• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

beetje vreemd

dopestuff

Moderator
Forumleiding
hey mensen, ik was vandaag eens bezig met de htpc
en nu vond ik hem nogal traag reageren...
toen ging ik in taakbeheer kijken en vond ik een paar processen nogal veel gebruiken..
en hiervoor had ik nog nooit eerder die "niet actieve systeemprocessen" en weet dat dat normaal is maar het lijkt wel of hij wel echt dat percentage gebruikt...

als ik de pc stress met prime dan gaan de temps namelijk ook practisch niet omhoog (en de temps zijn standaard al aan de hoge kant voor deze proc die eigenlijk altijd onder omgevingstemp aangaf :p )

heeft iemand dus enig idee?? (is een net systeem met amd dualcore en 2 gig mem)
2m3n5vb.jpg
 
wat is die MOM.exe?
En heb je toevallig al "Processen van alle gebruikers weergeven" een keer aangevinkt?
Mijn systeem word vaak traag wanneer ik aan het downloaden ben (virus scanner).
 
dit is compleet in idle (al een tijdje)
hij is niet aan het virusscannen helemaal niets!!
dat processen van alle gebruikers maakt bijna niets uit kwa lengte van de slider...

hij is ook echt de heele tijd teveel in gebruik dat hij de cpu helemaal niet terugclocked..
 
Een snelle zoektocht op google heeft me twee mogelijke oorzaken opgeleverd.
1: een virus in csrss.exe (virus scan)
2: een corrupt gebruikersprofiel (met een ander profiel inloggen)
Blijft csrss.exe constant op load, schommelt het of valt het terug naar idle?
Waar bevind zich het csrss.exe bestand? (zou in Windows\System32 moeten staan)
 
ik heb speciaal ander profiel aangemaakt, en daar is het hetzelfde...
zelfs als ik virus scanner afsluit blijft hij er.....
verder klopt het dat csrss daar staat... (in sys32)
de load ervan schommelt rond de 20% (soms 13 soms 33)

ik ga zo zelfs met een andere scanner als al op de pc staat scannen...
maar ik snap er voorlopig weinig van..
 
ik heb inmiddels dus al met 2 virusscanners volledig gescanned, en er zijn 8 virussen gevonden... (pc is weinig gebruikt en bijna niet aan het internet gehangen)
 
haal de ATI software van je systeem af, download de nieuwste versie opnieuw en installeer die eens. kijk of dat het probleem oplost. stop ook eens alle onnodige programma's die je open hebt (je U3, windows sidebar etc) en kijk of ie dan nog langzaam is.
 
ja ik ben nu met andere gfx drivers bezig, en dat lijkt te werken, alleen kan ik nu geen goed werkende drivers ervoor vinden :p (allemaal werken ze alleen op 6 bit kleuren ofzo en heel lage res)
 
ik heb echt al veel driver versies geprobeerd, van asus zelf en gewoon ati en geen van allen werkt!!
bij de asus drivers zegt hij dat de drivers voor een andere versie van windows is?? :O
ik snap er echt niets meer van... mischien moet ik maar windows opnieuw instaleren
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan