+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Fanholes maken, hoe te doen?

Senior Member Daantjuhh14 has a spectacular aura aboutDaantjuhh14 has a spectacular aura aboutDaantjuhh14 has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Sun 04-Oct-09
    Reputatie Macht
    6

Fanholes maken, hoe te doen?

Hee,

Ik zie er tegen op om bij mijn eigen mod fanholes te maken.

Hoe meten jullie het gat dat er moet komen enzo? En hoe snijden jullie het dan uit?
    Ik ben bang dat het foutgaat

Groeten,
    Daan

upgrading....... Vannos will become famous soon enoughVannos will become famous soon enough Vannos's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 19-Apr-09
    Reputatie Macht
    7
    Je meet eerst het binnen diameter van je fan op de het ronde waar in de fan draait.
    dat teken je af op je panel of kast,

daarna uitzagen met een dremel of gatenzaag/boor.
    en dan afwerken met een vijltje of afbraamschijfje.

Junior Member Lereno is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sun 17-Jan-10
    Reputatie Macht
    0
    120mm fan moet 114mm gat komen
    het makkelijkste is uiteraard watersnijden / laseren, maar als je dat niet hebt kan je ook een gatenzaag gebruiken, of een dremel

upgrading....... Vannos will become famous soon enoughVannos will become famous soon enough Vannos's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 19-Apr-09
    Reputatie Macht
    7
    of een gat boren in het afgetekende gedeelte en met een kleinere ijzerzaag dat uitzagen maar dat vergt wel wat gedult

bartklaasse Fall3n has a spectacular aura aboutFall3n has a spectacular aura about Fall3n's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 24-Dec-09
    Reputatie Macht
    4
    je kan natuurlijk ook zon fangrill overtekenen!

dan kan je op de plaatsen waar de schroeven komen je gaatjes boren en de buitenste ring zeg maar omtrekken met een potlood of iets dergelijks
    Steam: Fall3n

Junior Member Lereno is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sun 17-Jan-10
    Reputatie Macht
    0
    Computer Fan Hole Grill Templates 80, 90, 120, 140mm

Dat kun je ook uitprinten, fan templates

Member . elloco999 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Thu 03-Jun-10
    Reputatie Macht
    2
    Hey Daan,

Ik heb dit zelf pas gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat een gatenzaag inderdaad het makkelijkste werkt, als je er een kan vinden van de juiste maat. Anders kun je het beste een decoupeerzaag gebruiken om het gat uit te zagen en afwerken met een dremel, of je gebruikt de dremel ook om het gat uit te snijden. In deze post had ik zelf om advies gevraagd, staan o.a. wat filmpjes in die je tonen hoe je het beste met een dremel kunt werken. In de laatste post staat nog een link naar mijn buildlog, kun je zien hoe ik het gedaan heb.

Succes,
    Rick

Member BlackWhizz is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    Decoupeerzaag werkt ook zeer goed omdat die beter te sturen is dan de dremel.
    Q6600 - P5Q-VM - 4x1GB DDR2 XMS2 - MSI 5770 1GB - 640GB HDD - OCZ ModXStream 500w - Aangepaste P180 Mini

Member . elloco999 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Thu 03-Jun-10
    Reputatie Macht
    2
    Daar ben ik het helemaal mee eens! Heb beide geprobeerd en de decoupeerzaag is makkelijker te gebruiken en een stuk sneller. Let er wel op dat je een goed metaalzaagje er in hebt zitten en niet een houtzaagje!

Rick

Senior Member brinkdinges is a jewel in the roughbrinkdinges is a jewel in the roughbrinkdinges is a jewel in the roughbrinkdinges is a jewel in the rough brinkdinges's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 20-Aug-10
    Reputatie Macht
    5
    Met een dremel is het ook wel te doen hoor, maar je moet wel eerst behoorlijk wat ervaring opdoen wil je hem een beetje onder controle kunnen houden Mij heeft het ook wel een paar jaar geduurd voordat ik de dremel begon te waarderen.
    Je kast laten modden? Brink of Modding
    Casemods: miXture, Cubeleon
    Custom reservoirs: Phase 2 Casemodding

Ingeschreven
    Sun 19-Apr-09
    Reputatie Macht
    7
    Onderstussen al een paar gaten gedremelt ??

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten