• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit review

mad_dog

Junior Member
Intro
Ik ben begonnen mij te interesseren in het overclocken. Daarbij had ik een prima cooler voor normaal gebruik maar voor heavy load was hij niet geschikt. Dus ik ging kijken voor een goede vooral stille oplossing. Ik had in het verleden ook al wel wat waterkoeling systemen gezien en was erg onder de indruk. Uiteindelijk bij vele webshops gaan vergelijken voor goede sets:hmm. Ik kwam aan bij een thermaltake bigwater 760i. Een nadeel was dat die erg luidruchtig was en de meningen waren sterk verdeeld over het product. Toen kwam ik highflow tegen en zag meteen een mooi setje, deze dus. Na wat vragen stellen op het forum meteen besteld.

en mijn systeem bestaat uit:
ASUS p5Q
intel q6600 G0
Club3d 4870
cooler master 700 watt
Zalman zm-mfc2
maxtor 160gb
WD 320gb
2 dvd stations
cooler master 932HAF
Bestelling


Aangezien het setje niet meteen leverbaar was heb ik wat email contact gehad met highflow. Ze hoopten dat ze hem over twee weken binnen zouden krijgen. Dit was voor mij geen probleem aangezien het geen haast had. Na anderhalve week weer een email gestuurd. Ditmaal hadden ze goed nieuws. XSPC zou hem die aankomende maandag weer leverbaar hebben. Dan zou highflow hem dan eind van de volgende week binnen hebben en dan zou het verstuurd worden naar de klanten. Ik had het inmiddels besteld en wachtte rustig af. Plotseling kreeg ik woensdag al een email met de T&T link en het was al verzonden, geweldig!! De Volgende morgen om 10 uur al in huis. Openmaken dan maar!

Inhoud

Het pakket kwam in een vrij kleine doos(had een stuk groter verwacht) en netjes ingepakt met luchtzakken zodat niks kon beschadigen.

De inhoud bestond uit:
- X2O Delta V4 CPU Waterblok S
- X2O 450 12V Pomp/Reservoir S
- RS120 Radiator S
- MagiCool SLIM TRIPLE 360 Radiator B
- 2 flessen Feser One Koelvloeistof rood 1S 1B
- blauwe LED S
- 80mm naar 120mm Radiator brackets S
- Low Noise 1700rpm 120mm Fan S
- 3x Yate Loon 120MM D12SL-12 Black 1350RPM B
- 120mm Fan Grill S
- Doorzichtige 10/8mm Slang S
- Koelpasta S
- 6x 8MM (10-8MM) Schroeffitting - G1/4 S
- 4x 8MM (10-8MM) Schroeffitting 90 graden - G1/4 B

B = bijbesteld
S = standaard

totaal heeft het met alles erop en eraan en levering 197.96 gekost. Ook weer een pluspunt dat het zo goedkoop is voor een goed setje!



Na alles even netjes uitgepakt te hebben zag het er zo uit:




Inbouwen

Het inbouwen kon beginnen! Eerst de kast opengemaakt en gestript van lastige onderdelen die in de weg zaten zoals dvd drives, fancontroller, casefans, en uiteraard de cpu koeler.





Nadat ik dit gedaan had heb ik eerst het 360 rad gemonteerd. Ik had eerst hem zo geplaatst dat de schroeffittingen aan de voorkant van de kast zaten. Dit heb ik toch omgedraaid.




Hierna heb ik het 120 rad klaar gemaakt. Ik wou de 140mm fan eruit halen en de radiator buiten de kast met een 120mm fan hangen. Toen ik dit gedaan had zag ik dat ik de 140mm fan gewoon kon terugplaatsen zonder problemen. Erg effectief, dubbele koeling.








Hierna was ik aanbeland bij het installeren van de bouten van de socket. Ik had eerst mijn twijfels zonder backplate maar die waren gauw over.





Nu was het zover. De laatste stapjes met de slangen en de pomp/reservoir monteren. Hier heb ik wel een fout gemaakt. Ik had alles aangesloten en ontlucht en er waren geen lekken. Toen kwam ik erachter dat ik de Universal cpu clip was vergeten >_< . Helaas was het toen te laat geworden en ik heb dit dus de volgende dag gedaan. Dus let hier op! Ook vond ik de slangen erg stug, dit is een verbeter puntje voor XSPC.








Ik heb trouwens de set aan stroom voorzien door een oude 2e voeding ernaast te zetten. Deze had ik nog liggen en gebruikte ik al een tijdje voor testen en had hem al van een aan/uit stekker voorzien.




Toen ik net het systeem aan het vullen was en de koelvloeistof openmaakte had ik een vreemd voorgevoel dat ik een probleempje had met de koelvloeistof. Ik had met het openmaken een druppel gemorst en dit was vrij roze. Gelukkig is na het vullen van het systeem het echt wel mooi rood.:038:



De volgende dag dus de Universal cpu clip gemonteerd en het systeempje weer aangevuld. Hierna weer uitgebreid getest en een klein probleem dook op. De inlet fitting van de pomp was iets losgedraaid door het losmaken voor de Universal clip. Tangetje gepakt en weer goed vast gedraaid. Weer laten draaien. Toen wou ik hem op mijn cpu plaatsen en zag ik een klein plasje koelwater achter in de pc. Ik merkte dat de sleeve van mijn 24pins power stekker ook nat was.. Het was langs de sleeve naar beneden achter in de kast gedruppeld toen de fitting niet goed vastzat. Ik heb hierna de voeding opengemaakt om zeker te zijn dat er niks in de voeding was gesijpeld. Dit was allemaal in orde waarna de installatie weer verder kon.:icon_smile: Wat mij meteen opviel was dat het cpu blok goed spiegelde en van koper was, iets wat helemaal niet het geval was met mijn oude luchtkoeling. Dus alles aangesloten er weer laten draaien. Hierna de pc aangezet en alles op de cooler master voeding laten draaien. Werkte perfect. Computer aangezet en temperaturen gecheckt, die waren wat vreemd. Cpu was 30C graden idle wat ik vrij warm vond, dit was maar 2 graden onder idle mode van de luchtkoeling. Toen heb ik de Northbridge gecontroleerd en die was flink heet geworden. Na wat vragen op het forum heb ik een 80mm fan aan de bouten van de cpu clip gehangen vlak op de nortbridge. Deze was hierna niet eens warm meer. De volgende morgen wakker geworden en weer 30/31C idle. Ik heb nu mijn bios geupdate naar de nieuwste versie en toen brak mijn klomp. Hierna was hij 23C graden idle. Dit was hetzelfde als de kamertemperatuur! :017::surprised:








Koelresultaten



Ik heb vandaag met everest ultimate een systeem stabiliteit test gedaan voor 40 minuutjes om hem is te testen. Ik was erg onder de indruk van het setje!! Deze hield hem onder 100% cpu gebruik met max 33C graden ! dit is idle temp van mijn luchtkoeling :082:






Nu heb ik met de luchtkoeling ook deze test gedaan maar die was maar 12 minuten lang. Dit waren de resultaten:






Lucht koeler: 32/33C graden idle, 50-55C graden load, 40C graden average(op 12minuten)
Waterkoeling: 23C graden idle, 32/33C graden load, 31C graden average load(op 40minuten)

Ik heb nu inmiddels mijn q6600 overclocked naar de 3.0GHZ met stock core voltage. Hij blijft idle zo'n 23/24 graden en load 35 graden.

Beoordeling
Ik ben zeer te spreken over het setje. De koelprestaties zijn enorm en de looks zijn veeel beter dan een luchtkoeling, koeling is niet alles ;) show is ook belangrijk ;) .

Pluspunten:
-ideaal voor overclocken
-zeer goede koelprestaties
-de looks
-goede en compacte pomp
-universal cpu clip
-goede fittingen
-80mm fan adapter
-goede handleiding
-prijs

minpunten
-stugge slang
-misschien iets te weinig slang voor extra uitbreidingen
-slangen worden "dof" na 2 maanden
-slangen worden na verloop van tijd nog stugger
-ledje snel kapot

Zou ik het aanraden? Ja zeker! Het is even werken maar de resultaten zijn geweldig, het lijkt wel een koelkastje:103:
Ik hoop dat jullie het een goede review vinden en het jullie helpt bij het aankopen van de set.

Ik hoor graag meningen en op of aanmerkingen!

en natuurlijk:
 
Laatst bewerkt:
Mooie review. :) :024:

Nog een pluspunt denk ik is de prijs. Voor relatief weinig geld heb je nu goeie wc koelprestaties. Bewijst maar weer dat goede waterkoeling nog steeds redelijk goedkoop kan zijn.
 
ik heb persoonlijk nooit de megahalems gehad maar ik denk dat je met watercooling zeker onder de temperaturen van luchtkoeling zit. Ik heb mijn q6600 g0 nu op 3.2 ghz draaien(400*8) en draait allemaal zeer netjes koel met dit setje. Ik heb er natuurlijk wel een 360 rad nog bijhangen dus dat maakt wel verschil.
 
jaja ik weet het:icon_cool: het is inmiddels goed geregeld met de cable management. En hij klokt lekker indd. Kon de 4 Ghz makkelijk aantikken maar moest mijn NB voltage en geheugen voltage omhoog gooien en heb geen waterblok voor mijn NB. Bij de p45 chipset kan de NB aardig warm worden zonder goede koeling. En ga overstappen op een i7 dus ga geen extra spul meer kopen. Komt toch weer nieuw mobo in :)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit vragen. Waterkoeling 2
M XSPC X2O Delta V4 i7 920 hoge temps Waterkoeling 15
MonsterEnergy Slang grootte/formaat XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit Waterkoeling 1
Joren xspc X2O delta V3 Kit HighFlow Product Reviews 8
R Geen vloeistof bij XSPC X2O Delta V3 WaterCooling Kit Waterkoeling 9
A XSPC X2O Delta Intel i7 Only Mounting Plate Waterkoeling 3
I XSPC X2O Delta V3 WaterCooling Kit vragen Waterkoeling 5
R XSPC X2O 400 pomp voldoende? Advies Waterkoeling Setup 3
volcom xspc x2o 200 bay en pump reservoir Waterkoeling 4
M Juiste slangen voor XSPC X2O RASA RS120 kit Waterkoeling 3
D XSPC X2O RASA RS120 WaterCooling Kit Advies Waterkoeling Setup 6
Johnny [VERKOCHT] XSPC X2O 5.25 750 Dual Bay Reservoir Pump Verkocht 25
R XSPC X2O 750 Pomp Irritant Geluid Waterkoeling 6
brazen XSPC X2O RASA RS120 WaterCooling Kit vs Noctua NH-D14 Advies Waterkoeling Setup 13
Calimero [IN-ACTIVE] echt stille HDD (SSD ?) en XSPC X2O Compact 450 Pump Gevonden 9
R Handige/mooie case in combi met XSPC X2O Kit Advies Waterkoeling Setup 14
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RGB Series 2 PWM 800-2200 RPM 5V 3Pin aRGB 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad: XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P XSPC valve aan fitting ? Handleidingen en Installatie Tips 1
Freddy XSPC TX Series, de dunste radiatoren ter wereld HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy XSPC RayStorm NEO CPU waterblokken, met RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy XSPC verlichting (RGB) modules, RGB controller etc. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
R [VERKOCHT] Diverse WC Onderdelen XSPC/Bitspower/Thermaltake Verkocht 8
Freddy XSPC Ion Pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P XSPC EX480 Quad Fan Radiator (White) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
TinusB XSPC Razor GTX 780 Backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Ludwig Waterkoel set uitbreiden met XSPC onderdelen. Waterkoeling 18
Bjorn@demichiel.nl [TKA] XSPC Memory Waterblock | XSPC X79 Rampage IV Waterblock set Verkocht 1
TinusB XSPC EX420 Triple rad Low Profile HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Freddy XSPC Razor Fury en Razor 980 Ti HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F XSPC Photon 170 res niet schoon te krijgen Waterkoeling 6
Bjorn@demichiel.nl XSPC GPU Waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
88Gamer88 [REFUSED] D-Tek FuZion v2 en XSPC RS240 UV Blue Verkocht 1
F Xspc pomp reservoir of tube.....? Waterkoeling 6
F Aansluiten xspc RX 240 en leeg pompen Waterkoeling 4
Source XSPC (D5) Photon Tube Reservoir Waterkoeling 4
Pharlap [VERKOCHT] 4x XSPC Fitting G1/4 19/13mm Verkocht 1
Pharlap [VERKOCHT] 4x XSPC Fitting G1/4 19/13mm Chrome Verkocht 2
Bart D XSPC RAystorm haarscheurtjes in koperen blok Waterkoeling 12
Sparky xspc raystorm aluminium bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P [VERKOCHT] xspc rx360 v3 Verkocht 1
88Gamer88 XSPC LCD Temp Sensor (Green) V2 + G1/4 Plug Sensor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
88Gamer88 XSPC LCD Display Temperature Sensor inbouw maat ? Cases en Modding 4
Sw333t Thermochill EC6 / XSPC EC6 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan