Joren
New member
Hierbij een review van : Xspc X2O Delta V3 WaterCooling Kit.
Voorwoord:
Ik wist eerst nog helemaal niks van waterkoeling maar langzamerhand kwam ik meer te weten, mede dankzij coolfris.:055:
Hij rade mij dit setje aan omdat het goedkoop, goed, en makkelijk was.
Omdat ik van plan ben om mijn videokaart ook te koelen met water heb ik er ook nog een xspc xs360 rad bijgenomen.
Bestelling
Omdat de xspc X2O delta v3 kit niet op voorraad was bij Highflow, heb ik een aantal keren met Freddy ge-pm't. Xspc was een beetje langzaam met leveren, het duurde dan ook bijna 2 weken voordat het hier in huis lag. Niet dat dat heel erg was, het was ook niet dringend nodig.
Aankomst
Om half Vijf 's avonds op een vrijdag werd er aangebeld. Het bleek GLS te zijn met een pakketje voor mij
Na ontvangst snel naar mijn kamer om de doos te openen. PAPIER!! Jaja, we moesten 4x rijden naar de papiercontainer om al het papier, waar freddy ons mee opgezadeld heeft, weg te kunnen brengen ( geintje :033
Ik had graag foto's willen maken van wat er allemaal gekomen is, maar mijn moeke ( :076
had de camera gepikt en ik kon niet wachten met bouwen.
Inhoud
Ok, doos ligt open, wat treffen we allemaal aan?
1meter tygon 5/16 slang
2 highflow 5/16 , 1/4 fittingen
3 Yate Loon 120mm blue led fans
4 120mm fanguards
3? meter keiharde 5/16 slang van xspc
1 xspc Delta V3 cpu Block
1 120mm Radiator
1 door xspc meegelverde 120mm fan ( luidruchtig )
1 xspc rs360mm Radiator
1 pump and reservoir in één( 400l/u )
4 xspc 5/16, 1/4 fittingen
1 verloop stukje molex->3pin
heel veel schroefjes en boutjes
1 Lion :055:
Installatie
Het installeren ging heel makkelijk, alleen heb ik 2 schroeven die niet in de radiator willen draaien, waarschijnlijk zitten de gaten van de radiator te ver uit elkaar.
Even snel in de kast gedraaid en lektesten maar!
The Big Boss:
Nog wel wat belletjes:
Ingebouwd
Oke, na een dag mijn moederbord zitten poetsen met alcohol omdat er koelpasta in was gekomen, kon alles de kast in!
cablemanagement is nu veel en veel beter hoor
Ok, hier dan een plaatje van de betere cablemangement, hebben jullie vast een beter idee hoe alles loopt
temperatuur en verschillen
Stock cooler: 36 idle, 50-55 load.
watercooling: 25-26 idle, 39-42 load.
4ghz
stock -
watercooling 26idle, 46-48 load.
een hele verbetering dus tov. de stock koeler.
Beoordeling
Het xspc X2O delta V3 setje, is een zeer degelijk setje en aanrader om mee te beginnen als waterkoeling. makkelijk uitbreidbaar.
+punten:
makkelijk te installeren
goede prijs
goede prestatie
ziet er gelikt uit
-punten
hele hele harde slangen, neem tygon 5/16 als het kan!
sommige schroefjes willen er niet in draaien, gaten te ver uit elkaar.
barstje in plexiglazen reservoir
ledje voor reservoir al weer kapot.
Nawoord
Ik hoop dat dit een beetje in de buurt komt van een "goede review" comments zijn welkom! ook hoop ik dat nog veel mensen deze combi kopen
Bedankt!
edit:
ik heb er nu nog een swiftech universal gpu block op mijn 9800gtx+ gezet, dit trekt het pompje prima!
en alles zit nu in een coolermaster HAF 932, tempraturen nog verder gezakt !
Voorwoord:
Ik wist eerst nog helemaal niks van waterkoeling maar langzamerhand kwam ik meer te weten, mede dankzij coolfris.:055:
Hij rade mij dit setje aan omdat het goedkoop, goed, en makkelijk was.
Omdat ik van plan ben om mijn videokaart ook te koelen met water heb ik er ook nog een xspc xs360 rad bijgenomen.
Bestelling
Omdat de xspc X2O delta v3 kit niet op voorraad was bij Highflow, heb ik een aantal keren met Freddy ge-pm't. Xspc was een beetje langzaam met leveren, het duurde dan ook bijna 2 weken voordat het hier in huis lag. Niet dat dat heel erg was, het was ook niet dringend nodig.
Aankomst
Om half Vijf 's avonds op een vrijdag werd er aangebeld. Het bleek GLS te zijn met een pakketje voor mij
Ik had graag foto's willen maken van wat er allemaal gekomen is, maar mijn moeke ( :076
Inhoud
Ok, doos ligt open, wat treffen we allemaal aan?
1meter tygon 5/16 slang
2 highflow 5/16 , 1/4 fittingen
3 Yate Loon 120mm blue led fans
4 120mm fanguards
3? meter keiharde 5/16 slang van xspc
1 xspc Delta V3 cpu Block
1 120mm Radiator
1 door xspc meegelverde 120mm fan ( luidruchtig )
1 xspc rs360mm Radiator
1 pump and reservoir in één( 400l/u )
4 xspc 5/16, 1/4 fittingen
1 verloop stukje molex->3pin
heel veel schroefjes en boutjes
1 Lion :055:
Installatie
Het installeren ging heel makkelijk, alleen heb ik 2 schroeven die niet in de radiator willen draaien, waarschijnlijk zitten de gaten van de radiator te ver uit elkaar.
Even snel in de kast gedraaid en lektesten maar!

The Big Boss:

Nog wel wat belletjes:

Ingebouwd
Oke, na een dag mijn moederbord zitten poetsen met alcohol omdat er koelpasta in was gekomen, kon alles de kast in!

cablemanagement is nu veel en veel beter hoor
Ok, hier dan een plaatje van de betere cablemangement, hebben jullie vast een beter idee hoe alles loopt

temperatuur en verschillen
Stock cooler: 36 idle, 50-55 load.
watercooling: 25-26 idle, 39-42 load.
4ghz
stock -
watercooling 26idle, 46-48 load.
een hele verbetering dus tov. de stock koeler.
Beoordeling
Het xspc X2O delta V3 setje, is een zeer degelijk setje en aanrader om mee te beginnen als waterkoeling. makkelijk uitbreidbaar.
+punten:
makkelijk te installeren
goede prijs
goede prestatie
ziet er gelikt uit
-punten
hele hele harde slangen, neem tygon 5/16 als het kan!
sommige schroefjes willen er niet in draaien, gaten te ver uit elkaar.
barstje in plexiglazen reservoir
ledje voor reservoir al weer kapot.
Nawoord
Ik hoop dat dit een beetje in de buurt komt van een "goede review" comments zijn welkom! ook hoop ik dat nog veel mensen deze combi kopen
Bedankt!
edit:
ik heb er nu nog een swiftech universal gpu block op mijn 9800gtx+ gezet, dit trekt het pompje prima!
en alles zit nu in een coolermaster HAF 932, tempraturen nog verder gezakt !

Laatst bewerkt: