Tof dat je het zo ambitieus aanpakt ! En bedankt voor de foto's, door de hele kast te strippen laat je zien wat er allemaal mogelijk is, hoopte al die foto tegen te komen !
Ben benieuwd wat je er van gaat maken, ik vind de originele kast al heel erg mooi, maar misschien kan jij er nog wel iets toffers van maken.
Deze kast (in algemeen) gaat toch gewoon nergens over. Ik vind mijn ACTS 840 al groot. Deze is 12cm hoger en 10cm breder! Holy fuck!
Vind het wel schandalig dat er te weinig ruimte bovenin gehouden is voor een dikke rad en zeker met een 66cm diepe kast moet een 480 rad gewoon zonder mods erin kunnen. /Rant
Vette build trouwens!![]()
Inderdaad, of iig een 3x 140MM: 420Rad ! Wel mooi dat er een 2e rad (240MM) geplaatst kan worden aan de zijkant (voorkant kan ook). Toch vind ik de TJ11 nog steeds een master-piece, 480 rad daar onderin is écht nice ! Nu nog een schappelijke prijs.
Nice, blijf zo doorgaan en dan kan ik niet wachten op de final pictures!![]()
bruut man, ben erg benieuwd, vind die cosmos zowiezo al een mooie case!!
Ziet er goed uit Richard. Die midplate geeft een leuk effect![]()
Update!!!
Heb voor deze build een mooi nieuwe mobo aangeschaft: De Asus SABERTOOTH X79
Echt een mobo om je vingers bij af te likken, hier wat pics:
Wat standaard spul erbij
En hier de mobo
En gelijk ff geplaats in de cosmos
De Sabertooth dus. Erg mooi moederbordje
Ook heb ik wat mooie latjes aangeschaft om de sabertooth een beetje op te vullen
3 x de Corsair 4 GB DDR3-1600 Kit
Hier komen allemaal EK ram koelers op.
En last but not least, de witte Xigmatek XOF-F1251 fans, welke perfect bij deze build passen
En gelijk ff geplaatst on top
360 rad past precies
In de vorige update had ik al een witte midplate laten zien, deze heb ik dus een beetje aangepast voor 2 pompen
Welke zo komen te zitten
Goedkeuring gekregen van mn grote vriend
En ook een witte mobo tray plaat gezaagd
Onder en naast het moederbord heb ik nog een hoop ruimte maar dit komt vanzelf voller te zitten
De midplate wil ik gelijk laten lopen met de bovenkant van de EK tops, en ik wil een mooie lichtspreiding wat betreft de illuminated midplate. Voor dit ga ik de midplate ongeveer 4 cm omhoog brengen, hiervoor heb ik een alu strip gezaagd en gebogen
Hierachter heb ik 2 CFL buisjes gemaakt, en we hebben een verlichte midplate
Voor een nog betere licht spreiding zal ik nog wat aanpassingen doen, maar hier later meer over
Kheb voor de rad een beugel gezet onder een kleine hoek
Beugel boven moet ik nog maken maar komt er ook nog op
Ruimte genoeg voor de fittingen
En hier het rad met fans
Mooi laagje vinyl aangebracht op de gezette strip
En word een aardig geheel zo
Grtzzz![]()
Erg mooie hardware vind het idee van de plaat om de mobo wel erg vet..oogt veel rustiger dan die rubber gaten keep up the good work![]()

Inderdaad een mobo om je vingers bij af te likken, maar ik vind die fans nog veel nice! En het oog voor detail is als gewoonlijk weer tot in de puntjes, keep it up!
Intel Core i7-2600K
Asus HD5850 CFX
8 GB G.Skill Cl7.7.7.21
Antec Lanboy Air
MSI P67A GD65(B3)
Is zo'n ATX bordje niet te klein voor zo'n ultra tower? Lijkt wel zo op die foto's xD ik zag een paar foto's al voorbij komen op FB, zou het je graag na doen, of iets wat erop lijkt, maar gaat me niet lukken ben k bang
Misschien een ideetje, de sidepanels klappen enigzins al open als autodeuren, misschien ombouwen tot een soort Lamborghini deuren? Zou mooi zijn dan in combinatie met een window
Voorbeeldje :![]()

je bent weer lekker bezig daareen opmerking echter, 3 x 4GB en je hebt 8 latjes?
![]()
ik vind het geheugen ook wel matig, je had makkelijk 8gb kits kunnen nemen, dan hang je op 32gb echt ver boven het gemiddelde waarmee het nog specialer wordt![]()
Lick the Rainbow
Nice update ! Mooi spul in huis gehaald !
Ik vind het wel een misser van CoolerMaster dat ze zo'n giga-kast hebben, maar geen ruimte voor push-pull :/
Oh Kier, elke build van jou is weer een meesterwerk.
Zo ook deze. De build is nu al geweldig en nog niet eens af.
Keep up the good work!