• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

BaWi's P180 Mini build

Update: Pushpins zijn kut
Ja, het is zo. Moederbord buigt mooi mee en ngo geen druk op je cpu. Daarom heb ik maar een bolt thru kitje meebesteld :098:

Maar nu heb ik nog een koeler met pushpins. Dus daarom moesten die pushpins weggesloopt worden :098: Maar hoe heeft-ie-dat-gedaan?

Zo:
Men neme een koeler met pushpins:
DSC02662.jpg


Zoekt het zakje met montagemeuk op:
DSC02663.jpg


Zoekt een stuk metaal met pushpins op en begint het vakkundig te slopen; allereerst moet je zoeken naar een punt waar het witte plastic van de pushpin niet verhoogd is en en de tegenover gestelde kant een klein ophoginkje heeft.

DSC02665.jpg

Gedeelte met verhogingkje (het gedeelte dat gewoon plat is zit aan de tegenover gestelde zijde.

Daarna wip je het zwarte gevalletje (dat aangemerkt is met een pijl) omhoog en trek je de pushpin los totdat dat zwarte dingetje over het witte verhoginkje van de pushpin zit:
DSC02666.jpg


Daarna komt het laatste stukje. Er zit namelijk nog een wit palletje (dat ding wat de rode pijl aanwijst) in de weg want tot daar kun je je pushpin los trekken. Om die op te lossen moet je de pushpin draaien totdat het palletje onder het zwarte platic dingetje zit (dus richting de groene pijl).
DSC02669.jpg


Daarna kun je het zwarte dingetje los trekken en heb je je pushpin uit elkaar gehaald. En kun je hem weer in elkaar zetten als het nou echt moet ;)

DSC02664.jpg


Doe dat 4x en dan is je koeler klaar om met een bolt thru kitje gemonteerd te worden.
DSC02671.jpg
 
Update: Xigmatek HDT-S1283 gemonteerd
Dit is de reden waarom ik de koeler heb aangeschaft freddy :) Super bedankt dat je hem kon opnemen in de producten :060:

Helaas weinig foto's. Maar ik geloof dat de meeste mensen wel snappen hoe je een cpu koeler monteert.

Reden 1: Looks
Alweer zichtbare heatpipes en aluminium finnen die ongeveer dezelfde tint hebben qua kleur. Gewoon super combinatie van kleuren.

DSC02674.jpg


Reden 2: Prestaties
Fan komt niet boven de 800RPM uit [de fan draait namelijk minimaal 800RPM]. Dus onhoorbaar boven de andere fans uit.

Hier een bewijs: Pc draaide tijdens de foto shoot :p
DSC02675.jpg


En nog een foto omdat ik gewoon zin had om een foto te maken:
DSC02676.jpg
 
Update: Fancontroller geinstalleerd
Allereerst heb ik een nieuwe aankoop gedaan :)

DSC02730.jpg


Een nexus Real Silent fan met gepatenteerde "niet-verwijderbare-molex" kabel (tm). Dus heb eerst getest of die werkt :)

DSC02732.jpg


Jep. Tijd om hem aan te vallen met mes (adertjes strippen) en soldeerbout. Daarna als finishing touch nog eventjes de kabels opgewonden met een accuboor :D Resultaat:

DSC02733.jpg


Toen kon t feest beginnen. Allereerst CPU fan verwijderd en er een nexus real silent opgehangen.

DSC02736.jpg


Daarna fancontroller aan de tooless rails gemaakt :)
DSC02740.jpg


Alles aangesloten :)
DSC02742.jpg


Temperatuursensors zijn geplaatst op cpu heatsink, heatpipe van vga koeler, tussen de northbridge en een sensor voor temperatuur in behuizing. CPU en GPU zijn niet erg accuraat maargoed.

Daarna nog eventjes wat foto's gemaakt van het systeem:
DSC02743.jpg


DSC02748.jpg


Als alle fans rond de 700RPM lopen dan is de voeding het meest lawaaierigste onderdeel (hoorbaar op 4m afstand, maar niet storend).

Vraagje:
Mijn cpu fan is nu aangesloten op fan controller en ik krijg nu iedre keer een CPU fan error (logisch want dr zit er geeneen aangesloten). Hoe zet je die uit?
 
Vraagje:
Mijn cpu fan is nu aangesloten op fan controller en ik krijg nu iedre keer een CPU fan error (logisch want dr zit er geeneen aangesloten). Hoe zet je die uit?
In je bios:

Menu Power -> Hardware Monitor -> CPU Fan Speed op Ignored zetten.

Tevens kan je de Q-Fan optie (indien enabled) ook uitschakelen, aangezien je toch geen fan op de CPU header hebt zitten.
 
Update: Window?
Okej. T duurde mss wat lang :eusa_whistle: maar ik heb contact gezocht met de CNC boer. Niet omdat ik het niet kan. maar omdat ik weinig tijd heb en ik toch verder wil met deze build. Ook twijfel ik nog een beetje over dat 3 laags design van antec hoe goed dat vast zit.

Maargoed. Als je bij de CNC boer langs wilt moet je natuurlijk wel wat hebben wat je wil laten snijden en de vorm weten ;) Dus vandaag wat geexperimenteerd.

Men beginne met een stuk karton en een zijpaneel. Daarna ff afgetekend welke vorm het karton moet krijgen.
DSC02768.jpg


Daarna met dit gereedschap het karton bewerkt:
DSC02769.jpg


bijna klaar...
DSC02772.jpg


Vorm van window (hoe ik dacht dat die er het beste uit zou zien) afgetekend.
DSC02771.jpg


Uitgesneden:
DSC02772.jpg


Resultaat:
DSC02773.jpg


DSC02774.jpg


DSC02775.jpg


Ik ben blij met deze vorm. Window ziet dr strak uit, je ziet genoeg van de hardware. Ook zie je nog een klein accentje van de HDD tray. Leek mij wel leuk :110:

Tot later. De build is iig nog niet doodgebloed.
 
Man, ik baal. Zusje is dr met mijn ex-camera vandoor gegaan (hij is nu in bezit van mn ouders). Dus ik moet een nieuwe camera halen. Wel is er een hele hoop gebeurd.

- Ik heb een nieuwe voeding (Corsair CX400 is zeker een goede voeding. Alleen ik wilde modulaire voeding en een iets stillere voeding [corsair is zeker ook stil, maar niet stil genoeg voor mijn maat]).
- Ik heb iig het zijpaneel uitgezaagd.
- Boutjes heb ik gekocht (dank aan coolfris :))
- Plexi is ook besteld

Ik ga deze week een nieuwe camera (iemand suggesties voor compacte camera met goede fotokwaliteit van rond de 120 euro?) halen dus jullie horen nog van me.
 
Update: Window Piccie
Goed, vanmiddag een camera wezen halen. Erg grappig hoe goed de foto's nog zijn terwijl de camera niks weegt en enorm klein is :)

Maargoed. het window. T is erg goed gelukt.

DSCN0011.jpg


Helaas is degene die het plexiglas voor me gaat zagen een beetje druk dus dat komt later.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
sorry2 P180 mini 200mm rad mod Gallery & Build Logs 15
B [GEANNULEERD] Antec Mini P180 Verkocht 7
wâldpyk (CIP) antec p180 rasta style Gallery & Build Logs 14
Duriel [BiP] Antec Mini P180 Gallery & Build Logs 68
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
Jason Streacom BC1 V2 & Mini Benchtables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D Mini D5 PWM D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bench/Test DimasTech Mini V2.0 - Customizable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D MINI D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX – Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Mini Bench Cut-off Saw with Steel Blade and Adjust Miter Gauge HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Sw333t Phanteks Enthoo Mini XL DS (Dual System) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy The Party 14: HighFlow Mini Compo's :) Lan Party 9
Sw333t [TKA] In Win Pro1 Headphone Stand, iSeat mini, iBite Verkocht 3
M Micro-ATX in Mini-ITX behuizing? Cases en Modding 2
Sw333t Antec mini build Gallery & Build Logs 6
volcom mini itx systeem aanbevelingen Hardware & Software 8
nicvdv [IN-ACTIVE] ipad Mini Verkocht 3
melchiortheijs mini -itx game pc Gallery & Build Logs 1
Sw333t [Gezocht] Silverstone Fortress FT03-MINI Zilver (liefst inclusief passende voeding) Gevonden 0
tomasvanderpijl Fractal Design Arc Mini Gallery & Build Logs 17
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
Sw333t White Mini Gallery & Build Logs 29
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
WiSK Lori Lemaris (FT03-mini CPU+GPU) Gallery & Build Logs 95
Monster [IN-ACTIVE] 3x Apple Mini Display - Display Cables Verkocht 1
Joren Joren's Mini ITX gaming build Gallery & Build Logs 147
mrsoldier Black beauty (mini project) Gallery & Build Logs 1
tomasvanderpijl [IN-ACTIVE] mini itx Gevonden 0
Sw333t Mini Elite Gallery & Build Logs 187
l3p [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower for Mini PC Black Verkocht 6
Zwelgje Bitspower X-Station Mini Power-Extension II Female Version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
thiesggb Thieske's Mini-Lan-Bak krijgt waterkoeling Gallery & Build Logs 21
Besje Xargeant's Mini Tank Gallery & Build Logs 25
Zwelgje Fractal Design Arc Mini Mod "oranges and lemons" Gallery & Build Logs 78

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan