+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Laatste check op waterkoelingsetup

Junior Member Pascalx is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Mon 20-Sep-10
    Reputatie Macht
    2

Question Laatste check op waterkoelingsetup

Winkelwagens :: definitief - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Dat zit er nu allemaal in het winkelwagentje;
    Zijn met name de fittingen compatible met de slangmaat?

Nu enkel nog afwachten tot alle hardware binnen is (zo ongeveer tegelijk met salaris ) en dan dit bestellen.

Groeten,
    Pascal

edit: Ik ben vrij zeker van plan een redundancyloop te doen, 2 pompen met 1 loop. Zie het namelijk niet zo zitten met twee kleuren te werken, zou niet weten welke slangen ik dan welke kleur moet gaan geven en of het er uberhaupt uit ziet.... ennuh, om de in2 en out1 van de koolance res met elkaar te verbinden is er zo'n speciale bridge - wordt die automatisch meegeleverd of moet die apart besteld worden?
    Laatst gewijzigd door Pascalx; 25-01-12 om 23:06. Reden: zie edit

Moderator coolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond repute coolfris's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 04-Feb-08
    Reputatie Macht
    31
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascalx Bekijk Berichten
    Zijn met name de fittingen compatible met de slangmaat?
    Voor die 1/2"ID - 5/8" OD Tygon slang heb je deze schroeffittingen nodig:

13MM (1/2 ID - 5/8 OD) Koolance Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks)

Ik zag ze alleen van Koolance in de shop. Bij Bitspower kon ik ze niet vinden. Ongetwijfeld zullen zij deze ook hebben. Als je die wilt hebben, kan je dat altijd hier even aanvragen.

Als je van plan bent veel korte bochtjes te maken, is dit slangformaat niet aan te bevelen. 1/2"ID - 5/8" OD slang heeft een relatief dunne slanwand. Des te dunner de slangwand is ten opzichte van de slangdikte, des te sneller zal de slang gaan knikken in een bocht.

Buigzaam en zeer goed in de kleine bochten is de slang met dezelfde buitendiameter als die je al uitgezocht had, maar met een kleinere binnendiameter: 3/8" ID - 5/8"OD
    Het verschil tussen een 1/2 en een 3/8 binnendiameter zullen je twee D5 pompen niet tot nauwelijks merken.

Voor deze 3/8" ID - 5/8" OD slangmaat heb je deze fittingen nodig:

10MM (3/8 ID - 5/8 OD) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) Silver Shiny

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascalx Bekijk Berichten
    om de in2 en out1 van de koolance res met elkaar te verbinden is er zo'n speciale bridge - wordt die automatisch meegeleverd of moet die apart besteld worden?
    koolance.com: RP-452X2 Dual 5.25" Reservoir Rev.2.0

(Revision 2.0 includes a 180-degree copper pipe and acrylic bypass piece for optional serial installation.)
    Die zit er dus bij.

Ingeschreven
    Mon 20-Sep-10
    Reputatie Macht
    2
    Ik heb Winkelwagens :: Show to forum - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! nu in m'n winkelwagentje zitten. Ja, ook de kast ben ik van plan te nemen, maar hier heb ik een paar vragen bij:

- Het MADE IN CHINA is van te voren zeker niet te zeggen of het erop gedrukt zit?
    - Om de kabels voeding van onderin helemaal, vrij weggeborgen (achterlangs), naar je moederbord te willen hebben, heb je dan de verlengkabels van BitFenix nodig of lukt het ook wel zonder?
    - In zo'n grote kast met alle blokken die ik meebesteld heb, welke slangmaat zou dan het beste staan? (ervaring of mening gevraagd)
    - Welke maat fitting hoort hierbij (ID, OD)?
    - In totaal zijn er 16 fittingen nodig, nietwaar? Aquaero niet gewatercooled.
    - Om flow te meten met de Aquaero 5, moet je een aparte flow meter aanschaffen en connecten met de aquaero?

Thanks for the answers, blijft spannend en goed vooraf informeren voor zo'n grote order =\
    Laatst gewijzigd door Pascalx; 29-01-12 om 00:36. Reden: flowmeter question

perfectly imperfect Thierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to all Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Reputatie Macht
    12
    welke slang maat hoort waarbij??
    AKA KERENSKY
    Teamwork is essential; it gives the enemy other people to shoot at.

====Killing for peace is like screwing for virginity====

Ingeschreven
    Mon 20-Sep-10
    Reputatie Macht
    2
    Ik snap je vraag niet helemaal ?

perfectly imperfect Thierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to all Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Reputatie Macht
    12
    Ik bedoele te vragen wat je met dit bedoelde: Welke maat fitting hoort hierbij (ID, OD)?
    AKA KERENSKY

Senior Member boefmans has a spectacular aura aboutboefmans has a spectacular aura about boefmans's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 16-Jun-11
    Reputatie Macht
    2
    Gewoon die dikke 1/2 slangen en 1/2 (13mm od) fittingen.

Persoon,ijk zou ik 2 35x pompen nemen met vergelijkbare res.
    En à,s je toch op sjiek gaat zou ik de Koolance 370 CPU blok doen, koelt net ietsje beter en wss is het koelblok de beperkende factor met zon rad en die pompen.
    De rad die je hebt is voor lage toerental fans, check even of je deze fans met een fancontroller op 800rpm kan krijgen, scheelt een bak lawaai.

Ingeschreven
    Mon 20-Sep-10
    Reputatie Macht
    2
    Ik heb deze pompen genomen omdat het toch wel een van de betere/krachtigere zijn en ik ze in dit Res wil (vind dit gewoon een van de mooiste reservoirs)

1/2"ID en 3/4"OD kan inderdaad, staat misschien wel beter in z'n grote kast. Ik vroeg me enkel af of deze net zo makkelijk bochten maken als de 3/8"ID en 5/8"OD. Want ik heb waarschijnlijk een hoop bochtwerk met zoveel koelblokken.

Daarbij vind ik de plexi EK blokken mooi, dus ik denk niet dat ik voor de Koolance 370 ga. Het zal waarschijnlijk niet héél veel schelen, dusja...

De ventilatoren hebben als gegevens:
    Connect with Voltage Reduction Cable (Silence mode)
    Rated Voltage : (To FAN)7V
    Starting Voltage : <=6.0V
    Power Consumption : 1.8W
    Rated Current : 0.15A
    Speed : 800 RPM+-10%
    Air Flow : 50 CMF
    Air Pressure : 0.305 mm-H2O
    Noise : 14.5dBA
    MTBF : 100000 hours

Kunnen dus ook op 800RPM draaien, dat lukt dus vast wel met de aquaero 5.
    Laatst gewijzigd door Pascalx; 30-01-12 om 00:09. Reden: pompstukje

Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Reputatie Macht
    12
    3/8-5/8 slang ziet er qua dikte uit als 1/2-3/4 slang (iets dunner) maar je kan er veel mooiere bochten meemaken emn het knikt veel minder dan 1/2-3/4.

Ik zal vanmiddag wel een foto maken met een 3/8-5/8 vs een 1/2-3/4 slang
    AKA KERENSKY

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten