• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ColdBug / Powerplant

Ik zou wel als ik jou was een filter voor en achter de fan doen i.v.m. met binnen vliegende insecten en stof
mijn idee zou zijn een wasemkapfilter(zonder koolstof)
misschien houdt het ook de mist buiten?!

zowel buiten als binnen komen filters.
2s8p6iq.jpg
 
Heb je de Corsair voeding al binnen. Ik heb er ook wel intresse in.
Wat zijn je bevindingen? Goed/slecht/uitmunted.

top voeding ik raad het iedereen aan. echter met veranderen van de kabels is er verkeerd gegaan (draden omgewisseld denk ik)
als je het gaat bestellen vind je het goed dat ik dan je 24 pins mag lenen, als je wil ben ik bereid om kleine vergoeding voor te betalen.
ik hoef alleen te meten welka kabel waar is aangesloten.

mobo boot niet - Processors, Moederborden & Geheugen - GoT
 
Die zijn toch hetzelfde als elke andere voeding. Heb je niet nog een andere voeding liggen.
Lenen gaat een beetje moeilijk. Als ik hem heb ga ik hem gebruiken.
Kan je wel een pm sturen met een diagram waar elk draadje zit.
 
nou weet meeste mensen dat als de omgevingstemperatuur hoger is als de gekoelde object is er groot kans op condens :) condens i.c.m. met mobo betekent (kortsluiting).

5xsw3n.jpg


En natuurlijk niet vergeten de luberex en de plastic spray voor rondom de socket.
xkq7fd.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is voor een PC meer dan zat hoor ;)

Zelfs voor audio zou ik geen 8 of 9 tientjes voor een netstekkert betalen :p
Als je dat verschil werkelijk kunt horen dan is er iets goed mis met de rest van je set :D
(of het zit tussen de oren)
 
nee deze voeding gebruikt andere aansluitingen :)

Andere aansluitingen ??? Elk moederbord is hetzelfde hoor. Dus de voedingsdragen zitten ook hetzelfde als elke andere voeding.
Anders zou je een specifiek moederbord moeten kopen voor een specifieke voeding.

Ik heb hem nog niet hoor. Duurt waarschijlijk wel ff, paar maandjes sparen nog.
Me auto moet ook nog apk door :D

Ik had ook problemen met mijn Corrsair kast. FF mailtje gestuurd en ze vroegen gelijk mijn adres gegevens.
Een week later lag het spul op de mat. Niks geen kosten, niks meer uit te leggen.
 
Andere aansluitingen ??? Elk moederbord is hetzelfde hoor. Dus de voedingsdragen zitten ook hetzelfde als elke andere voeding.
Anders zou je een specifiek moederbord moeten kopen voor een specifieke voeding.

met andere aansluitingen bedoel ik aan de kant van de voeding :). aan de kant van voeding is het gewoon standaard connector 24 pins
 
de specificatie van mijn tec:

Koel vermogen max. 300 Watt
Aansluit spanning max. 31,6 Volt
Stroom max. 16 Amp
Afmetingen 50 x 50 x 3,1 mm
Lengte aansluitdraden ca. 60 mm. Teflon
Max element temperatuur 200 °C

snel cursus elektro fftjes om 1 het andere uit te leggen over de verhouding tussen P (vermogen) U (spanning) en i (Stroom)

Maximale opgenomen vermogen van mijn tec is 300W
U (spanning) maximaal = 31,6 Volt
I (stroom) maximaal opgenomen = 16 Ampere

Formule om de vermogen te bereken:
P = U. I

mijn Thermalthake heeft uitgangsspanning van 12V per rail met maximaal te leveren vermogen van 325W
I = P/U
325/12 = 27A

helaas neemt mijn tec maximaal 16A dus als ik het op mijn voeding ga aansluiten krijg ik het volgende vermogen.

P=U.I
12Vx16A= 192W dit is 108W minder en dit wil niet he :D.

er zijn twee oplossingen:

1. TEC cooler kopen van 12V met 300W vermogen

of de meest overkill setup maken :D wat denk ik beter past bij mij wuhahah.

2. nog 1 Thermalthake nemen van 650W en deze in serie zetten met de andere Thermaltake :)

btw enkel pc voeding in serie zetten gaat helaas niet aangezien de 12V rails van de voeding hetzelfde ground aansluiting heeft.
dus mijn vraag jongens welke optie zal ik doen?
 
omdat ik toch best veel apparaten in mijn kamer heb waarvan al de pc maximaal vermogen van 1850W dit is de maximale dat ie opneemt dit betekent niet dat hij continu dit verbruikt. maar aangezien ik 24 elektrische apparaten heb heb ik een aparte groep getrokken naar mijn slaapkamer :). Heb ook gelijk aarde draad meegetrokken aangezien je in slaapkamers geen randaarde heb.

ff mijn gebruikte gereedschappen posten :)

voor de zware werk:
2wh1isl.jpg

24kwkko.jpg


voor de fijne werk:
2m5c9c0.jpg

2iw0bva.jpg
 
Terug
Bovenaan