+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Zijn we dan.

Senior Member Mannozels has a spectacular aura aboutMannozels has a spectacular aura aboutMannozels has a spectacular aura about Mannozels's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 22-May-11
    Reputatie Macht
    3

Zijn we dan.

Ghello!
    kheb al een tijdje hier lopen lurken en vond het maar eens tijd worden om zelf te gaan posten.

Ik ben Menno, 22 jaar en ik woon in apeldoorn.

minder dan een jaar geleden had ik nog een 24" iMac staan. *schaam me kapot*
    daar heb ik bijna 3 jaar mee gedaan, en toen ging ik wat meer gamen en merkte dat men hardware toch echt te oud was.

Imac op marktplaats gezet, en via alternate dit besteld:
    Case: Sharkoon scorpio 1000

CPU: AMD Phenom II x4 955

Ram: Corsair 4 GB DDR3-1333 Kit

GPU: Sapphire ATI radeon HD6850 Toxic

Moederbord: ASRock 890GX extreme3
    (kan iemand me helpen met zoeken maar mosfet blokjes voor dit moederbord?)

PSU: Corsair 500w

CPU Koeler: Deepcool BETA 400 plus

*iMacs leveren niet zo heel veel meer op dus moet het een beetje low budget houden*

Nou, tis wel een leuke setup, games draaien prima, maar damn wat komt er een geluid van die videokaart en cpu koeler zeg!
    Videokaart kwam stressed boven de 70c uit. met een minioverclock.
    dus maar over op waterkoeling.

Kheb eerst alleen met videokaart gekoeld:
    Pomp + res: XSPC single 5,25 bay res+pump 200l/h

Radiator: Koolance 240 rad

Waterblok: Aquacomputer aquagratix for HD6850
    Aqua-Computer aquagrATIx HD6850 (Barts Pro) G1/4

per ongeluk eerst: Koolance VID-AR685 (Radeon HD 6850) besteld, paste niet, terug gestuurd naar een concullega van HighFlow.
    En in de tussentijd bij HighFlow de goeie besteld.

*BTW* ik heb dat koolance blok nou al 3 weken geleden naar de concullega van HighFlow opgestuurd met alle papieren die ze erbij moesten hebben. op hun site staat binnen 2 dagen krijg je een reactie met de reclamatie status. Al 2 mailtjes gestuurd, niks terug. een keer gebeld, te horen gekregen dat ik die dag nog een mailtje zou krijgen met de status. alweer 5 dagen geleden. morgen nog maar eens bellen. *BTW*

Inmiddels word men kaart niet veel warmen dan 45 graden en is natuurlijk de geluidsproductie aanzienlijk verminderd.

maarja zijn we ooit tevreden?
    nog maar een bestelling bij highflow gedaan.

CPU blok: EK Supreme LTX amd nickel.
    https://highflow.nl/index.php?target...roduct_id=3209

Fan controller: NesteQ fanmax 8 channel
    https://highflow.nl/index.php?target...roduct_id=3143

Radiator: Black ice 240 stealth X-flow
    https://highflow.nl/index.php?target...roduct_id=1520
    *moet nog een mooi plekje zoeken hiervoor*

Fotos komen binnenkort.
    Laatst gewijzigd door Freddy; 22-05-11 om 13:32. Reden: linkjes gefixed

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    45
    Welkom op het forum, alvast veel lees en type plezier!
    Foto's kijken we naar uit

ps. ik heb de linkjes naar collega webshops verwijderd

“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee

"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali

Remy Das Experiment is a splendid one to beholdDas Experiment is a splendid one to beholdDas Experiment is a splendid one to beholdDas Experiment is a splendid one to beholdDas Experiment is a splendid one to beholdDas Experiment is a splendid one to beholdDas Experiment is a splendid one to beholdDas Experiment is a splendid one to behold Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Reputatie Macht
    12
    Welkom Menno!
    Nog iemand uit Apeldoorn erbij.

Ik wil hier ook wel foto's van zien!

bartklaasse Fall3n has a spectacular aura aboutFall3n has a spectacular aura about Fall3n's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 24-Dec-09
    Reputatie Macht
    4
    Welkom,

en waarom zou je je moeten schamen voor de imac ... zijn hier een aantal Mac bezitters en hackintosh bezitters (waaronder ik)... ik heb hier namelijk nog nooit echt een flamewar gezien tussen Apple en Windows
    Steam: Fall3n

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    Welkom menne, veel plezier!
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Senior Member Daantjuhh14 has a spectacular aura aboutDaantjuhh14 has a spectacular aura aboutDaantjuhh14 has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Sun 04-Oct-09
    Reputatie Macht
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fall3n Bekijk Berichten
    Welkom,

en waarom zou je je moeten schamen voor de imac ... zijn hier een aantal Mac bezitters en hackintosh bezitters (waaronder ik)... ik heb hier namelijk nog nooit echt een flamewar gezien tussen Apple en Windows
    +1

Ik schaam me er ook niet voor heur Al zou dat volgens MrGiorgio en Demolisher wel moeten Toch guys? whaha

--

OT

Veel plezier op het forum! Dat moet vast wel lukken xD

Senior Member Mannozels has a spectacular aura aboutMannozels has a spectacular aura aboutMannozels has a spectacular aura about Mannozels's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 22-May-11
    Reputatie Macht
    3
    ach opsig het was een prima ding.
    voor zover ik weet is het bijna onmogelijk om bijvoorbeeld een nieuwe GPU in een iMac te proppen.

Paar fototjes:
    Muis en toetsenbord.

Case bij daglicht na een paar spuitbussen:

*is inmiddels alweer anders. top is weer zwart, zijpanelen wil ik brushed alu of mirror alu. ben net klaar met 1 paneel schuren.*

Case internals, Test loop (waterblok voor videokaart dat bij deze lading zat was verkeerd dus maar niet aangesloten):

Case internals 2: komt al in de buurt:
    Laatst gewijzigd door Mannozels; 23-05-11 om 01:08.

Ingeschreven
    Sun 22-May-11
    Reputatie Macht
    3
    nieuwe bestelling binnen.
    radiator, cpu blok en fan controller binnen.
    fotos komen vanavond.
    heb alleen alle fittings + res + pomp nog niet.

Pomp+res wat ik nu heb *200L/h* niet echt genoeg voor 2 radiators en 2 waterblokken. (denk ik, correct me if im wrong)
    Er komt een 800l/h pomp voor in de plaats. (moet genoeg zijn)
    250MM resevoir komt links naast men videokaart tegen de achterwand aan, boven men voeding.

Loop order: Res>pomp>gpu>top rad>cpu>external rad>res
    Door wat ik allemaal heb gelezen heb ik het zo ingepland:
    vanaf men resevoir naar men pomp die op de bodem staat, via een T fitting loopt de slang door voor een drainport.
    (moet nog even kijken of ik de drainport los laat liggen of via een gat in de bodem met een elbow en stop)
    vanaf men pomp omhoog men gpu in, daarna weer omhoog men top radiator in,
    vanaf top radiator naar beneden het cpublok in,
    als het uit men cpu blok komt, gaat het via de slang gaten in de achterwand naar buiten,
    ipv dat de slang naar buiten gaat komt er een extension tussen met een elbow aan de buitenkant, (fitting, connecter, elbow)
    uit de elbow gaat ie door een quick disconnect fitting en nog een elbow men external radiator in,
    elbow, quick disconnect, elbow en dan door een pci slot met G1/4 connecters naar binnen naar men resevoir weer in.
    boven op men resevoir gaat een slang naar boven naar een fillport.

als ik alles goed uitgedacht heb en het meeste van wat ik heb gelezen waar is:

kan ik heel makkelijk men externe radiator ontkoppelen, en daarna de radiator de loop weer compleet maken zodat ik alles makkelijk kan drainen.

zorgen de elbows voor een kleine flow restrictie waardoor het water in men externe radiator langzamer stroomt.(heeft het dan meer tijd om af te koelen?)

Vraagje: Ik heb allebei de radiatoren lucht laten trekken van binnen naar buiten. ik heb 1 intake fan*met stoffilter* en dus 4 fans die lucht wegzuigen.
    moet ik hier wat aan veranderen? 1 radiator op zuigen zetten? heeft de intake fan nog wel nut?
    (ik rook en als de externe radiator zou zuigen ipv blazen zuigt ie alle rook naar binnen, leek me geen best idee dus heb ik het maar zo gedaan)

Spy Member Zwelgje is a name known to allZwelgje is a name known to allZwelgje is a name known to allZwelgje is a name known to allZwelgje is a name known to allZwelgje is a name known to all Zwelgje's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 23-Oct-10
    Reputatie Macht
    8
    Welkom en veel plezier op het forum
    Erg gaaf gespoten case by the way.

Shoutboxspammer maomanna is just really nicemaomanna is just really nicemaomanna is just really nicemaomanna is just really nice maomanna's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 06-May-08
    Reputatie Macht
    10
    ziet er vet uit joh!

Is dat spuiten een hobby of deel van je werk?

Mssn iets om je vakmanschap "uit te lenen". Je zou het op het marktplaatsforum kunnen posten.
    Lick the Rainbow

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten