• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project Disclosure

skyrip

frappant
hey allemaal,

aangezien ik op bit-tech een draadje heb geopend waar ik mijn laatste creaties laat zien wil ik deze niet aan jullie onthouden.

alle dingen die ik hier laat zien zijn door mij gemaakt en/of ontworpen. hier staan dingen in die ik voor andere heb gedaan en ook een aantal dingen die ik voor mezelf heb gemaakt.

het is dus een soort van verzamel topic van awesome spulletjes.
 
eerstens wil ik het hybride koelblokje laten zien wat ik voor mikey heb ontworpen en gemaakt.



mikey kwam naar mij met het idee om een waterkoel cpu blok te combineren met een lucht koeler. dus ik ben met zijn concept aan de slag gegaan en heb een volledig plexiglas koelblok ontworpen. het koelblok is gebaseerd op de direct flow tech die ik al eens eerder heb gebruikt. deze manier laat water direct over het ihs van de cpu lopen waardoor de koperen koelplaat en koelpasta overbodig worden. de ihs is van de buitenwereld afgeschermd door middel van een oring.
 
het volgende project wat ik gedaan heb is een mal maken voor een tweaker die ervan een race stuur wil maken.
het ontwerp is gedaan door de tweaker zelf, bij dit project heb ik dus alleen de fabrikage geregeld:












ik vind het vooral tof om te zien hoe de finish cycles zijn werk doet.
 
het volgende project is gemaakt voor "hukkel" ookwel bekend als tim. dit blok is gemaakt voor zijn server build, het blok is ontworpen en gemaakt in 1 dag. niet slecht al zeg ik het zelf :p
next up: a custom designed southbridge blok for hukkel(tim) his server build:

ik ben eest begonnen met een grove schets en mdf modellen om de verifieeren of ik de gaten en clearence goed heb opgemeten.




en vervolgens het eindproduct:


 
Mooi spull skyrip, meer van dat ;)
thanks, meer is onderweg.

en dan nu de beloofde update:

eerst heb ik een paar pics van het dual tube hoe het opgebouwd is en hoe het ontwikkeld is, de linker is de 1e versie en de rechter de 2e versie. op het moment ben ik bezig met versie 3.




de endcaps:



en dan nu een paar van het dual^2 tube:







dit res was een 1e proto dus het middelste stuk wat de vloeistof omwisselt van binnen naar buiten en omgekeerd was dus erg geimproviseerd :p

ik heb het middelste stuk ondertussen ook alweer gesloopt in een druktest, het reservoir hield het prima tot 3 bar druk(1,5x gemiddelde druk autoband) en dit was ook nog eens kapot gegaan omdat het middelste stuk zo geïmproviseerd was.

en nog een voorproefje voor wat er de komende dagen nog geshowd gaat worden:

links is een 50mm tube(enkel) midden is een 80mm tube(enkel) en rechts is een 80mm tube(dual)
nog een extratje voor highflow :)
(dual tube met lichtbron erachter(blauw en rode vloeistof)

morgen meer dus :)
 
omdat dit mijn favoriete forum is post ik hier alvast de video van mijn laatste creatie:
het is de 50mm tube met een flow indicator erin.

het tikken komt van de uv bron die voor het licht zorgt en de middelste is zo fel omdat die atm voor test doeleinde nog van staal is en daarom heel erg reflecteerd. de staafjes die te zien zijn zijn de beschikbare kleuren en ze zijn uv reactief. stokjes zaten ook nog een beetje scheef omdat ik nog geen geleiding aan de andere kant had.


ik ga hopelijk volgende week de laatste onderdelen kunnen bestellen voor het V4 reservoir, dat zal dan geschikt worden voor de flow indicator en ook er kan dan ook nog eens in het midden een ccfl voor verlichting geplaatst worden. daarmee wordt het het meest geavanceerde tube reservoir ooit denk ik zo :)
 
Laatst bewerkt:
hmm mooi apart reservoir zeg ik geen nee tegen :D

is ook lekker appart, flow indicator in een tube res is wel al eerder gedaan natuurlijk.

will it bland that's the question
dat ga ik dus mooi testen zodra ik de laatste versie af heb en mooi een uv ccfl in het midden kan plaatsen :)

en dan heb ik nog wat foto's van het dual tube, zitten een paar krassen op de tube maar dat is bij de shop waar ik ze gekocht heb gebeurt en ze gaan al nieuwe opsturen.






met een klein beetje rood in de buitenste tube:



buitenste blauwe aurora binnenste helder:





ik heb ook nog een paar filmpjes van de dualtube in combinatie met de aurora, ziet er wel tof uit, doordat er 2 tubes zijn ontstaan er erg tof uitziende wervelingen :)

 

bedankt, ik doe mijn best :)

verder heb ik vandaag de nieuwe lagers, buis, en gereedschap besteld voor de uiteindelijke versie dus die hoop ik volgende week een keer te kunnen gaan maken :)

deze versie zal ccfl verlichting toevoegen en de spinner wordt aangepast zodat die op een hoger rpm kan draaien en ook met lagere stroom snelheden zal werken.
volgende week dus meer :)
 
Heb je mooi gedaan :023:
thanks :)

het volgende project dat ik had was het ontwerpen en maken van een passieve koeler voor een msi 280x, er was geen passen full cover blok voor deze kaart dus vroeg source mij of ik hier een goedkope oplossing voor kon maken. ik had gelukkig nog wat rest materiaal en oude freesjes liggen dus dat was niet zo'n probleem. dus hier het resultaat:







om ervoor te zorgen dat het koelblok ook goed gekoeld zou kunnen worden vroeg source mij of ik er ook een fan houder bij kon maken, deze is nu dus geschikt voor een 92mm fan van 25mm dik, dit is ook waarom de cover relatief hoog is.






het volgende project is ook al weer af maar dat zal ik mogelijk komende maand een keer gaan posten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan