Thread automatically updated every 5 second(s).
Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle
-
Herlaad
-
Fanholes maken, hoe te doen?
Hee,
Ik zie er tegen op om bij mijn eigen mod fanholes te maken.
Hoe meten jullie het gat dat er moet komen enzo? En hoe snijden jullie het dan uit?
Ik ben bang dat het foutgaat
Groeten,
Daan
-
Je meet eerst het binnen diameter van je fan op de het ronde waar in de fan draait.
dat teken je af op je panel of kast,
daarna uitzagen met een dremel of gatenzaag/boor.
en dan afwerken met een vijltje of afbraamschijfje.
-
Junior Member
- Reputatie Macht
- 0
120mm fan moet 114mm gat komen
het makkelijkste is uiteraard watersnijden / laseren, maar als je dat niet hebt kan je ook een gatenzaag gebruiken, of een dremel
-
of een gat boren in het afgetekende gedeelte en met een kleinere ijzerzaag dat uitzagen maar dat vergt wel wat gedult
-
je kan natuurlijk ook zon fangrill overtekenen!
dan kan je op de plaatsen waar de schroeven komen je gaatjes boren en de buitenste ring zeg maar omtrekken met een potlood of iets dergelijks
-
Junior Member
- Reputatie Macht
- 0
-
Member
.
- Reputatie Macht
- 2
Hey Daan,
Ik heb dit zelf pas gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat een gatenzaag inderdaad het makkelijkste werkt, als je er een kan vinden van de juiste maat. Anders kun je het beste een decoupeerzaag gebruiken om het gat uit te zagen en afwerken met een dremel, of je gebruikt de dremel ook om het gat uit te snijden. In deze post had ik zelf om advies gevraagd, staan o.a. wat filmpjes in die je tonen hoe je het beste met een dremel kunt werken. In de laatste post staat nog een link naar mijn buildlog, kun je zien hoe ik het gedaan heb.
Succes,
Rick
-
Member
- Reputatie Macht
- 3
Decoupeerzaag werkt ook zeer goed omdat die beter te sturen is dan de dremel.
Q6600 - P5Q-VM - 4x1GB DDR2 XMS2 - MSI 5770 1GB - 640GB HDD - OCZ ModXStream 500w - Aangepaste P180 Mini
-
Member
.
- Reputatie Macht
- 2
Daar ben ik het helemaal mee eens! Heb beide geprobeerd en de decoupeerzaag is makkelijker te gebruiken en een stuk sneller. Let er wel op dat je een goed metaalzaagje er in hebt zitten en niet een houtzaagje!
Rick
-
Met een dremel is het ook wel te doen hoor, maar je moet wel eerst behoorlijk wat ervaring opdoen wil je hem een beetje onder controle kunnen houden
Mij heeft het ook wel een paar jaar geduurd voordat ik de dremel begon te waarderen.
-
Onderstussen al een paar gaten gedremelt ??
Forum Rechten