• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Zwaar computervirus op komst!! svp direct lezen

stravinski

Oc-en is a way of life
je kent ze wel... doorstuurmailtjes vaak denk je van:
"jezus dat ze er überhaupt nog tijd aan verspillen":eusa_wall:
maar nu vroeg ik me af kan een virus daadwerkelijk een HDD kapot maken.. niet kapot van windows opnieuw installeren maar kapot van "K*T ik moet nieuwe HDD kopen"?
ik raak zelf nogal geïrriteerd van al die mailtjes.
en ik heb eigenlijk zin om iemand die zo'n mail rondstuurt de grond in te boren:088:

Het meest vernielend virus ooit !!

Jos Ghijsen
Allround Administratief Medewerker KPN
Zakelijke markt Shared Service Center Accounting NL
Postbus 2596
6401 DB Heerlen
Telefoon: (040) 289 22 28


Onmiddellijk lezen en doorsturen naar iedereen die je kent Aandacht !!!!
Hallo
Je mag het volgende zeer ernstig nemen.

Je harde schijf zal crashen en iemand anders op het Internet neemt jouw naam en password over.

Het is nog maar pas in circulatie, vanaf dinsdag. Het is een nieuw en heel gemeen virus waarvan weinig mensen op de hoogte zijn.

Een nieuw virus werd pas ontdekt en volgens Microsoft normen is dit virus het meest (?) vernielend ooit!!!!!!!!!

Dit virus werd gisteren namiddag ontdekt door McAfee en er werd nog geen bescherming ontwikkeld.

Het virus vernietigt gewoon Sector Zero van de harde schijf, waar alle vitale informatie van de computer gestockeerd is.

Het virus werkt als volgt:

Het verzendt zich automatisch naar alle adressen van uw 'address book' onder de naam 'A Virtual Card for You'.

Zodra de zogezegde virtuele kaart geopend wordt, blokkeert de computer en moet de gebruiker heropstarten.

Op het ogenblik dat de toetsen 'ctrl+alt+del' of de reset toets gebruikt worden, vernietigt het virus Sector Zero, wat een definitieve vernietiging van de harde schijf betekent.

Volgens CNN heeft het virus gisteren in een paar uur tijd paniek gezaaid in New York.

Open dus geen e-mail met als onderwerp
'A ?virtual Card for You'. Zodra u zo 'n mail ontvangt, moet u deze onmiddellijk deleten.

Bovendien heeft Intel het bestaan van een andere zeer vernielende virus aangekondigd.

Indien u een e-mail ontvangt met als onderwerp 'An Internet Flower for You', moet u deze onmiddellijk deleten, zonder te open.

Het virus vernielt alle 'dynamic link libraries' files (.DLL).

Uw pc zal onmogelijk kunnen heropstarten!

ik weet dat virussen ervoor kunnen zorgen dat pc's "crashen" en dat andere mensen in je pc kunnen sluipen en gegevens jatten (niet dat ze er bij mij wat aan hebben:p) maar een harde schijf kapot maken laat me niet lachen..

wat denken/weten jullie? is het gewoon weer zo'n :peacenutteloze mail of zou het eventueel waar kunnen zijn?

grt stravinski
 
Yeah Right :')
Hoax.

Staat sowieso niets over op CNN, na snelle blik op de site.
Daarnaast kan 'Sector Zero' niet vernietigd worden.

Iets wat niet bestaat kan ook niet vernietigd worden :)
 
Laatst bewerkt:
Yeah Right :')
Hoax.

Staat sowieso niets over op CNN, na snelle blik op de site.
Daarnaast kan 'Sector Zero' niet vernietigd worden.

Iets wat niet bestaat kan ook niet vernietigd worden :)

ook staat erin dat de belangrijkste data op die schijf staat xD
haha wie weet heb ik die wel niet op die schijf staan, maar op een andere of zelfs externe:p
maarja vraag blijft bij mij wel...: is het mogelijk om met software (=het virus in dit geval) Hardware te mollen/opblazen.
ik heb nog nooit echt last gehad van een virus hoor... en als ik merk dat er een opzit is het een kwestie van pc opnieuw installeren in 10 minuten en klaar:) als iemand in mijn bestanden wilt komen moet ie toch wel snelle en directe verbinding met mij hebben:p:)
 
Mailtjes van mensen die ik niet ken verwijder ik meteen.
Waarom leert niemand zichzelf dat gewoon ff aan :p
of als je ze ontvangen heb, ben je dan al de lul? :(

staat wel in de quote dat je de mail moet openen...

vraag me alleen af hoe zou dat moeten kunnen als je via webbrowser je mail checkt in plaats van bijv outlook.
haha
 
Naar mijn weten kan een programma Hardware niet mollen.
Volgens mij kan een virus de Harddisk ook niet formatteren.
Dacht dat dat bij de oudere Windows OS nog wel kon, nu lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk, Software heeft daar gewoon geen toegang voor.
 
Onmiddellijk lezen en doorsturen naar iedereen die je kent Aandacht !!!!

elke mail die daarmee begint gelijk wegpleuren, ik heb nog wel mensen in m'n msn die constant kettingbrieven en onzin doorsturen.

Als je dat doet help je andere mensen alleen maar aan een lidmaatschap op een spamlijst, niet leuk dus :(.
 
wel grappig. Ik moest gelijk aan een collega denken. Vandaag kwam die in paniek binnen bij ons met het verhaal dat zijn schijf het begeven had van de laptop. Zomaar opeens kreeg hij een melding (vraag me niet waar en hoe) dat de schijf niet meer gevonden werd. We hebben de laptop (op afstand) nog wel een hele tijd met regelmaat horen piepen. Hij bleek toch te blijven zoeken naar een niet bestaande schijf. Na een uur was hij echt overleden schijnt het.

Wat een pech data weg (in zijn geval was er geen back-up).
 
hahaha ik weet dat het fake is, maar vroeg me eigenlijk alleen maar af of software gewoon je hdd kan mollen in... die vraag is beantwoord lijkt me:p
trouwens wie heeft er echt een keer flink last gehad van een virus?
 
ik zelf heb nog nooit echt "last" gehad van een virus. paar keer gehad dat ik perse iets illegaals moest hebben en dat daar wat vervelends bij zat (wist het vantevoren maar goed ik nam het risico toch....) maar dat is meestal met wat gegraaf en wat veilige modussen wel op te ruimen.

1 keer bij mn ouders echt een virus mee gehad waar ik niks mee kon... is ook al jaren geleden. Die had alle .exe bestanden om zeep geholpen die die maar kon vinden (ook in ingepakte bestanden). Maar een complete format gedaan toen.
 
laten we een virus maken die alle mobo progjes in zich heeft... laten we hem kijken welk mobo je hebt en installeert vervolgens stiekem de software voor jouw mobo.. bijv MSI dual core center.. en dan laten we hem aan de gang gaan met de voltages, die we vervolgens goed vastzetten.:gek dagdag cpu:095:
 
Een virus kan geen hardware mollen, hoe wil je dat doen? Enigste wat kapot kan is de hardeschijf data er van besmetten of verwijderen of zo formatteren of data erbij schrijven zodat de hardeschijf niet meer bruikbaar is. De rest kan niet kapot.
 
Een virus kan geen hardware mollen, hoe wil je dat doen? Enigste wat kapot kan is de hardeschijf data er van besmetten of verwijderen of zo formatteren of data erbij schrijven zodat de hardeschijf niet meer bruikbaar is. De rest kan niet kapot.
Niet dat ik nu bepaald ook maar iets geloof van deze mail maar ook niet te kort door de bocht gaan: Laat je HDD dan maar eens enkele minuutjes op één enkele sector doorrammen ... bye bye HDD! Gebruik maar eens Fullmark GPU testing met GPU OC'ed ... bye bye GPU (of maak een virus op ATITOOL gebaseerd ... werkt op meeste GPU's, beetje meer voltage en :051:) of ... (catch the drift?)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan