• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

advies gevraagd voor nieuwe i7 setup met SLI

Nee het verschil is marginaal. Zie net pas dat je ze al hebt, gewoon houden en wellicht wat hoger clocken. Google even naar wat resultaten want het scheelt echt weinig, het verschilt per game waarbij om en om de één weer sneller is dan de ander.

Gewoon zonde ze met verlies te moeten verkopen voor het beetje of geen performace die je er voor terugkrijgt.
 
Ik ben nog volop aant puzzelen om te kijken welke onderdelen juist het beste zijn voor mijn watercooling setup.

Momenteel had ik het volgende in gedachten:
Pomp: Aqua-Comp ULTRA
Radiator: TFC Xchanger360
Fans: (Scythe 120mm Sflex 1600rpm) nog niet zeker
CPU block: Swiftech Apogee GTZ
GPU block: EK-FC295 GTX Plexi
Reservoir: EK-Multioption Res.400
Slang: Feser Tube UV 1/2 blue (3meter)
Vloeistof: Feser One UV blue
Antiknikveren: 19.1mm UV Blue Primochill v3
Fittings: totaal geen idee!


(budget ligt tussen de 500 en 600 euro, tenzij je goede argumenten hebt om duurder te gaan) Ik wil dus zowel de CPU als de GPU watercoolen.

Alle input of opmerkingen zijn zeer welkom!

Ik heb de Thermaltake Mozart TX case, die is echt gigantisch, dus daar kan ik best wat spul in kwijt.
Maar ik was net aant lezen op het forum en vroeg me af of het de moeite is om een 2de Radiator te plaatsen? Een TFC Xchanger 240 bijvoorbeeld?
En is het aan te raden om bv een apparte loop voor de GFX te maken? Of kan mijn config in de post hierboven dat best op zich trekken?

Thanx voor de replies jongens!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet even erbij zeggen waarom je waterkoeling wil ! Is het alleen om de boel lekker stil te hebben of wil je juist dankzij lage temps ver kunnen overclocken. Of wil je een mix van beide.

Fittingen is denk ik wat jij zelf het handigste vind.
Schroeffittingen schroeven zich zelf al vast op de slang en is dus geen slangklem nodig. Bij gewone fittingen gebruik je wel een slangklem om de slang vast te zetten. Beide zijn gewoon goed dus kies maar uit ;-)

Wil je graag wat lagere temps halen / overclocken , dan zou ik naast die 360 rad nog (minstens) een 120 rad erbij nemen.
Met 2 rads zal het voldoende koelen en mits je pomp krachtig genoeg is, is een 2e loop niet nodig.
De aquastream XT is een zeer krachtige pomp en raad ik je dan ook aan. Hij komt met software waarmee je vanalles kan instellen en aflezen op je scherm. (neem je een compatible flowmeter , kies dan de ultra versie v/d pomp !)

Vind je stilte belangerijk , neem dan shrouds voor je rads en noctua fans (maakt het allemaal wel stukkie duurder natuurlijk ..)
 
Laatst bewerkt:
Hey kikker,

Bedankt voor je snelle reply!
Ik wil idd een mix van beiden, zowel overclocken als stilte. (indien mogelijk)

Ik had op m'n TT setje ook schroeffittings, en dat vond ik best handig.
En persoonlijk vind ik het ook mooier dan kabelklemmen. (het oog wil ook wat he)
Ik dacht er ook aan om eventueel nog een 240 rad erbij te plaatsen, naast de 360.
Maar heeft het ook zin om een tweede reservoir of loop te maken?
 
Een 2e reservoir zal volgens mij niets uitmaken op de Temp's aangezien het water niet/nauwelijks afkoelt in een reservoir. Dat doet het nml in de Rad's ! dus een 2e reservoir kan je nemen als jij dat leuk of handig vind. Een 2e loop betekend een 2e pomp en dan zal je een hogere flow halen en dus lagere temps. Of dat nodig is hangt af van jou wensen vs budget.
Met 500 tot 600 euro ga jij heus geen 2 loops / 2 pompen / 2 reservoir etc etc kunnen aanschaffen :p

ps: volgens mij kan je met 2 loops gewoon 1 reservoir gebruiken , dan moet die 4 fitting aansluitingen hebben , kijk maar even.
 
Hey bedankt kikker,

Ik heb me blijkbaar een beetje verkeerd uitgedrukt.
Met een tweede loop bedoelde ik eigenlijk een 2de circuit.
1 die naar de cpu gaat en een andere die naar de VGA gaat.
En dan naar 2 afzonderlijke rads, een 360 voor de cpu en een bijkomend 240 voor de VGA. Als dat zin heeft natuurlijk?

Met 600 euro ga ik inderdaad geen 2de loop kunnen voorzien!
Maar indien nodig zal ik eventueel mijn budget wel 100 of 200 euro verhogen.
 
Hmm volgens mij had ik het wel begrepen, echter ben ik ook nog maar een beginneling met WC dus mischien dat je toch iets bedoelt waar ik niet bekend mee ben :p
Een 2e loop / circuit is inderdaad de boel splitsen en daarom heb je dan 2 pompen nodig en heeft ieder loop afzonderlijk meer flow omdat je 2 korte(re) loops hebt ipv alles in 1 loop.
Dat bedoel je toch ?
Dat heeft natuurlijk lagere temps als gevolg maar kost je wel een extra pomp. Of het veel gaat schelen kunnen beter de gevordere forum leden beantwoorden ...

schud Xelation eens wakker en vraag het hem , hij weet veel meer dan ikke :p
Of Freddy natuurlijk!
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde eigenlijk 2 circuits maar op 1 pomp.

Of is 2 circuits op 1 pomp niet te doen? of is dat zelfs af te raden?
Want het is idd wel de bedoeling om mijn i7-920 tot aan 4ghz te laten draaien, of toch zo dicht mogelijk. En dan liefst 24/7.
En ik wil ook graag mijn 295gtx watercoolen, of ik die ook ga overclocken weet ik nog niet zeker. Maar watercoolen alvast wel.

Daarom dat ik 2 circuits in gedachte had, met ieders een eigen rad.
Aan een 2de pomp had ik echter nog niet gedacht.
(budget laat het ook niet toe op dit moment) ^^

Ik zag vandaag ook dat er zelfs een nette NB/SB waterblock van Bitspower bestaat voor mijn Rampage mobo.
Wel wat aan de prijzige kant voor mijn budget, maar ik denk dat ik die toch ook ga nemen.

Is er een groot prestatie verschil tussen deze 2 blokken:
EK-FB RE2 - Plexi
en deze:
Bitspower Black Freezer AIX58NSE (ASUS RAMPAGE II EXTREME) BP-WBAIX58NSE-BK
Want er zit wel 100 euro verschil tussen!

Ik leer hier iedere dag bij! ^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe wil je dat aansluiten dan , 2 loops op 1 pomp ? volgens mij kan dat niet. En zelfs wanneer het zou kunnen met 1 pomp dan zou je toch de flow/opvoerhoogte van de pomp verdelen over 2 loops en dus 1/2 prestatie overhouden. Maar nogmaals volgens mij kan het niet. Een aquastream xt pomp is krachtig genoeg voor alles in 1 flow. En anders zal je 2 pompen moeten kopen.
Als ik het fout zeg gaat hopelijk iemand mij wel ff corrigeren ;-)

Freddy of Xelation ff een pm sturen of ze op dit topic willen reageren.
 
k zou voor de grote blok gaan, die ziet er walgelijk gruwelijk vet uit, dan ben k jaloers op je mobo met zo een mooi blokje op,
uitsparen op andere onderdelen waar t niet uitmaakt zou k zeggen, of nog wat bijleggen ervoor.

K zou nie twijfelen hoor :017:
 
Chiller , het gaat hem om eventueel prestatieverschil
Niet of het er beter uitziet :p

In verband met zijn opgegeven budget en hij goede temps EN stilte wil hebben ...
Raad ik hem aan dergelijk dure onderdelen te vermijden.
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet of het je al vermeld is, maar die GTX295 van EVGA met hydrodingesblock op bestaat uit Koper en Aluminium (waar hebben die gezeten met hun hoofd jo, zeker in de wc pot), en dat geeft samen corrosie en allemaal vuiligheid in je blok, dus ik zou gewoon voor een EK fullcoverblock op die graka gaan, veel andere manieren zijn er ni echt ;)
 
in je waterloop zit meestal anti-corrossie, als je gewoon water gebruikt, dan krijg je rotzooi, maar met de hedendaagse koelvloeistoffen nie meer hoor.
En die Hydro-copper Evga GTX295, is meer als genoeg getest erop voor ze na de winkel gaan.
 
kvraag mij ook af hoe dat verschil zo groot kan zijn hoor ;)

@Chiller, zelf met anti corrosie, ik zou het mij echt ni durven riskeren, en blok met alu en cu in een, op RRR-forum werden ze er zot van, welken idioot gaat nu zoiets ontwerpen, doet het volledig in koper aja !, of nickelplated ^^
 
Iemand die me hier wat meer kan over vertellen?

quote van Chiller
en eerlijk gezegd, op NB/SB maakt koeling nie veel uit voor prestatie, zekers niet op x58,
als t ma wat gekoeld word.


Dus zoals hij indirekt al aangeeft ... maakt niet veel uit qua prestatie en dus gewoon de goedkopere nemen ! tenzij je een diehard overclocker / bencher bent en elke halve graden koeling meer, al nuttig vind :p
En geen kwaad woord over onze beste Chiller ...maar hij IS dus een diehard overclocker bencher ..dus zijn persoonlijke voorkeur is die grote heftige koeler :p

Mijn mobo koelt de mosfets (ik weet niet eens wat een mosfet is :p) passief en daar let ik het lekker bij !
 
@ Oli4v , dus daarom duurt het zolang voordat de gtx 295 hyrdocopper uitkomt !!! die had nml al eind feb. midden maart af moeten zijn :( ik word hier helemaal gek van het wachten op die fukk kaart.

Wat is RRR forum ? ik wil d'r ook wel eens wat over lezen dan ;-)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
M aangepast advies gevraagd voor een newbee Waterkoeling 7
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
S Advies gevraagd voor mijn 7870 in Crossfire met BF3 / BF4 Problemen & Oplossingen 32
the_cyberspace Advies gevraagd voor een compleet setje Advies Waterkoeling Setup 4
S Advies gevraagd bij keuze van MB voor gamen Hardware & Software 5
X Gevraagd: advies voor pc Hardware & Software 2
M Advies gevraagd: stille behuizing voor huidige waterkoeling Waterkoeling 4
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies gevraagd: Radiatoren parallel aansluiten? Waterkoeling 2
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
U Lelijke GTX 1080 waterblok advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
S [Advies] 350 - 400 CPU uitbreidbare loop Expertise gevraagd! Advies Waterkoeling Setup 20
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
J Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 5
G Advies gevraagd Waterkoeling 11
O Advies nieuwe pomp gevraagd Waterkoeling 7
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
Ed Kokke advies en tips gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
B 4k tv advies gevraagd.... Hardware & Software 6
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
M advies gevraagd: aansluiten Aquacomputer Ultra pomp op Aquabay+Aquatube Waterkoeling 3
S Controle setup / advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 4
radmiraal advies gevraagd ! Advies Waterkoeling Setup 8
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
H Advies gevraagd! - Waterkoeling QUAD CROSSFIRE (HW Black ICE XT 480) Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies gevraagd bij aanschaf controller. Waterkoeling 8
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe radiatoren. Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe pomp. Advies Waterkoeling Setup 9
H (Advies Gevraagd) I7 3770k, Maximus V Formula, GTX 670. Advies Waterkoeling Setup 15
Sw333t Nieuwe HTPC bouw, advies gevraagd over tuners Hardware & Software 10
P Nieuwe voeding advies gevraagd. Problemen & Oplossingen 4
T watercooling loop advies gevraagd Waterkoeling 6
E Hulp/advies gevraagd schoonmaak waterkoeling Waterkoeling 15
J Advies Full setup gevraagd Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy Netwerk advies gevraagd :) Hardware & Software 45
T Corsair Obsidian 800D advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan