+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 56

Onderwerp: Coollaboratory Liquid Ultra

Member aadje93 will become famous soon enough aadje93's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 31-Jul-09
    Reputatie Macht
    3

Coollaboratory Liquid Ultra

even een voorvermelding, ik heb helaas geen foto's omdat mijn camera kapot is

Coollaboratory Liquid ultra.

Aankoop.

Ik zat al een tijdje te zoeken naar een goede koelpasta voor mijn i7 2600k. Ik zocht voornamelijk naar een goed uitsmeerbare koelpasta, die uiteraard ook goede koeling geeft (scheelt soms gewoon 5-10 graden). Na een tijdje zoeken kwam ik ineens op dit merk uit. Ik dacht zelf (net als Marcel Horstik) dat het een fabeltje was dat deze koelpasta zo goed kon koelen. Na wat reviews gelezen te hebben en wat op youtube gezocht te hebben besloten deze koelpasta toch maar te kopen.

Pakketje kwam binnen...

Toen het pakketje (met 2x vegas appolish blue 120mm) binnen kwam uiteraard meteen uitgepakt. De koelpasta word in een makkelijk te openen blister (dat is ook weer nieuw, vaak zit het helemaal dichtgelijmd) geleverd. Mooi overzichtelijk de spuit koelpasta. Onderin een klein vakje met het schoonmaak doekje (standaard alcohol doekje die freddy ook hier verkoopt dacht ik). Ook zit er in het vakje onderin 2 kleine penseeltjes om de koelpasta mee uit te smeren (later leest u waarom).

Het aanbrengen van de koelpasta.

Het aanbrengen gaat echt heerlijk bij deze koelpasta. Een klein druppeltje op de cpu doen. En dan gewoon rustig met het penseeltje uitsmeren. Wel raad ik enige persoonlijke beschermin aan. Het lijkt er namelijk om dat deze koelpasta op basis van Kwik gemaakt is. (het trekt als een druppel bij elkaar net als kwik dat doet, ook staat er op het doosje "100% metal"). Latex handschoenen zijn sterk aan te bevelen, en een goed geventileerde ruimte. Een anderre waarschuwing: gebruik deze koelpasta niet met alluminium (en goud als er echt kwik in zit, goud lost op in kwik. maar wie heeft er nu een baseplate die verguld is....). Beelden zeggen meer dan woorden:

en van het verwijderen (wat bij de PRO versie echt een ramp was ,maar bij deze schijnbaar erg goed gaat)

(de video's zijn van coollaboratory zelf, het aanbrengen kan ik bevestigen. Het verwijderen heb ik nog niet getest)

De koeling.

Idle tempraturen.

De tempraturen kan ik eigenlijk zeer kort over zijn. Dit kan ik eigenlijk niet vermelden. Ik had hiervoor een Scythe mugen 2 met MX-4. Nu heb ik een Corsair H100 met deze koelpasta. Het enige wat ik kan vermelden, de combi koelt enorm goed. Ik zie nu op realtemp tempraturen van ongeveer 25-26 graden. Dit was met de mugen 28-30 graden.

Load tempraturen.

Dit is waar de comib echt tot zijn recht komt. Mijn i7 2600k (3200mhz, 1.25v) komt nu net boven de 45 graden uit onder load. Dit was met de Scythe mugen 2 (met mx4) ongeveer 50-52 graden. Ik heb nog geen overklok resultaten omdat ik voor de veiligheid mijn cpu op 3.2 heb gezet.

Conclusie.

De conclusie is eigenlijk heel simpel. Gebruik je geen alluminium baseplate/heatsink/waterblock (als die nog te krijgen zijn) dan raad ik deze koelpasta aan. Het smeert zeer makkelijk uit met het penseeltje. Het koelt goed. En de cpu ziet er shiny uit als je de koelpasta hebt aangebracht.

Hierbij mijn review. Ik hoop dat u er wat aan heeft.
    Laatst gewijzigd door aadje93; 07-08-11 om 08:11.

dsp
    dsp is offline.
    Senior Member dsp will become famous soon enoughdsp will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Tue 12-Oct-10
    Reputatie Macht
    3
    ook ik heb dit spul in huis en 2 dagen geprobeerd
    mijn ervaring is om het niet te gebruiken
    mede omdat het ook een geleidende pasta is
    nadat ik het weer wilde verwijderen begon de nachtmerrie
    ik kreeg het niet meer van het koelblok en de cpu af was er echt een soort van ingebrand
    cpu heb ik moeten lappen om het er vanaf te krijgen koelblok heb ik echt met een mega fijn schuursponsje moeten doen om schoon te krijgen

mijn advies niet doen !

Ingeschreven
    Fri 31-Jul-09
    Reputatie Macht
    3
    heb je wel de "ultra" versie? want de pro versie is idd echt "zooi". Pro = oranje dopje. Ultra = blauw dopje . De pro moet je idd echt links laten liggen, daar moet echt schuurpapier aan te pas komen om het eraf te halen

dsp
    dsp is offline.
    Senior Member dsp will become famous soon enoughdsp will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Tue 12-Oct-10
    Reputatie Macht
    3
    is echt de ultra ...

voor mij echt nooit meer iets anders dan AS-5 of MX pasta
    begrijp ook wel waarom ze er een schuurspons bijgeven om die zooi er af te krijgen

troep in mijn ogen

Ingeschreven
    Fri 31-Jul-09
    Reputatie Macht
    3
    schuurspons?. ik kreeg gwn alleen het doekje. wat ook in het filmpje staat

@ dsp (ga niet dubbelpost ) ik kreeg echt alleen een doekje erbij .
    Laatst gewijzigd door aadje93; 07-08-11 om 11:39.

dsp
    dsp is offline.
    Ingeschreven
    Tue 12-Oct-10
    Reputatie Macht
    3
    doekje zit er idd ook bij maar die schuurspons ook hoor

Kapitein Sanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud of Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Ik heb ook schuursponsjes erbij gekregen.
    Heb ze ook gelijk weggeflikkerd omdat ik dat soort dingen niet op mijn CPU wil gebruiken.

dsp
    dsp is offline.
    Ingeschreven
    Tue 12-Oct-10
    Reputatie Macht
    3
    had dat sponsje echt nodig om die zooi van mijn waterblok af te krijgen
    van de cpu ging het echt niet meer af was gelijk een reden om te lappen

wat ik al zei nooit meer voor mij

Kapitein Sanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud of Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Heb je ook geprobeerd het eraf te krijgen met aceton of iets dergelijks?
    Lijkt me echt sterk dat dit spul zo heftig eraf komt. Plakt de IHS dan ook niet enorm vast aan het blok?

Ingeschreven
    Fri 31-Jul-09
    Reputatie Macht
    3
    zoals ik al zei, de PRO (oranje dop) is echt zooi. Die word ook niet meer verkocht dacht ik. Ultra kun je zo van de ihs afvegen met het doekje.

dsp
    dsp is offline.
    Ingeschreven
    Tue 12-Oct-10
    Reputatie Macht
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aadje93 Bekijk Berichten
    zoals ik al zei, de PRO (oranje dop) is echt zooi. Die word ook niet meer verkocht dacht ik. Ultra kun je zo van de ihs afvegen met het doekje.
    en zoals ik al zei heb ik de ultra en kreeg het er niet meer vanaf

@ sanders met aceton ging het ook niet heb ook die artic clean liggen wilde het ook niet mee weg

Vissa! Vissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to behold Vissa's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 13-Oct-08
    Reputatie Macht
    13
    Ik heb de Ultra gehad, vloeibaar metaal gaat ''in'' je IHS van je CPU zitten en ook aan de onderkant van je koeler. Dit ,,vreet'' aan na een tijdje.

Je kunt de garantie van je CPU ook vaarwel zeggen als je dit soort goedjes gebruikt. Wees daar dus bewust van!

Maar wil je 1 v/d best presterende koelmiddel hebben voor tussen de CPU/koeler kun je niet om dit goedje heen. Het scheelt gewoon een aantal graden en dat is veel voor een ,, koelpasta ''

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanders Bekijk Berichten
    Heb je ook geprobeerd het eraf te krijgen met aceton of iets dergelijks?
    Lijkt me echt sterk dat dit spul zo heftig eraf komt. Plakt de IHS dan ook niet enorm vast aan het blok?
    Mijn Ek supreme LT zat geplakt na een kleine 4 maanden on aangebroken gemonteerd te zitten, met alle temperatuurs mogelijkheden tot voordien(zelfs een boot test zonder water waarna de pc uitviel vanwege overhitting, kon het zien @ LCD poster)

toen ik het blokje eraf had was de TIM een hard laagje kwik geworden, het was soort van aluminium folie achtige substantie.

en dat na 4 maanden tijd, en naturlijk heb ik alles met p400 en p800 kunnen boenen.

Ow en btw het zit er nog ingevreten, hier mijn bewijs :

ik heb hem btw niet helemaan kaal geschuurd ivm bowed block, wil niet dat de prestaties eronder door gaan
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Iemand dan maar 3 tubes van dit spul overkopen?

Nee denk wel dat ik ze ga gebruiken. Hoop dit systeem toch te draaien tot buiten de garantie

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    haha !

nooit meer voor mij in iedergeval !
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Ingeschreven
    Fri 31-Jul-09
    Reputatie Macht
    3
    zal ik dan maar snel het eraf halen nu het nog "goed" is?. want ik las dat het alleen met allu fout gaat. maar gezien je waterblock koper is.....

dsp
    dsp is offline.
    Ingeschreven
    Tue 12-Oct-10
    Reputatie Macht
    3
    ik zoek nog steeds iets van allu om de tube er op leeg te spuiten

Ingeschreven
    Fri 31-Jul-09
    Reputatie Macht
    3
    LOL succes met zoeken

Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Een alu plaat vinden is niet zo lastig lijkt me...

Ingeschreven
    Fri 31-Jul-09
    Reputatie Macht
    3
    offtopic, maar ik moet aardig zoeken hier voor stuk allu buurman heeft alleen staal in zn werkplaats dacht ik. (want denk niet dat ik het op motorblok van trekker van me pa mag smeren als "test" )

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten