+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: [Waterkoeling] core i7 920, ~ E350

Junior Member insan3 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Thu 12-Mar-09
    Reputatie Macht
    4

[Waterkoeling] core i7 920, ~ E350

Na een tijdje nadenken en ondertussen geld bijvsparen na de aanschaf van de hardware ga ik nu een WC setup bestellen, eerst alleen voor de cpu maar in de toekomst misschien ook de videokaart. Voor mijn huidige kaart kan ik namelijk geen geschikt wc blok vinden vanwege custom design dus dat komt bij een eventuele opvolger.

Mijn pc setup:
    Core i7 920
    DFI Lanparty UT X58
    6GB Mushkin XP
    CM storm sniper behuizing. (plek voor 1 240rad (max 3.2cm en 1 120rad)

De setup moet lekker stil zijn en ook nog goed koelen zodat er nog een leuk oc'tje uit kan worden geperst.

Ik heb nu de volgende componenten.
    Pomp: Laing DDC-1 MCP350 12V
    Top/res: XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
    Rad: Black Ice GT Stealth 240 Black
    Slang: Masterkleer - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear
    Vloeistof: Feser One Cooling Fluid - UV GREEN
    CPU blok: EK-Supreme Acetal
    Fans: 2x Enermax 120MM Cluster UCCL12 PWM - White LED
    Fitting: 6x 10MM (3/8) Feser Schroeffitting - G1/4 (eventueel geknikte versies voor bochtenwerk

Paar vragen over de setup:
    Koelt het goed genoeg om er een oc naar +- 3.2Ghz uit te krijgen?
    Hoeveel slang en hoeveel liter vloeistof heb je ongeveer nodig?
    Is de pomp+top krachtig genoeg om een eventueel in de toekomst een extra (Dikke) 12CM rad + gpu-blok(Toekomstige RV870 of GT300) erbij te nemen. Of kan ik dan beter kijken naar een Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V pomp met los reservoir?

Eventuele aanvullingen, opmerkingen zijn welkom

Water knutselaar. . vhrgamer is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 13-Feb-09
    Reputatie Macht
    4
    Pomp is goed genoeg. Je moet niet naar het aantal liter per uur maar naar de opvoerhoogte kijken qua kracht.

Wel moet je een andere radiator nemen aangezien je stilte wilt en de Black Ice radiatoren een nogal kleine fandichtheid hebben waardoor je fans harder moeten blazen dus meer geluid.

1 liter is meestal wel genoeg. Neem voor de zekerheid 2 dan kan je ook altijd nog bijvullen.

Als koelblok zou ik voor de EK-Supreme LT gaan, deze kost minder, is minder restrictief en heeft betere prestaties dan de gewone Supreme.

3,2 ghz zal wel lukken ik haalde op lucht al 3,6 ghz.

2 meter slang is meer dan genoeg.

Ik kan je wel vertellen dat als je er later een dik 120 mm rad bij neemt + een GPU blok dat dat dan te weinig is.

Ik draai zelf NB+CPU (i7 920) met een dik 120mm rad en een dik 360 mm rad en ik haal alsnog redelijk hoge temperaturen onder full load .

Ingeschreven
    Thu 12-Mar-09
    Reputatie Macht
    4
    ok, thx, welke rad zou jij aanraden?

Ingeschreven
    Fri 13-Feb-09
    Reputatie Macht
    4
    Gewoon een dunne 240 rad met een grote fandichtheid, moet je even kieken he

Senior Member Edtje is on a distinguished road Edtje's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 01-Apr-09
    Reputatie Macht
    4
    B.v Thermochill,TFC . die hebben geen kleine findichtheid
    Asus Rampage 3 Extreme - EK Waterblock
    Intel Core i7 930 @ 4ghz - EK-Supreme HF Nickel CPU Block
    6 GB Corasair Dominator GT @ 2000 Mhz
    2x Intel X25-M Postville 80GB Raid-0
    Corsair AX1200 voeding
    Corsair 800D
    Windows 7 64bit
    2x Koolance Pump PMP-450S
    EK-D5 DUALTOP
    Watercool MO-RA3 9x140 PRO black

Ingeschreven
    Fri 13-Feb-09
    Reputatie Macht
    4
    Geen kleine fandichtheid en geen dunne radiatoren

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    De Black Ice GT Stealth (welke insan3 gekozen heeft) gaat ook prima met stille fans.

Het zijn de Black Ice GT Xtreme radiatoren die enorm hoge dichtheid van de lamellen hebben.

De GT Stealth is een prima keuze met goede prijs/kwaliteit verhouding.

Wil je meer performance, check deze drie:
    TFC Xchanger 240 (mijn voorkeur)
    Thermochill PA120.2
    XSPC RX240

Ingeschreven
    Fri 13-Feb-09
    Reputatie Macht
    4
    Oke ik dacht dat die ook een kleine fandichtheid hadden sorry

Senior Member Oli4v is a jewel in the roughOli4v is a jewel in the roughOli4v is a jewel in the roughOli4v is a jewel in the rough Oli4v's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jan-09
    Reputatie Macht
    9
    @Freddy, kan er in die storm sniper case toevallig geen 360 rad met wat modkunsten ?

dan zou een RX360 of een PA120.3 niet misstaan imho
    Duality: Q9550@Stock - P5Q Deluxe - HD5850 - 8GB OCZ - LiLi V1000b - HX650 - X-fi - Dual loops H2O!

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Geen flauw idee. De Storm Sniper hebben we ook nog niet in ons assortiment.

Maar een beetje modder kan wel in elke case een 360 kwijt toch?

Ingeschreven
    Thu 12-Mar-09
    Reputatie Macht
    4
    Ik ga morgen even bij daglicht kijken wat de mogelijkheden zijn in de kast, punt is dat bij dikke radiatoren het rad over het moederbord heen komt, hoeft niet erg te zijn want de ruimte is er nog wel maar 't moet nog wel allemaal uitkomen met de slangen naar het cpu blok.

Als cpu blok neem ik op aanraden van de vhrgamer de EK-Supreme LT - Plexi. Goedkoper en de prestaties zijn volgens reviews gewoon het zelfde.
    Laatst gewijzigd door insan3; 12-05-09 om 00:07.

Ingeschreven
    Fri 13-Feb-09
    Reputatie Macht
    4
    Plexi zou ik nooit nemen, omdat je altijd nog de kans hebt dat het scheurt als je de fitting te ver door draait .

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Maar Plexi is wel mooier vind ik (smaken verschillen uiteraard ).

Scheuren valt opzich wel mee, gewoon de fitting met de hand vastdraaien.
    In mijn systemen heb ik ook alles van plexi, geen scheurtje te bekennen

Ingeschreven
    Thu 12-Mar-09
    Reputatie Macht
    4
    Ik ga die plexi nemen, ziet er wel mooi uit en gewoon vastschroeven tot het een beetje weerstand geeft, niet doordraaien.

Ik twijfel alleen nog bij de radiator, die black ice 240 stealth, de magicool slim en de XSPC RS240. Een dikkere betere radiator past niet omdat het dan tegen het moederbord aankomt. (360 rad zou qua ruimte misschien wel passen maar dan moet ik de zaak in de bovenkant zetten en daar heb ik niet zo veel zin in.

Wat ik later wel erbij kan doen is een 120mm single radiator zoals de TFC Xchanger 120 Single. Zou zo'n black ice stealth icm met een Xchanger genoeg koelen voor een core i7 en een leuke videokaart ala HD4870 of eventuele opvolger? (en is die pomp dan nog krachtig genoeg :+)

De loopvolgorde is dacht ik als beste pomp -> res -> cpu blok -> rad -> pomp?

En ik kreeg in mijn winkelmandje de melding dat ik genoeg uitgeef voor het gratis actieproduct, wat is dat?
    -edit-
    nvm ik zag het al, donky kong xD

+ Plaats een Reactie

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten