• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Z-Machine opvolger - NCase M1 [Brainstormfase] hulp gevraagd

Ook een goede optie WiSK, bedankt. :)

Ik denk dat ik overigens ga wachten tot ik de kast zelf heb en dan pas verder ga kijken naar onderdelen.
De Q9550 die ik nu in mijn huidige pc heb gezet was een kleine, maar wel uitstekende upgrade waardoor de 'nood' (of drang eigenlijk :p ) niet zo hoog meer is om alles te vervangen.

Daarnaast zijn een aantal onderdelen simpelweg nog niet beschikbaar, zoals bijv. de Silverstone 500W SFX-L PSU. En voor de nieuwste kaarten en moederborden zijn toch nog niet direct koelblokken beschikbaar.
De HardwareLabs Black ice Nemesis GTS X-Flow lijkt ook een uitstekende low-rpm optie te zijn die zich bijna kan meten met
.

En ik wil toch eens gaan kijken of ik zelf een pomp/res combo kan ontwerpen die extern te plaatsen is. :)
 
Is dat handig, zo'n crossflow? De poorten komen dan linksonder en rechtsboven te staan.
Wanneer de rad onderop licht kan het zelfs handig zijn, mits ze op de juiste manier uitkomen. Deze rads schijnen echt heel goede te presteren bij weinig lucht en dat zal ik waarschijnlijk wel hebben met deze bodem.
 
Even een korte update:
Aankomende zondag is de deadline voor bestellen, maar voordat alles in augustus geleverd wordt, kunnen we wel het een en ander alvast plannen natuurlijk. :)

Wat pomp betreft denk ik dat ik beter over kan gaan op een Swiftech Apogee Drive II, zodat we een CPU blok/pomp combinatie hebben die goed koelt, maar ook lekker compact is.
Het reservoir gaat nog steeds extern, en ik heb mijn oog laten vallen op de Aquacomputer Aquatube in het zwart.
Ik wil hem achterop de 92mm fanhole plaatsen, dus ik ben even aan de slag gegaan met ontwerpen...

ScfVMyd.png

VKvHLQM.png

E9DNtRo.png


Enige kanttekening is dat ik in Sketchup de plaat precies de verkeerde kant op heb gebogen, dus hij zit of ondersteboven, of met het raam naar de IO-poorten toe.

Ik denk dat ik dit het beste uit dun aluminium of staal kan laten snijden of eventueel nog acryl in een leuk kleurtje er overheen ter decoratie. Ik denk wel dat het wat dikker moet zijn, omdat het reservoir zelf al 300 gram weegt en met water + fittings erin zit je alweer aan een halve kilo.

Ik denk dat ik na het weekend gelijk het reservoir bestel en nog eens alles nameet zodat ik nog eventuele aanpassingen kan maken.

Nog opmerkingen? Tips en trucks zijn altijd welkom. :0
 
Interessante keuze van reservoir - is wel de juiste afmetingen voor de 92mm fan mounts. Heb je dan een zetbank?
Hoe bedoel je interessante keuze? Er zijn niet zo heel veel compacte opties geloof ik.

Voor de metalen variant zal ik inderdaad een zetbank nodig hebben, maar voor de plexi proefversie is een föhn of buigbank prima.
En het door een bedrijf laten doen, kan ook niet extreem duur zijn. Dan zou ik het kunnen laten snijden, buigen en gelijk laten coaten of anodiseren.

Of moet ik me voorbereiden op een hartaanval? XP
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan