• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project Corsair obsession! LGA2011- 3930K

Luculenus

New member
Project Corsair 800D/RX480RAD! LGA2011- 3930K/Asus Rampage IV Extreme+Benchmarks

Hey mensen zoals beloofd hier een build log van mijn project!

Dit is de eerste keer dat ik begin met waterkoeling en ik moet zeggen dat ik er veel zin in heb. Mijn plannen zijn om een XSPC 480 Rad boven te plaatsen en daarmee de processor tot rond de 5GHz te clocken en later 2x 7970 toe te voegen rond 10 januari :).

De hardware dat gebruikt zal worden is :

Corsair 800D
AX1200 Voeding van Corsair
Corsair 1600 vengeance werkgeheugen ( Corsair fanboy? )
2x HD6870 >> later upgrade naar 7970 met waterkoeling Asus Rampage IV Extreme
Intel Core i7 3930K
Samsung SSD 120 GB raid 0

De koeling die gebruikt zal worden:
XPSC RX480 radiator
MCP655 pomp met EK top
Swiftech MCRES-Micro Rev2 Reservoir
Swiftech Apogee HD LGA2011


rampage-iv-extreme-unboxing-1.jpg

Omdat dit de eerste keer zal ik nog een aantal vragen stellen als jullie dat goed vinden :). Hoop dat het helemaal gaat lukken!
 

Bijlagen

  • rampage-iv-extreme-unboxing-1.jpg
    rampage-iv-extreme-unboxing-1.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Aangezien ik een nieuwe PC ging kopen dacht van; de post gaat allemaal zo snel tegenwoordig, laat ik mijn oude PC alvast verkopen. Deze helemaal uitelkaar gehaald en het enigste wat ik opnieuw ging gebruiken waren mijn Corsair 800D en ax1200.



Nu had ik een Swiftech Apogee besteld, speciaal omdat die LGA2011 compatible was. Alleen moest ik het LGA2011 kitje nog even bij swiftech halen, dit is vrijwel onmogelijk. Na een aantal weken gewacht te hebben dacht ik van swiftech kan de pest krijgen, ze zijn amper te bereiken en als je ze wilt bereiken moet dat via een omweg.

Hier zie je dat ik het bovenste deel van de kast heb weg gezaagd. Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van de Koolance shroud om het wat meer stijl te geven :p
IMAG0718.jpg
k3atep.jpg

8wy39e.jpg




Ik kijken wat voor schroeven in de LGA2011 socket passen en dat was gewoon M4. gelukkig! dan kan ik zelf wel een tijdelijke oplossing bedenken :D

11m7ybm.jpg


Dit was het resultaat! Ik heb de schroeven zelf van schroefdraad moeten tappen omdat, alleen het eerste stukje van de schroef schroefdraad was, de rest was blank.
Nu hopen dat ik niks sloop morgen upload ik meer.
 

Bijlagen

  • 2hfro1z.jpg
    2hfro1z.jpg
    28,2 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Even kijken of ik morgen nog wat van sinterklaas krijg nageleverd :p.
Mooie Cooler Master 120MM Excalibur 2000RPM PWM Fans en 4 grote UV lichtbuizen.

http://highflow.nl/index.php?dispatch=cartlists.details&list_id=4331

Zal morgen nog een paar foto's uploaden van het resultaat. Ik ben nog lang niet klaar maar het draait verlopig. Ik zal ook gelijk wat benchmarks plaatsen als er nog geinteresseerde zijn.
Als je wilt dat ik jou favoriete benchmark gaat draaien, leave a comment.
 
Laatst bewerkt:
Update 1

Vandaag weer de goede pakjesman langsgekomen om het pakketje van HighFlow te leveren :). Ditmaal met de Fans en lichtbuizen. Nu kan ik eindelijk mijn ouderwetse fans wegdoen en deze vervangen door mooie Excaliber fans.

j7rzp5.jpg


Ik was bang dat de draden van de fans niet lang genoeg waren maar dit viel gelukkig mee :)

Hier nog een aantal foto's van de tijdelijke build:

2qjg1hs.jpg


t8kqw7.jpg


etebf6.jpg


10fomiw.jpg


fda5g9.jpg


Nog een aantal foto's in het donker genomen. Het licht dat van UV-red komt viel me eigenlijk wel tegen. Als ik naar blauw of groen kijk in filmpjes is alles veel mooier en feller. Met de volgende revisie ga ik waarschijnlijk alles blauw maken.

4sd575.jpg


29px46t.jpg


2rol24g.jpg


Op deze foto kun je zien hoe ik mijn Apogee HD gemount hebt met mijn zelf gemaakte LGA2011 kit :p. Ik vind het echt faal allemaal, had speciaal deze CPU block gekocht vanwege het feit dat deze op LGA2011 zou passen. Je moet alleen nog een maand wachten op je LGA2011 Kit.

161gl5s.jpg


Ik ga mijn Apogee HD binnenkort verkopen als je nog geinterreseerd ben leave a comment. Ik vewacht binnenkort ook het LGA2011 kitje. Ik wil liever een RayStorm van XSPC aangezien je daar LEDs onder kan plaatsen. Er komen in het reservoirs ook nog 2 LEDs.

Zoals je merkt heb ik nog een hoop plannen voor de toekomst! Eerst nog even wachten totdat de HD7970 uitkomt en dan ga ik een grote update doen.
In de tussentijd wil ik nog wel mijn draden Sleeven. Tips zijn altijd welkom :) dit is namelijk de eerste keer dat ik het ga doen. Ben wel van plan alles te nummer
Winkelwagen link: Winkelwagens :: sleeve - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
Zou ik misschien nog iets grotere krimpkousen moeten gebruiken ( wit en rode kleur )

Bedankt iedereen!
 
Laatst bewerkt:
Hier alvast de eerste benchmarks. Nu staat alles nog op standaard behalve het voltage is iets hoger.

Echt niet normaal :D

2zyiele.png

Mijn HD6870 crossfire presteert lang nog niet zo goed als mijn CPU :p


246uyr4.png

Cinebench score kan nog iets boven de 11 uitkomen maar dat zal wel ergens aan de instellingen liggen.

ru0f21.png

:eusa_wall:



Morgen even overclock tot 5Ghz en dan post ik de nieuwe benchmark scores. Zoals ik al eerder zei; ken je een leuke benchmark tell me!



Ik gaat slapen this alweer te laat
 
Laatst bewerkt:
Goed nieuws voor mij! Het blijkt dat de HD7970 al in december komt!
Bron : Meer slides Radeon HD 7970, lancering in december | Hardware.Info Nederland

Mijn 2de revesie komt alsnog niet deze maand aangezien ik tijdens kerst 0% tijd ga verspillen aan de PC :p. Alleen kan ik wel al alles van te voren bestellen :D. 2de revisie komt rond 2 januari.

Ik hoop dat tegen die tijd ook mooie EK GPU blokken zijn tegen en niet "naaierige prijs".

Ik zal nog even een indeling van mijn 2de revisie updaten

Zijn er nog mensen die tips hebben voor het sleeven van mijn draden?
Winkelwagen link : http://highflow.nl/index.php?dispatch=cartlists.details&list_id=4338&hash=15038df222f0cf824288f73e86fa3eff
 
Zo zal mijn 2de revisie eruit komen te zien. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik een Tube Reservoirs neem of gewoon deze houd.

Als er nog ervaren mensen zijn die tips hebben om een betere build ( mooier of beter ), ze zijn altijd welkom!

jah08i.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een overclock van 5GHz. Ik heb ook alle benchmarks nog een keer op 1.46volt kunnen draaien. Dat is extreem laag volgensmij :)

11ijrll.png


Niet normaal hoe snel

25r03v8.png


5GHz is leuk maar niet nodig voor mij. Geeft mij geen enkele winst in games aangezien de videokaarten te traag zijn. Ik blijf verloopig gewoon bij 4.0-4.5GHz op 1.2 volt om de levensduur te verlengen.

De temp blijft wel lekker laag :D
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
K Nieuw project case modding / waterkoeling Corsair 600t Advies Waterkoeling Setup 34
S Advies voor eerste waterkoelling project intel 3930K, Asus GTX570 en Corsair 800D ? Waterkoeling 3
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan