• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Zo ziet mijn WC er nu uit

Hoi,Dikke pech,kwam vanavond erachter dat het cpu blok bij de draad gescheurd is,hij lekte een beetje,moest toch mijn computer uitelkaar halen,kwam er zo achter,wat denken jullie is dit te reparen met seconden lijm,of beter een nieuwe kopen?
captainkirk

je had zoizo al een thermaltake blok dus nieuwe kopen (maakt eigenlijk niet uit wat voor blok ik zou hem zelf noooit lijmen, want het kan je erg duur te staan komen...)
verder een regel die ik zoizo voor mezelf houd kwa fitingen...
handvast+ 1/8 rondje erbij met een sleutel.... zit je altijd goed ;)
 
Hoi,Ok,gisteren boodschappen gedaan ,en het volgende gekocht,de voeding is geworden de:Cooler Master Silent Pro M700 en voor de waterkoeleing :cpu koeler de D-Tek FuZion Universal v2 S775,gpu koeler,de K-VGA Supreme - Acetal,en de radiateur de XSPC RX120,plus nog wat losse spullen,als koelmiddel,Feser One Cooling Fluid: Acid Green.is deze te mixen met de thermaltake koeling?
Volgens mij is dit wel een goede keuze,wat denken jullie?
captainkirk
 
het is een goede keuze inderdaad... (nog beter zou nog een extre RX 120 of juist 1 240 geweest zijn maargoed)
verder zou ik de 2 koelvloeistoffen zeker niet mixen... eerder juist alles wat je herbruikt goed schoonmaken voordat je er nieuwe vloeistof ingooit...

laat je wel even de verschillen in temps weten?? :)
 
Hoi ,nog even een vraag,heb het spul bijna in elkaar zo als ik het wil hebben,alleen de pomp nog beter plaatsen,maar mijn vraag is deze ik heb een kraantje aangeschaft om het systeem makkelijker te laten leeglopen.maar nou twijfel ik waar het te plaatsen,tussen de radiateur en het reservoir,waar de vloeistof terugkomt van de loop,of bij de pomp voordat het het systeem in komt?
Wie weet het!
Groeten
captainkirk
 
Hoi Allemaal
Zo het set is in elkaar gezet,de aftapkraan was geen succes,dus die is er tussen uit gelaten,de flow werd er door tegengehouden!,de temp begint bij opstarten rond de 40 graden en loopt op naar rond de 50/55 Graden(van de cpu)De videokaart begint rond de 35 graden en loopt op naar de 45 graden,dus het is een hele verbetering,ieder geval met wat het was.en hij is nu ook stil,de eerste keren als ik hem aanzette moest ik even naar de monitor kijken of die wel aan was,je hoorde namelijk niets.
Dus allemaal bedankt voor de reacties en Prettige dagen toegewenst.
captainkirk
 
hey captkirk,

Als die temps voor jouw voldoende zijn, top!

Maar er is nog veel te verbeteren aan je wc setje.

Aangezien een true+800rpm fan + een degelijke thirdparty koeler op je vga, veel lagere temps zal opleveren, en dan is het ook nog eens stil.

Daarboven op komt ook nog eens dat je airflow niet goed is en dat je rad nog steeds te klein is. Die 2 conclusies kan ik trekken uit het feit dat de gelijdelijk opwarming van je temps te hoog is! Dit hoort tussen 2 en de 5 graden te zitten, en niet 10 tot 15 graden.

En draai eens een benchmark progje (orthos, prime95) en vermeld even je temps (mag niet boven de 70 voor je proc komen en maximaal 90 voor je vga)

Er is dus nog steeds onvoldoende koeling, double check ook even of je koelpasta niet te dik/dun is aangebracht, of de mounting van cpu de druk goed verdeelt (mbt, de bevestiging) en werk al je bedrading zo goed mogelijk weg(dit kan echt een enorm verschil opleveren)

En gooi de radiator van thermaltake er ook tussen, alle beetjes helpen! En voor optimale resultaten moet de blaas richting van je fans, de lucht door de radiators (pushen) blazen.

Wil je er nog meer uithalen, lap je cpu(kan een graadje of 2 schelen), gooi die feser uv meuk eruit en neem feser one+pt nuke+corrosion blocker(scheelt een graadje of 2) en vervang je fans door scythe gt fans.(ook weer een paar graden)

succes ermee en laat wat van je horen, hoe het gegaan is.
 
Hoi,Heb 3,5 uur het progje orthos gedraaid en prog SIW gaf temperaturen aan van de cpu iets boven de 70 graden,de videokaart kwam net boven de 50 graden,vondt het wel opvallend dat zodra ik orthos uitschakelde de temp van de cpu gelijk daalde naar rond de 60 graden,ik wil er nog wel een fan bijzetten maar dat doe ik volgend jaar wel.
trouwens de foto's die er bij staan zijn van mijn vorige opstelling,de thermaltake radiateur is vervangen door een XSPC RX120 en de fan blaast van binnen naar buiten,en de kabels zijn aardig weggewerkt,heb mijn ide writher vervangen door een sata writher,scheelt weer een dikke kabel
ok
Beste wensen voor 2010
captain kirk
 
nieuwe kopen is de beste keus.

kan je weer een trap hoger komen met flow en koeling.

maar anders zou ik zeggen Epoxy, maar als het Plexiglas/acryl is kan het ook met aceton.
dan maak je het plexiglas weer gewoon vloeibaar en kan je het fuseren.
een goed vloeiende lijm op basis van aceton doet het ook wel.
andere lijm op basis van een andere verdunner zou slecht kunnen hechten.
 
Hoi Cney
Ik heb al andere spullen gekocht,om de kapotte te vervangen,maar ik zit er aan te denken om het plexiglas omhulsel te vervangen door een aluminium,kijk of ik die op mijn werk kan maken.maar bedankt voor de mededeling.
captainkirk
 
Hoi Cney
Ik heb al andere spullen gekocht,om de kapotte te vervangen,maar ik zit er aan te denken om het plexiglas omhulsel te vervangen door een aluminium,kijk of ik die op mijn werk kan maken.maar bedankt voor de mededeling.
captainkirk

moet je niet doen!! geenh aluminium en koper mixen in je loop!! (alu+koper=corosie)
verder een enkele 120 xspc RX radiator en dan die temps is nog best net!! voor lagere temps moet je een rad bijzetten ;)
 
Hoi,Dikke pech,kwam vanavond erachter dat het cpu blok bij de draad gescheurd is

Goh, dat gebeurt nooit met TT spullen, das raar?



wat denken jullie is dit te reparen met seconden lijm,of beter een nieuwe kopen?
captainkirk

Beetje plakband en spuug, werkt perfect en is vaak nog beter dan TT uit de winkel.
Maar even serieus ros all dat TT spul de deur uit, straks lekt je hele PC onder en kan je alles opnieuw gaan kopen.
Probeer ook het GPU blok "recht" te plaatsen, wat ik zo kan zien staat hij links te ver ingeschroefd en scheef op je core.

(oops: was een beetje te voorbarig, zag niet dat de draad 2 pagina's had ;) anyways het was goed bedoeld)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Blackruby Zo ziet mijn WC er uit. Algemene Discussies 8
C gtx 570 ziet pc als gtx 580 NVIDIA 19
Okkii Hoe ziet jou Homescreen van je telefoon deruit?? Algemene Discussies 34
Woozy Ramprobleem, ziet 4GB ipv 6GB. Na restart wel 6GB?! Problemen & Oplossingen 16
H sommige games flikkeren in sli mode and ziet er vaag uit Problemen & Oplossingen 1
Xtrafresh Een Glaciator die ik wél wil kopen ziet er zó uit: Overige Koeling 17
l3p Hoe ziet jouw schijvenpark er uit ? Algemene Discussies 66
A ASUS Rampage II Extreme: Ziet minder geheugen (2GB of 4GB ipv 6GB) Hardware & Software 27
Robin Iemand die handel ziet in passende Gigabyte X58 NB blokjes? Waterkoeling 40
P Bios ziet HD maar Windows Vista niet... Hardware & Software 16
vincent 3D mark06 ziet maar 1 kaart Hardware & Software 4
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan