• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Zelf Stroom kabel maken

Dustyrick

Junior Member
Ik wil voor me build, wil ik zelf een sata voedings kabel maken.

De reden daar van is, omdat ik maar 1 dvd drive heb, en deze een sata stroom kabel nodig heeft. Dus nu loopt er achter me mobo plaat zo standaard sata stroom kabel, maar allemaal van die connectors eraan, waardoor het nogal veel moeite kost om mijn zij paneel erop te krijgen.

Dus ik vroeg me af, Kan ik niet gewoon zelf zo kabel maken met aan het ene eind een connector die in me voeding gaat. (heb zo modulaire voeding (coolermaster 520W realpower) En aan het andere eind een SATA connector. zodat ik niet al die overige connectors achter me mobo plate heb lopen.

Is dit mogelijk?
 
Heel erg bedankt!:)

Heb gelijk de connectors besteld via ebay en die gozer heeft gelijk.
Voor 3 connectors incl. verzenden uit de USA heb ik maar 4 euro betaald.

Als het binnenkomt en het echt werkt, bestel ik er gelijk nog 10, want dat maakt me build veel strakker en mooier:)
 
Zo die gast in dat filmpje is echt creatief, denk dat ik dat ook maar eens voor ga zitten. Want standaard kabel vind ik toch maar bagger, vaak zit de connector helemaal niet eens op de goede plek, of zit er een molex terwijl je zo`n sata nodig hebt, of ze zitten op elkaar zodat aansluiten ook niet echt handig is..

Die oranje lijn is toch iets van 3.3 volt ofzo? waar dient dit eigenlijk voor?
 
Ik heb die dingen gister gelijk besteld, maar kan ik als draad gewoon deze draad gebruiken.

DSCF0760.jpg


op de doos staat:

-Zwakstroominstallaties tot 42Volt.
-niet geschikt voor 230 Volt aansluiting.

Kan ik deze draad gewoon gebruiken om zelf zo sata power kabel te maken?
 
je moet zoizo zorgen dat de kabel flexibel genoeg is en verder ook zorgen dat hij de goeie maat heeft (anders past hij niet in die beugels)
als je het puur voor hdd gaat gebruiken gaat er niet zoveel stroom door dus zal het al snel genoeg zijn :)
 
ik weet niet hoeveel je eraan gaat hangen, maar 4/5 hdd's moet bijna elke kabel wel aankunnen ;)

maar let nou wel op dat hij de goeie diameter is....
want zoals in blackruby zijn post zie je dat de kabel erin gaat en dat gaat niet met elke diameter
 
ik weet niet hoeveel je eraan gaat hangen, maar 4/5 hdd's moet bijna elke kabel wel aankunnen ;)

maar let nou wel op dat hij de goeie diameter is....
want zoals in blackruby zijn post zie je dat de kabel erin gaat en dat gaat niet met elke diameter

tnx, maar er komt maar 1 hdd en 1 dvd drive aan te hangen... xD
En de diameter zal ik af moeten wachten..

maar toch bedankt!
 
Ik ben ook van plan zo een kabel zelf te maken. Bij moet moeten er iets van 7 connectors op, spannend. Is er al iets bekend over de diameter van de kabel? Eventueel iemand een goeie tip waar ik dit kan open voor een beetje okey prijs?

thanks
 
Je kan gewoon de standaard dikte draad voor pc's, awg 15 zou zelfs nog passen als ik me niet vergis.
Connectors kan je ook gewoon in de shop kopen. Wel even goed kijken welke versie je hebt, er is 1 soort die voor het einde van de kabel bedoeld is.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
S 1e keer zelf bouw Waterkoeling 2
P zelf cable sleeving Cases en Modding 1
S Zelf kabels sleeven Handleidingen en Installatie Tips 13
volcom Zelf Nas / media server bouwen Hardware & Software 3
JeanPaul Pc reboot zich zelf Problemen & Oplossingen 2
chinx Aangifte inkomstenbelasting, laat jij het doen of doe je het zelf? Algemene Discussies 18
dave-firsttimer:) Zelf kabels maken. Cases en Modding 13
T 7950 nieuwe bios, of zelf overclocken? AMD / ATI 1
Tokke Advies zelf gemaakt setup Advies Waterkoeling Setup 1
P Voeding anders bedraden en Molex connectors zelf maken ..... Cases en Modding 5
stravinski hoe start je zelf ook weer een FTP? Hardware & Software 6
stravinski [web] sites waar je zelf je laptop kan samenstellen Algemene Discussies 9
Freddy Foto van jou zelf Algemene Discussies 938
Source Zelf kabels maken en Sleeving Guide (SATA / Fan Cable / ATX / GPU etc.) Handleidingen en Installatie Tips 78
P Powerswitch voorzien van stroom? Cases en Modding 14
T Losse stroom kabels (voor PSU) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
W Stroom / Energie / Power / Watt meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
dopestuff Hoeveel stroom bij snoerdikte? Electronica 10
D Usb poort alleen stroom doorlaten geven ? Hardware & Software 13
Radak stroom kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
focus08 PC kapot: Start heel soms op, eigenlijk nooit (stroom komt er wel op) Problemen & Oplossingen 29
Sentinel3d verleng kabels (stroom) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Red Falcon SATA data kabel sleeven Cases en Modding 5
M Kabel kammen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Aquacomputer Octo voedings kabel Problemen & Oplossingen 2
V Front usb 3.0 (20 pin) kabel in de weg? (Opgelost) Problemen & Oplossingen 2
S Kabel dikte vraag. HighFlow Webshop 2
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
M Op zoek naar deze kabel voor Hitbox Venom Arcade stick Gaming 3
Hightower Kleur kabel Electronica 3
T 6 pins kabel past niet Cases en Modding 4
Freddy Flexibele SLI Bridge kabel, 200mm lengte HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Custom ATX 24 pin -> 24 + 8 Pin kabel Cases en Modding 0
Freddy MDPC-X Hook-Up Wire (Stroomdraad/kabel) en nieuwe Crimping Tool CTX3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L USB 3.0 20 pin mainboard Splitter kabel? Hardware & Software 5
XenoMorpH PCI-E kabel custom kabels anders in de connector Electronica 1
Big 8 Pin Voedings Kabel naar Ssd aansluiting Hardware & Software 6
volcom LG 24GM77-B kabel management houder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Bas9466 MSI GTX 980 2 X 8 PIN verloop stukje van 6 naar 8 pin of gewoon nog 1 8 pin kabel kan Problemen & Oplossingen 0
gunnie_nl Corsair pci-e 6+2 kabel HX serie? Gevonden 2
S Op zoek naar 2pin moederbord naar aan/uit, Reset switch kabel langer dan 30cm Cases en Modding 2
Freddy PCI-E Riser en een M.2 SSD Adapter? Welke riser kabel? Hardware & Software 8
Freddy [GEVONDEN] Nintento Game Cube kabel naar Televisie Gevonden 2
B BitFenix PSU 8-Pin - 8-Pin PCI-E Verleng Kabel 45CM Sleeved Red/Black Cases en Modding 4
stefan787 modulaire voeding kabel vraagje Hardware & Software 4
D Utp kabel vraag. Hardware & Software 10
C Er is een kink in de kabel Waterkoeling 3
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan