• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

COOLING BY HIGHFLOW !!!

2nvr0py.jpg


Weer terug en nog een hele dag vakantie over !!
Er stond een heel leuk pakketje uit Taiwan voor me klaar, de Warp Nacelles kunnen afgemaakt worden met nieuwe spulletjes van Bitspower!
Dus een halve weekend update komt eraan !
 
Hier is een korte update.
Het is echt goed om af en toe even afstand te nemen van je build. Ik ben nu een dikke week weg geweest en kwam terug om direct een aantal punten te zien in de build die ik voorheen niet zag. Vandaag de meeste tijd dus bezig geweest om met de dremel milimeter per milimeter de achterkant van de kap af te slijpen om de "flow" van het ontwerp te verbeteren. Er lag een 4 mm dikke stoflaag in mijn hobby kamer toen ik klaar was. Maar het is nu gedaan, kan nu echt verder.

Toen ik de tubing aansloot op de warp nacelles zag het er zo uit :
200qmmo.jpg

De witte coil kon maar net voorkomen dat er een te dikke kink in de tubing zou komen. Duidelijk een niet-optimale oplossing. Dit keer 4 (per nacelle 2x) en ik zou een sterke restrictie in de flow aanbrengen die toch al laag zou zijn met 1 pomp. Back to the drawing board dus. Wat zou een perfecte 180 graden bocht maken en dat binnen ~4 cm?
Contact opgenomen met Bitspower om de hart op hart maat van hun snake fittingen op te vragen. Deze kon ik echt nergens vinden. (Totdat L3p met een beauty van een post duidelijkheid schepte, nogmaals bedankt kerel!!!)
Bitspower besloot na het zien van de buildlogs direct om me een doos fittingen te sturen met alle mogelijke bochten, connectors, converters en wat nog meer te sturen om me uit de problemen te helpen. Echt super VET !!!! Blijkbaar zijn er stiekum nog veel trekkies in de wereld.
2zq8oja.jpg

Ze komen allemaal uit de Black Sparcle Series ...
oqaona.jpg


Dus nu met de nieuwe fittingen zien de warp nacelles er zo uit :
34863xh.jpg


PS. de gele tape die je ziet is om het plexi van de reservoirs te beschermen tegen kleine krasjes etc !
29wokp.jpg


348spis.jpg


Zier er al gelijk een heel stuk beter uit. Geen restrictie meer in de tubing, welke ook gelijk niet meer naar buiten wil drukken omdat hij te strak zit gebogen.

Deze week de foam constructie eromheen maken en de led opstelling uitwerken.
Een best klusje ...
Laterz
ASPHIAX
 
misschien handig om ipv 2 bochten voor een u-bocht, een 90 graden hoek, plus zo'n bocht? dan blift de kabel dichter bij de nacelle (beetje zoals je deed met kabel, maar dan zonder kabel)


ziet er verder enorm netjes uit
 
Ziet er cool uit, en welkom terug ;)
Thanks man ! Good to be back!

misschien handig om ipv 2 bochten voor een u-bocht, een 90 graden hoek, plus zo'n bocht? dan blift de kabel dichter bij de nacelle (beetje zoals je deed met kabel, maar dan zonder kabel)

Ik zal eens even een fotootje maken vanavond om te kijken of ik begrijp wat je bedoelt, thansk voor het meedenken!

Sweet en heerlijk dat BP je heeft gevoed met wat ijzerwaren :D

Ja echt vet van ze! Bijna iedereen die ik spreek over het project wordt er vanzelf enthousiast over.
Soort van mini-star-trek-revival ! LOL!

Hij is binnen !!!

Mod - Of - The - Month FEB 2011 Winner : USS EURISKO Intrepid Mark II Class :029:

Het was erg spannend maar met 6 stemmen is de EURISKO de favoriet geworden.
Mag ik iedereen die gestemd :eusa_clap: mentale support heeft gegeven :eusa_clap: of heeft geholpen met tips, opmerkingen en suggesties :eusa_clap: bijzonder hartelijk bedanken !

Couldn't have done it without you !!!

Grt
ASPHIAX

PS: En nu back to Modding !!! :023:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie het net op Bit-Tech.
Gefeliciteerd man ! :)

Gefeliciteerd, zeker wel verdiend :)

Top! Gefeliciteerd!


Gefeliciteerd!!

Gefeliciteerd man, die heb je zekers verdient.

Spock had het helemaal goed: .."large quantities of win in this sector"


Gefeliciteerd! :023:

Bedankt allemaal !!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan