+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 42

Onderwerp: Project Deadpool: Merc with a Mouth

Senior Member DBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud of DBRichard's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.786
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    16

Project Deadpool: Merc with a Mouth

Hola! Me llamo piscina de la muerta!
    Het is tijd voor een nieuwe casemod en deze keer met mijn favoriete marvel character als thema

Al sinds de test beelden lekte ben ik aan het plannen om een casemod te doen met Deadpool als thema, toen bekend werd dat ze er echt een film werd gemaakt met een release date van 12 februari 2016 was ik enthousiast.
    Het idee ging helaas snel weer in de vriezer want ik had het veelste druk met alle dingen om een custom design bedrijf op te zetten dit jaar.

Toen in mei zag ik een foto van een In Win D Frame met de perfecte kleur voor de mod en toen begon het balletje te rollen.

Sponsoren:
    - In Win
    - Avexir
    - T-Grizzly
    - Cooler Master

Onderdelen lijst
    Behuizing: In Win D Frame Mini in Anodized Red
    Moederbord: ASUS Rampage V Extreme
    CPU: Intel 5820K
    GPU('s): MSI GTX 980 Ti 6G
    RAM: Avexir Blitz 1.1 DDR4 4x4GB (16GB)
    SSD('s): 2x Samsung 850 EVO 500GB
    PSU: Cooler Master V1200
    Laatst gewijzigd door DBRichard; 11-10-15 om 15:34.

gevorderd prutser Hightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond repute Hightower's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 30-Mar-13
    Credits
    11.559
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    37
    Mooi,de volgschoenen zijn weer aangetrokken.

Succes!!

Senior Member DBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud of DBRichard's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.786
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    16

Case, moederbord, SSD's en het tray concept

De eerste onderdelen zijn al even geleden binnen gekomen.

In Win stuurde een van hun rood geanodiseerde D Frame Mini cases op.
    IMG_2578.jpg

Zodra de case binnen kwam ben ik gaan opmeten om te kijken wat er allemaal mogelijk is, de case is gemaakt om een Mini ITX board te bevatten maar meteen was te zien dat er veel meer ruimte was.

Ik begon met het ontwerpen van een custom moederbord tray, de grootte van het moederbord werd meteen al naar Micro ATX getild.
    Even later besloot ik mijn oude ASUS Maximus IV Extreme Z (E-ATX) erbij te pakken om te kijken of ATX zou passen.....en hier ging het roer om, E-ATX past er prima in en ik besloot de meest extreme build in een D Frame Mini te doen.
    2015-06-15 14.41.52-1.jpg

Maar je kan geen custom tray ontwerpen met alleen afbeeldingen dus vlak na mijn verjaardag toch maar een paar cadeautjes voor mezelf gekocht

De ASUS Rampage V Extreme en twee Samsung 850 EVO 500GB SSD's die in de tray worden verwerkt.
    ASUS Rampage-Samsung SSD 2.jpg

Even een foto gemaakt om te tonen hoe de Rampage in de case komt te liggen
    IMG_2959.jpg

Op dit moment is de moederbord tray nog in de ontwerp fase en dat zal nog wel even duren maar hier zijn twee afbeeldingen van de uiteindelijke versie, hiervoor zijn er al een aantal proefversies geweest.
    Tray Frontside WM.jpg
    Tray Backside WM.jpg

De tray word uit 12mm dik aluminium gefreesd, de kabels worden net als de SSD's in de tray verzonken aan de achterkant, de tray zelf word dan rood geanodiseerd.

Dit is het voor nu, ik ben hard aan het werk om alles klaar te krijgen voor de volgende stap

gevorderd prutser Hightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond repute Hightower's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 30-Mar-13
    Credits
    11.559
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    37
    Ziet er erg vet uit man, netjes.

Senior Member MisterIce has a spectacular aura aboutMisterIce has a spectacular aura about MisterIce's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 02-May-15
    Credits
    1.837
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    4
    Lijkt me een mooi project!

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    90
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    121
    Mooi man, volg modus aan.

Veel succes en wordt nog flink aan de bak gezien die target.

Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.786
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    16
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hightower Bekijk Berichten
    Ziet er erg vet uit man, netjes.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MisterIce Bekijk Berichten
    Lijkt me een mooi project!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sw333t Bekijk Berichten
    Mooi man, volg modus aan.

Veel succes en wordt nog flink aan de bak gezien die target.
    Thanks guys, en ja Mark het word even aanpoten maar moet wel te halen zijn

Senior Member gorky has a spectacular aura aboutgorky has a spectacular aura aboutgorky has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Sat 18-Oct-14
    Credits
    2.591
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    gaaf

l3p
    l3p is offline.
    Moderator l3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond repute l3p's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 15-Jun-09
    Credits
    25.696
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    120
    Ook maar hier volgen

Junior Member Robbert will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Thu 25-Jun-15
    Credits
    357
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    3
    Heel erg netjes !! deze build ga ik zowiezo volgen

Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.786
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    16

RAM, kabels en switches.

Ben nog steeds bezig met het ontwerp van de tray, ondertussen zijn er een paar pakketjes binnen gekomen.

Als eerste kwam het DDR4 Blitz RAM binnen van Avexir
    Avexir Blitz Full Kit side.jpg

Ziet er top uit in combinatie met het moederbord maar het kan wat aanpassingen gebruiken dus snel de schuifmaat erbij.
    Avexir Blitz On Motherboard.jpg

Toen kwam er een pakketje van Highflow, met daarin de laatste onderdelen die ik nodig had om op te meten voor de tray
    De switches en Ultra Thin SATA kabels zijn voor Deadpool en de rest is voor mijn andere casemod.
    2015-07-06 17.10.51.jpg

Ik maak deze week het ontwerp voor de tray af zodat deze CNC gefreest kan worden, ik hoop het deze maand binnen te krijgen zodat ik alles kan monteren en passen. Zodra het ontwerp af is zal ik het ook even delen

Alvast begonnen aan het andere custom onderdeel, een rad mount die aan de zeikant van de case komt, ik kan een kleine radiator binnenin het frame stoppen maar ik ben meer van de zwaardere koeling.

Nog een paar onderdelen zullen deze week binnen komen dus tot de volgende update.

Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.786
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    16

Moederbord Tray Renders

Renders!!!!

Na 4 nachten achter elkaar hard doorwerken, veel dilemma's oplossen en plannen veranderen is het uiteindelijke ontwerp klaar voor de nieuwe moederbord tray.
    Ook mezelf een nieuw logo gegeven dat er net wat strakker uitziet, deze keer helemaal zelf gemaakt in Solidworks

Deze tray heeft naast support voor een E-ATX moederbord ook kanalen voor een 24 pin en 4x8 pin voor 2 zware GPU's

Achterkant met de kanalen, SSD plaatsingen, doorzichtige cover en rode cover om wat leuks op de laten lasergraveren.
    Motherboard Tray Back Side.jpg

De voorkant met de stand off schroefgaten, de gaten voor alle kabels en de gaten voor de SSD's waarvan de kabels van de achterkant naar de voorkant verplaatst zijn.
    Motherboard Tray Front Side.jpg

Om deze tray perfect werkend te ontwerpen heb ik tussentijds een 1 op 1 print laten maken van de voor en achterkant en deze bevestigt op de standaard tray, hierna zijn er dus nog de nodige dingen veranderd om het ontwerp mogelijk en werkend te maken (dat hoop ik in ieder geval).
    IMG_3085.jpg

En de andere kant ervan (nog niet uitgesneden)
    IMG_3086.jpg
    Dit waren snelle foto's en de lens was wat vies zo te zien

Hopelijk is ie snel klaar zodat ik verder kan met de andere delen sommige dingen ben ik al aan begonnen zoals de radiator bevestiging, ik zit nog in de knoop met waar ik deze zal plaatsen maar ook daar is een plekje voor te vinden.

Om mee af te sluiten een plaatje van de hardware op de print, ziet er uit alsof het prima zal gaan
    IMG_3106.jpg

Tot de volgende update dan maar.

Edit: (weet iemand waar ik M3 stand offs kan kopen in verschillende lengtes?) Opgelost door Mark AKA Sw333t
    Laatst gewijzigd door DBRichard; 21-07-15 om 12:01.

perfectly imperfect Thierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond repute Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Credits
    2.275
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    57
    Die renders zien er super uit

Ingeschreven
    Sat 30-Mar-13
    Credits
    11.559
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    37
    Die zien er zeker goed uit,netjes!!

Tijgervarken knor roar tijgervarken has a spectacular aura abouttijgervarken has a spectacular aura abouttijgervarken has a spectacular aura about tijgervarken's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 30-Sep-14
    Credits
    1.177
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    Ik heb nog een vraag voor je Richard, wat is eigenlijk de diameter van die geulen in de mobo tray? Ik heb namelijk ook bij deze casemod: http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1561369 zo'n gleuven idee gezien, en daarbij vond ik dat de gleuven eigenlijk net iets te groot waren. wat er da op neer komt dat de kabels niet zo strak liggen als ze konden.

BTW vind het tot nu toe er zeer nice uit zien, en keep up the good work
    [Technasium] FTW

Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.786
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    16
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thierry Bekijk Berichten
    Die renders zien er super uit
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hightower Bekijk Berichten
    Die zien er zeker goed uit,netjes!!
    Thanks guys

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tijgervarken Bekijk Berichten
    Ik heb nog een vraag voor je Richard, wat is eigenlijk de diameter van die geulen in de mobo tray? Ik heb namelijk ook bij deze casemod: http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1561369 zo'n gleuven idee gezien, en daarbij vond ik dat de gleuven eigenlijk net iets te groot waren. wat er da op neer komt dat de kabels niet zo strak liggen als ze konden.

BTW vind het tot nu toe er zeer nice uit zien, en keep up the good work
    Nadat ik contact heb gehad met Hans "P0pe" die iets soortgelijks ooit geprobeerd heeft heb ik de gleuven 3.4mm gemaakt, de sleeving die ik ga gebruiken is Telious van E22 en hij kon me vertellen dat met hun kabels en sleeving een gleuf van 3.2mm zeer strak is.

Ik heb zelf wat sleeving hier al liggen en besloot het te meten hoe breed het is zonder het uit te rekken. Ik kwam bijna precies op de 4mm (4.01-4.03mm in verschillende metingen) dat de sleeving ook moet zijn.

Ik heb er daarom 3.4mm van gemaakt en 8mm diep, de sleeving is 4mm in rust dus als ik de kabels er doorheen leg en een beetje de sleeving strak trek terwijl ik ze door de sleuven leg dan zou dat een "perfect fit" moeten zijn, ik denk dat de gleuven in je link inderdaad wat breed zijn, maar volgens mij was het daar niet precies dezelfde bedoeling als wat ik hier doe. Bij hem zijn de gleuven gewoon bedoeld als een ruwe leiding en bij mij zijn het precieze kanaaltjes die de kabels ook vastgeklemd houden.

Ik heb geen tijd om een test stukje te laten frezen dus ik hoop dat mijn metingen en Hans zijn info kloppen, het word in ieder geval netter dan degene van je link

Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.786
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    16

GPU gearriveerd

De videokaart is binnen en word nu getest (omdat ik ongeduldig ben)

De MSI GTX 980 Ti Gaming 6G zit nu in mijn HAF Pipe project om te testen (en overclocken)
    IMG_3112.jpg

Ergens deze week komt mijn fotografie materiaal binnen dus dan maak betere foto's van zo'n beetje alles Voor nu is eht nog even afwachten.
    Laatst gewijzigd door DBRichard; 27-07-15 om 18:36.

Senior Member VoYaGeRTM is a jewel in the roughVoYaGeRTM is a jewel in the roughVoYaGeRTM is a jewel in the roughVoYaGeRTM is a jewel in the rough VoYaGeRTM's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 20-Jun-11
    Credits
    1.685
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10
    Volgje xD

Met zo'n mooie custom mobo tray vraagt het eigenlijk ook wel om custom wc blocken of custom reservoir
    Cooled by HighFlow

Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.786
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    16
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VoYaGeRTM Bekijk Berichten
    Volgje xD

Met zo'n mooie custom mobo tray vraagt het eigenlijk ook wel om custom wc blocken of custom reservoir
    Custom WC blocken daar begin ik pas later dit jaar aan, dit word denk een acetal/koper EK blok met wat leuke veranderingen aan de backplate en block
    Custom reservoir ben ik mee bezig maar door de drukkende deadline moet ik misschien toch een standaard reservoir gebruiken, nog niet helemaal zeker.

Senior Member VoYaGeRTM is a jewel in the roughVoYaGeRTM is a jewel in the roughVoYaGeRTM is a jewel in the roughVoYaGeRTM is a jewel in the rough VoYaGeRTM's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 20-Jun-11
    Credits
    1.685
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10
    Alles op zijn tijd, een echte modder is nooit klaar
    Cooled by HighFlow