cooler Master 120Mm 2000RPM besteld voor een airflow te maken tips voor de indeling?
 
Of je moet 4 korte schroefjes hebben en 4 lange schroefjes (die met het schroefdraad van het rad). Bij de H50 zaten die er altijd bij, maar die miste ik bij de H60.

Persoonlijk gezien zou ik meer een investering doen in een behuizing met een goede airflow. Zeker als nu die front fan zo geblokkeerd wordt door die hdd trays.

Of de H100 een goede aanwinst is kan ik je niet aangeven. Er zijn luchtkoelers die goedkoper zijn en die beter koelen.
 
Er zitten standaard geen geschikte schroeven bij een H60 om hem andersom te plaatsen als zijnde case -> rad -> fan. Tenminste, voor zover ik het me kan herinneren. Ik heb mij H60 namelijk snel weer verkocht, omdat een luchtkoeler (Cooler Master V8) betere prestaties gaf en goedkoper was dan de H60.

Maar case -> fan (als outtake) -> rad kan wel met de huidige schroeven.

klopt daar heeft u gelijk in dus dat wordt hem niet oke dat was mijn eerste keus maar i.v.m waterkoeling (meestal) het beste is
dacht ik nou mooi kitje en de voeding van hierboven is al vervangen:D voor de cs modulaire geen kabels meer :)

Of je moet 4 korte schroefjes hebben en 4 lange schroefjes (die met het schroefdraad van het rad). Bij de H50 zaten die er altijd bij, maar die miste ik bij de H60.

Persoonlijk gezien zou ik meer een investering doen in een behuizing met een goede airflow. Zeker als nu die front fan zo geblokkeerd wordt door die hdd trays.

Of de H100 een goede aanwinst is kan ik je niet aangeven. Er zijn luchtkoelers die goedkoper zijn en die beter koelen.


oke heeft u nog tips wat voor kasten de beste airflow heeft of kwa luchtgekoelde koelers?
 
heren ik ben er uit ik los het simpel op met de Aerocool XPredator Black Edition kast zeer goede airflow groot en zeer mooi

koeling ben ik nog niet helemaal overuit of het nou de Mugen3,CoolerMaster V8, Corsair H100 wordt weer ik nog niet
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
MASTERBLASTER H70 hoe heet wordt jouw CPU?? Waterkoeling 10
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sanders Supercool Direct Die 13th gen CPU block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
J CPU ineens 99c Waterkoeling 24
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Cpu nog heet Waterkoeling 10
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
Jason Bitspower CPU Block Summit EF-X Golden - BP-WBCPUEFX-GD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Groene aanslag op CPU blok Waterkoeling 2
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thim CPU water blok Waterkoeling 1
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
O Probleem installeren EK cpu waterblock Waterkoeling 3
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
Jason BarrowCH OLED CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Integrated 17W PWM Pump HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Freddy Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
Freddy EK-Quantum Magnitude High End CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
Freddy Bitspower Premium Summit M CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Dima Monoblock vs standaard CPU block Waterkoeling 6
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan