Hi guys!
Ik ben nieuw hier, dit is mijn eerste post. Op andere fora heb ik altijd al mijn logs bijgehouden, maar ik wil dit nu ook gaan doen op HighFlow aangezien ik hier ook wel eens wat bestel voor mijn mods. Ik ben dus Kevin, 22 jaar en bij deze begin ik hier ook mijn mod!
Sinds Project Stealth MKII zo goed als klaar is en ik hem gebruik als main pc ben ik die tijd langzamerhand bezig gegaan met een nieuw project: GT.
Het zal een sporty maar classy build zijn, geïnspireerd door een aantal mooie auto’s
Ik ga niet alle plannen vertellen, deze zullen helder worden als de build langzamer hand groeit. Ik kan wel zeggen dat het geen pc word in de vorm van een auto of iets dat hem naar een auto refereert. Daar houd ik totaal niet van. Het is meer de afwerking en vormen van bepaalde dingen.
Ik begon met het denken en schetsen tot ik het allemaal een beetje in me hoofd had, en daarna begon ik te zoeken naar een case die zich hier goed voor zou lenen. Gezien het thema wilde ik een mooie strakke kast. Toen kwam ik bij de nieuwe Corsair Obsidian 450d uit.
Corsair zal een grote sponsor zijn in deze build, beginnend met de mooie Obsidian 450d. Corsair, ontzettend bedankt, en met name Harry!
PS: De build zal langzaam aan gaan, dit heeft te maken met drukte op het werk en prive redenen.
That said, lets make a start on it!
Ik begon met het werken aan het forntpanel, ik wilde een compleet nieuwe look.
Ik begon met schetsen en uiteindelijk had ik iets in Adobe Illustrator, een mooi template geprint op a4 sticker papier zodat het zagen een stuk gemakkelijker gaat. Op naar de decoupeerzaag!
Done! Precies goed, de rest gaat eraf met de vijl!
Dit ziet er beter uit
Nadat ik de eerste cut had gedaan en deze had gevijld en geschuurd ben ik een stuk geperforeerd metaal aan de achterkant gaan aanbrengen voor een sportive grill.
De lijm heeft meer dan 24 uur gedroogd. Klaar om een gat te maken voor de powerswitch. Dit word een zwarte vandal switch met een witte led ring. Dat is het enige wat er in de voorkant komt, erg strak dus. Daarna ben ik de achterkant en zijkanten gaan plamuren om de kartel randen van het geperforeerde plaat op te vangen en netjes glad te maken. Vervolgens schuren en de verf erop.
Resultaat:
resultaat gemonteerd op de case:
Thats it for now.
Volgende stappen:
- Het officiele block met de usb ports modden zodat dit een dicht block is wat achter het front paneel zit.
- nadenken over de bovenkant en binnenkant van de case
Hope you guys liked it, at least I enjoyed, more to come!