• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Zehel's: Trio onder water

Zehel

Beginnend wc verslaafde
Eindelijk hier dan mijn build log van het plaatsen van waterkoeling in/op mijn pc.
Het heeft even geduurd maar dat kwam door tijdsnood door mijn werk enzo.

Heb het project maar "Trio onder water" genoemt omdat mijn kast een Trio is en er waterkoeling in komt :D.

Eerst maar even de pc uitleggen:
Sunbeam Trio kast
Asus p5b moederbord (S775)
Intel core 2 duo E6800
AMD HD6770 1gb
4 gb G.E.I.L. geheugen
Samsung Spinpoint 1tb 7200rpm
en twee oude optische drives/branders (met IDE-kabel :D)

Wat ging er in:
- EK-Supreme HF - Nickel
- EK-CoolStream RAD XT (240)
- Yate Loon D12SH (2200rpm) 2x zwart, 2x met blauwe led
- EK-DCP 4.0 (Pump)
- EK-Multioption RES X2 - 150 Basic

Verder de gebruikelijke fittingen en 2 extra snelsluitkoppelingen. (uitleg volgt hieronder)

Goed en dan heb je dus alles en ga je beginnen. Naja, beginnen, eerst een hele tijd heel internet afgezocht over tips en handleidingen hoe je het beste zoiets kan installeren (voornamelijk het Highflow forum).
Ik wist dat het geen 1-2-3-tje zou worden omdat de radiator niet in mijn kast past. Die moest er dus op. Vandaar dus de snelsluitkoppelingen. Het vergemakkelijkte wel de keuze om voor push of push-pull te kiezen, de laatste dus.

Plaatjes zeggen meer dan praatjes dus hieronder even heel statisch in chronologische volgorde de build:

De radiator met het duidelijke verschil tussen de fans
DSCN4101.jpg

Radiator op pootjes
DSCN4102.jpg

Close up v/d radiator
DSCN4103.jpg

Oude situatie (beetje rommeltje I know)
DSCN4107.jpg

Lights out!
DSCN4109.jpg

Eerst alles uit elkaar gehaald
DSCN4110.jpg

CPU-block geplaatst, staat veel beter dan die zalman koeler
DSCN4113.jpg

Alles weer terugplaatsen
DSCN4115.jpg

Begonnen met de slangen
DSCN4116.jpg

Alle slangen zijn aangesloten
DSCN4118.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dan kunnen we vullen
DSCN4120.jpg

Lektesten
DSCN4121.jpg

Lektesten met lichten
IMG_20111202_165322.jpg

En zo draait hij momenteel
IMG_20111202_191546.jpg



Het is wel duidelijk dat ik een nieuwe kast wil, maar wil ook nog een nieuwe moederbord, cpu en geheugen. Dus dat wordt ff sparen.

Zit te denken aan een CM Haf 922 of een Corsair Carbide 600 ofzoiets. Als in ieder geval mijn radiator intern kan en de kast niet al te duur is (max 150).

Voor vragen sta ik uiteraard open.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Zehel Zehel a.k.a. Haunting Spirit a.k.a. Aren aangenaam Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
Jason EK-Quantum Vector² Trio RTX 3080/90 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector Trio RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 geforce rtx 2080 gaming x trio, current clock speed is 435Mhz, is dit te laag? Overclocking 3
Bl4ckj4ck666 Geforce rtx 2080 gaming x trio Handleidingen en Installatie Tips 25
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
jesse20 msi rtx 2080 gaming x trio 11gb HighFlow Computer Cooling Shop 4
P GPU waterblok voor MSI RTX 2080 Super gaming X trio Waterkoeling 3
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
H [IN-ACTIVE] Enermax Apollish Groen of Enermax Vegas Trio fans Gevonden 0
J Lucht komt steeds terug onder gpu block Waterkoeling 2
Pharlap Setje onder een ikea tafel ;) Gallery & Build Logs 12
dark viper zwolle [INACTIVE] XSPC Passive Aluminium Reservoir 150mm onder delen gezocht Gevonden 0
Wizzard22 SATA kabels met hoek naar links of naar rechts (ipv boven en onder) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
K0G3L Socket 1156 onder de € 100,- ! Nieuws en Sport 4
M Wieltjes onder Lian Li PC A77B Cases en Modding 3
R Plaatsing van Fan op CPU cooler, links, boven, rechts, onder? Blazen / zuigen? Overige Koeling 3
R Richard_d's Pc (Onder Constructie) Gallery & Build Logs 40
Freddy Fabrikanten pagina onder handen genomen :) HighFlow Webshop 11
Wouter Een auto gesloopt onder mijn kenteken gegevens :S Algemene Discussies 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan