• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

zer0's build log

tuurlijk ik knutsel elke dag ehm right.........
was dat waar was ik al doorgedraaidt............

en geen idee wat trollen is wtf ?

ahum mischien moet je kenny zijn advies is in acht nemen aangezien het echt niet goed elke dag van alles te verwachten als je bepaalde dingen verwacht in je wc setup... koelpasta is tijd nodig om in te werken dat gaat niet 123 dat heeft een aantal dagen nodig.

En elke keer je pc uit elkaar halen is ook niet goed voor dat ding. Daar is die niet voor gemaakt. Ze gaan er vanuit dat jij hem 1 keer in elkaar zet en dan een lange tijd vanaf blijft.

Je mag zelf weten hoe je alles doet en inricht, alleen is schijnbaar al gebleken dat je wel degelijk hulp nodig hebt bij je setup. Als je dan als een valse hond van je af gaat bijten wanneer wij willen helpen dan houdt de hulp op een gegeven moment ook op. Je instelling is niet geweldig, en dat is de reden dat velen op die forum ook niet zo'n geweldige instelling naar jou hebben.

je bedoelt kenny die mij vertelt nergens aan te komen ?.
ik neem aan dat kenny anbied mijn setup hier bij me thuis te komen fixen dan ?

mijn setup draaide al 3 weken trouwens wou nog wat test doen voor ik nieuw cpu block er in gooi.
zodat ik over 1 week niet in problemen kom weer.

heb nu ook gfx block geopent die is 100% clean.

Ik denk wat Kenny bedoelt is dat je niet te vaak je componenten los moet koppelen. Misschien doe je dat wel niet, maar die indruk krijg ik ook, dus ik snap waar Kenny vandaan komt met die suggestie. Feit is, en ik denk dat je dat zelf ook weet, hardware is gewoon gevoelig. Een voorbeeld is de GTX 480 test van Skinnee op XS, waarbij hij zo'n 20 Ć  40 remounts gedaan heeft op die arme kaart. Aan het einde heeft de kaart dan ook de geest gegeven (gelukkig heeft Skinnee nog wel alle data kunnen verzamelen die nodig was). Het kan geen kwaad een keer in de paar weken een component los te koppelen om iets nieuws aan te sluiten, of een keer in het half jaar je waterkoelingsetup uit elkaar te halen om hem schoon te maken, maar wij kregen het idee dat je bijna om de dag je halve pc uit elkaar haalde, en dus probeerde Kenny je te waarschuwen dat het niet goed is voor de levensduur van je pc ;).

doe ik ook niet zo vaak.....
dit keer was uitzondering wou res > pomp > rad > cpu > gfx > res testen.

moest ook zeker weten off kleine case schroefen kon gebruiken om mijn fans onderaan te monteren.

de reden dat ik res > pomp > rad > cpu > gfx > res wil testen is beter kwa cpu temps.

gfx temps boeien me pas als me gfx 60c full load haalt.
max haal ik 47c en nog lager tijdens gaming sesie.

anyway nu is de flow iets beter dan eerst met default.

ik laat dit 10 dagen zitten en dan doe ik nieuw cpu block er op en flow meter en dan ben ik klaar voor iedergeval half jaar.

enige aanpassing is default terug op en alles controleert en cpu block schoongemaakt doseer ring zit er weer op maakt niks uit kwa flow.

als ik skinee labs check voor cov pmp 450 pomp top rev 2.0 daar zag ik dat inlet outlet config kwa flow presure giganties omlaag ging default heeft meer druk en flow dus die op gedaan loop aangepast na res pomp rad cpu gfx res.
die loop is niet veel anders dan res pomp cpu rad gfx res kwa tubing

de config die ik op me top had was inlet outlet bovenkant das flow van 2 versus default die geeft 3 bv.

maakt het verder uit bij het vullen van water kan pomp beste op stand 1 off 5 staan krijg idee als ik met stand 5 vul flow issues krijg.

heb nu 2x gevuld met pomp op stand 1 en alleen hoger gezet na dat geen lucht meer uitkomt en dan na 1 min draaien zonder lucht uit slangen doe ik hem op stand 5.

want er komt leterlijk een knal de res in als ik op stand 5 zet idee dat hierdoor doseer ring los knalt en flow killed.

toen ik eerder nog temps had getest pomp op stand 1 zet ging gfx temp 5c omhoog en direkt omlaag 5c als ik pomp weer op 5 zet.
dit was toen flow nog goed was.

Laatst bewerkt:
nee.

sl380118.jpg

Laatst bewerkt:
Was een leuk grapje van me tussendoor ;)

Wat ik zou doen om iig je loop zonder de pomp te checken is :

1. water eruit
2. pomp los (Dus je houdt 2 losse uiteinden over)
3. blazen met je mond.

Als je er gewoon doorheen kunt blazen is er niets aan de hand met je loop.
En qua "blaasdruk" moet je gewoon zo denken :
Als je er een opgeblazen ballon op zou zetten zou hij binnen 2 seconden leeg moeten zijn.

Als het dus goed doorloopt kan je nog proberen de pomp erop te zetten en dan te blazen.

Mooier kan ik het je niet vertellen :)

3 boven 2 onder kom 1 te kort had ik volgens mij al eerder gemeld.

Tja om dan van dat gezeik af te zijn, koop een EK HF en haal het plaatje eruit.

waarom zou ik dat doen als de default al high flow is en al dubbel van de apogee XT.

dat ben ik zo bie zo niet van plan.

wat wel kan doen zelf jet plate maken voor nog meer flow daarom wil ik ook ek supreme hf full nickel.
block valt te tweaken.
das wel fijn mijn apogee xt valt hellemaal niet te tweaken.

Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
V Cinewall build Overige Builds 28
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
N Nieuwe desktop build (WIT) Handleidingen en Installatie Tips 1
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
kier Kier - Green Lantern Scratch Build Gallery & Build Logs 2
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
C - Cuspian - Michael - PC build 3 - Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
O nieuwe build Gallery & Build Logs 11
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
MisterIce Home server/FreeNAS build Gallery & Build Logs 7
S 900D build Gallery & Build Logs 5
C Advies Build Waterkoeling 1
K Een Build beginnen? Waterkoeling 3
R [Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox Gallery & Build Logs 24
M Uitgekeken op huidige build,wat nu? Waterkoeling 4
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
H Custom waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 4